• 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
Всичко за дърводелството
hitarpetar - специалист
vek хубаво е че си решил да помагаш ( безплатно или с каквато и да е цел)
Даваш наистина подробна и качествена информация ( нищо че не ми прати линк на твоя магазин :wink: )
Прави ми обаче впечатление че при всичките сметки за печалба, никъде не изваждаш цената за доставката, която в повечето случай продавачите са я включили в крайната цена. Това не е никак малка част от цената имайки в предвид цените на Български пощи - мисля само с тях може да се изпрати до САЩ или Канада на най-ниска цена. Зависи от големината на изделието и теглото, но в повечето случай доставката гони 30% и нагоре. Съгласен ли си ...?
mavryt4o - майстор
Това не е важно мисли за хииилядите долари потенциална печалба... :lol:
kuuuuuul - майстор
Доставката обикновено се добавя към обявената цена.Четете внимателно.
a_stoev - майстор
В цената на доставка си слагаш не само пощенската такса, но и си начисляваш труда по опаковане и декориране, рискова добавка "лигав клиент", диференцираш крайната цена спрямо регионите.
Примерно за САЩ заради скъпия долар европейските стоки им идват евтини и на продукт 20€ се слага 1-2 € в доставката. Също ако очакваш да ти връщат или изобщо да ти откажат продуктите, американците си падат по това, слагаш пари и за това в цената за доставка. Цената за доставка не се възстановява на клиента. Така си компенсираш занимавката поне частично.
vek - специалист
В цената на продукта не е включена цената на доставката. (мисля, че писах за това един-два пъти).
Цената за доставката се ПРИБАВЯ ВЪРХУ цената на продукта. Клиентът я вижда ако цъкне на Shipping & Policies. (Ако не цъкне, я вижда чак при плащането.)
Никой не слага цената на доставката в цената на продукта защото може да ти се случи един и същи продукт да го изпращаш до съседния град или до Австралия.
Етси и ибей имат широки възможности да специфицираш цената на доставката си по държави, по големина и тегло, по брой на различните артикули, които се изпращат в един пакет и т.н.
Разбира се, че си надчисляваш труда по опаковане и опаковачни материали.
Най-отдолу на началната страница на всеки магазин в етси ще видите Shop policies . Това си го пише собственика на магазина. Той описва какво ще стане, ако клиент иска да върне продукта.
Всеки си го решава това сам
Може да напишете. NO RETURNS. Напишете го с големи букви така че да не се оплаче някой че не го е видял. Тогава купувача купува стоката от вас на собствен риск. И знае, че няма връщане.

Може да напишете: Връщане на парите без пощенските разходи. Купувача плаща доставката в двете посоки. ( Refunds without shipping cost. Buyer pays for the shipping in both directions. )

Може да напишете: При връщане на стоката купувача плаща 15% от стойноста на продукта. (Buyer will be charged 15% restocking fee after return)
Или комбинаци от горните. Може да копирате Shop policies от някой друг магазин, което съвпада с вашите изисквания.
50-70% от клиентите не четат Shop policies.
Разбира се може да възстановите всички разходи на клиента (включително доставката в двете посоки) за ваша сметка. Така най-лесно се печелят клиенти, което е препоръчително за започващите магазини.
Но като направите 100-200 продажби и положителни отзиви може да почнете да слагате ограничения при връщането на стоки.
Аз например таксувам restocking fee и купувача плаща пощенските в двете посоки, но това не го препоръчвам на нови магазини. Върната стока ми се случва един път в годината или по-рядко.
itilien - специалист
С подложката и надписа става вече завършен и уникален продукт, който няма как да е от Китай, както са останалите сувенири наоколо, и си заслужава по-високата цена.
Отварям ибей, пиша suiseki и ми излизат 3,791 резултата, като голяма част са from China. Има и за по 25 долара. И хващам бас, че търсенето е по-малко от предлагането. Защото камъните, макар и по-специфични, са на практика неизчерпаеми. Няма такова нещо като "нямане" на конкуренция. Колкото и оригинално и неповторимо да е дадено нещо, то винаги има конкуренция в лицето на други оригинални и неповторими неща. Рядко се случва човек толкова да се влюби в определен предмет, че другите да престанат да съществуват за него. Сигурно има продажби на високи цени, но те са малко и едва ли се случват онлайн.
vek - специалист
:-) Говорех, че в етси няма конкуренция за тях. Но не е там проблема. Ти търсиш нещо сигурно. Е няма такова животно. Няма идеални условия за производство на каквото и да било.
Това е в сила не само за занаятчийство, но за всеки бизнес - търговия с акции, вадене на петрол или шиене на потници, всичко може да се прецака. За всеки посочен бизнес веднага мога да изброя 10 потенциални проблема, които биха могли да го провалят.

Ако някой иска сигурност и спокойствие ходи на работа от 8 до 5 при някой друг, който е поел рисковете вместо него.
Не е задължително тези, които поемат рискове да са по-умни. Може да се окаже точно обратното. Но точно те движат света напред.
Ако не бяха тези поемащи рисковете все още щяхме да се катерим по дърветата. Някога някоя маймуна е поела риска да си удари пръстите, като хване камък за да счупи орех. Вероятно често се е случвало да се удря, вероятно може да е потекло и кръв, но това е цената на риска да имаш ореха, когато другите предпочитат да нямат орех, но и да не се удрят. А имали сме и печалба от ударите по пръстите. Накарало ни е да измислим как да привържем дръжка на камъка. :-) Та така, вършим нещата и до днес. И както изглежда успяваме. :-)
itilien - специалист
A не, нямаше баш това предвид, изобщо не говореше за етси, а по принцип. Ето какво точно си казал.
Най-важното е че тук няма как да имаш конкуреннция. Просто защото няма как това, което намериш ти, да го намери друг или да го повтори друг. (камъните са най-ценни ако не са пипани от инструменти)
В рисуването също няма как каквото нарисуваш ти друг да го нарисува, даже е трудно да нарисуваш същото самия ти. Но и там се конкурираш с един билюк други художници, а дори и не само с художници.

Аз като цяло критикувам не предприемачеството, а пресилените ти описания. Обръщаш камъните в злато, обаче без да споменаваш нищо за разходите или евентуалните проблеми. А е хубаво да се има предвид и какви са те. Сеусеки е китайско изкуство и чак после е пренесено в Япония. Тъй че няма как Китай да не ти е конкурент, при положение, че там му е родината. Ето ти даже китайски продавач в етси: https://www.etsy.com/shop/RiversoulCraf ... eader-name. Цените му са сравнително ниски, като се има предвид труда и разходите, които трябва да се вложат по издирването на камък, почистването му и най-вече изработката на основата.
vek - специалист
Дървени купи в етси има 20 000 резултата. Дъски за рязане има 30 000 резултата. Суисеки има 87 резултата. И това ако не е показателно за конкуренцията.
Дал съм подробен начин, стъпка по стъпка как всеки да си прецени кое колко е продаваемо.
А ти искаш от мен да ти правя приходи-разходи, търговски анализи и разбивки.
Объркал си се нещо. Дай да се разберем.
Тук не е тема за такива икономически технологии.
Не правя бизнес планове. Не давам икономически обосновки.
Аз подхвъргам идеи. Останалото всеки сам си го прави и си преценя колко и дали изобщо би спечелил от идеята.
itilien - специалист
Ами ти всъщност правиш икономически анализи в постовете си, само дето почти винаги подценяваш разходната част :)
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

Тема "Идеи за продаване в etsy и ebay. На добра воля :-)" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: