• 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 17
Всичко за дърводелството
nautilus33 - майстор
Към itilien- можеш ли да дадеш малко информация за банцига, който си си сглобил. Ако искаш на ЛС, за да не спамим по темата :)
vek - специалист
По въпроса за ГАГА - музикалната индустрия е зверска чудовищна машина за правене милиарди. Преди да се подхване кой да е от стотиците млади талантливи певци и преди той/тя още да знае, че се работи по него, голям екип изчислява печалбата и концепцията на развитие съобразявайки се с неговия : външен вид, възраст, биография, характер, глас и т.н. включително име (псевдоним). Включително писатели (рекламни агенти), ПР измислят пикантни истории от "биографията" или измислянето на псевдонима на бъдещата звезда. За това им се плаща. Тия истории от уики и списанията са само част от козметиката й :-)

По уникално от Geogr в нашия случай даже би било Gogo. MasterGogo. Леко се отърква о lady Gaga , но е по-мъжко и по-добро за запомняне. Пък и е по-българско и няма да дразни българите да му казват че се прави на западняк с Georg.
Virtex написа:
Относно store cover-a : да, трябва да има, но ако може да не е stock photo,а нещо индивидуално правено. Ако не може да се намери - тогава да се подходи към stock фотографии ( готови ).
Само фотографите ги знаят че това са сток снимки. Попитай коя да е домакиня, която е тръгнала да си купува купа за плодове, какво мисли за снимката. 80% ще ти кажат, че това са ръцете на майстора на магазина и са много хубави. 99% от тях не знаят изобщо какво са сток снимки. Аз ги сменям всяка седмица.
Последна промяна от vek на ср май 17, 2017 6:54 pm, променено общо 3 пъти.
vek - специалист
itilien написа:
Аз се чудя пък какъв е смисълът да слагаш изобщо думата gift в описанието, след като всички я слагат. Това общо взето май не ти помага по никакъв начин да се класираш на по-предно място в търсенето.
Смисълът е същия като и за wood. Разбира се, може да се сложи и нещо по различно kitchen fireplace . Така ако домакинята търси подарък за камина или кухня има вероятност твоя продукт да излезе напред.
a_stoev - майстор
Virtex написа:
И последно : като човек, пазаруващ доста, ако видя нещо със заглавие "Wood Candle Holder Souvenir walnut wood gift Candle stick holder wood carving Candle holder Oak Candlestick holder" не бих си го купил. Китайците използват този начин на писане - максимално много думи, за да ги открива търсачката по повече критерии. Ако видя подобно описание със stock ( стокови ) фотографии няма да го считам, че е уникален и ръчно правен продукт. Още повече, че ако видя едни и същи стокови снимки на няколко магазина :)

Това го казвам като информация от гледна точка на пазаруващ човек, ако си отварям мои магазин ще мисля повече по въпроса :)
За съжаление ако си кръстиш нещата човешки търсачката те отебава. Сравни кокуренцията как ги именува. В ибей е същото. Смятам че хората са свикнали и не им прави впечатление.

John Hilarious звучи супер, вземи го включи в името на магазина по някакъв начин.

П.П.
Когато пуснаха в Амазон хенд мейд секцията, алгоритъма за подреждане подреждаше по азбучен ред защото нямаше данни в никакви други статистики и рейтинги. Съответно веднага на всяко заглавие отпред се появи absolutely adorable :D
vek - специалист
Продължавам коментари по магазина на колегата kuuuuuul

Четвърто - снимките
Хубаво е че са големи 2000 пиксела и нагоре - супер.
Макар че ако не са на добър фокус, големината не е предимство.
На някои има горе-долу причличен фокус и добро осветление. С времето ще гледаш да ги подобряваш.

Не е добре, че си давал по две и три изделия в един листинг- страницата на артикула (item-а)
Не е ясно дали в цената влизат и двете (и трите) бройки.
Защото ако продаваш само едното как ще разбереш кое от трите иска клиента?
Например тук:
https://www.etsy.com/listing/528476595/
Изображение

Безсмислено е да продаваш и трите едновременно. Може някой да хареса две но третото да не го харесва или да не му трябва трето.
Трябва да го опишеш в описанието какво точно продаваш.

Фона на снимките е най-големия проблем.
Разваля впечатлението от продукта и сваля голяма част от стойността му. Променя и цвета.
Ето например тук:
Изображение

Тук и фокуса е лош, но зеления фон хвърга як рефлекс върху паницата и променя цвета.

Тук съм махнал фона да се види колко зелено има върху продукта.
Прикачен файл:
georg-2.jpg
georg-2.jpg (70.99 KиБ) Видяна 2754 пъти
На практика това, което е на снимката става доста по зеленикаво от реалния продукт. Ако пък се случи някоя домакиня да го хареса защото е зеленикаво , като го получи ще ти писне че всъщност то не е зелено , както е на снимката.
Добре би било фона да е бял, черен , сив (не всяко сиво е добро) бежов или някакво дърво.
Например така:
Прикачен файл:
georg-6.jpg
georg-6.jpg (78.67 KиБ) Видяна 2754 пъти

Добре е да дадеш на клиента представа как ще изглежда продукта ти там за където е предназначен.
Например така:
Прикачен файл:
georg-4.jpg
........ и с малко плодове:
Прикачен файл:
georg-5.jpg
kuuuuuul - майстор
Много полезни съвети,но проблема е че не знам английски и ми е трудно.Междувременно се загледах по конкуренцията която продава подобни неща и не намерих никой с много продажби,което ме навежда на мисълта че подобни неща не се търсят много :sad: Снимките са правени с телефона като не съм и мислил че ще ги слагам в обява,но ще направя нови вече с фотоапарат и бял фон.Ама да ли ще си заслужава труда при това умряло търсене.За България цените в лева,че и по ниски и няма никакъв интерес вече няколко месеца(olx) поне да можех да изкарам пари за материала :sad:
vek - специалист
kuuuuuul написа:
Много полезни съвети,но проблема е че не знам английски и ми е трудно.Междувременно се загледах по конкуренцията която продава подобни неща и не намерих никой с много продажби,което ме навежда на мисълта че подобни неща не се търсят много :sad: Снимките са правени с телефона като не съм и мислил че ще ги слагам в обява,но ще направя нови вече с фотоапарат и бял фон.Ама да ли ще си заслужава труда при това умряло търсене.За България цените в лева,че и по ниски и няма никакъв интерес вече няколко месеца(olx) поне да можех да изкарам пари за материала :sad:
Прав си, подобни неща не се продават много. Особено стругованите свещници съвсем не са сред най-търсените сувенири. Ти малко ме изпревари :-) бях оставил да говоря по тази тема отделно защото тя е много важна и широка (сигурно мога да напиша книга :-) ) и ще се разточи в различни посоки. Както и да е.
Преди това само малко за английския. В началото ще ти е трудно докато си напишеш описанията descriptions за всичките продукти items. После е по-лесно. Отгоре над основната картинка в листинга (това е страницата на продукта item) виждаш това:
Listing Tools Edit Renew Promote Copy Deactivate Delete Stats
Цъкаш на Copy и това копира целия листинг, всички данни и така подгатвяш листването на нов продукт. Само сменяш малко Заглавието Title, цена, размери и т.н. И новия продукт ти е готов.

За комуникация с клиенти няма да ти се наложи скоро, но Ако има нещо пускай го тук.

Сега по темата за
ПРОДАВАЕМОСТ НА ПРОДУКТА

Факторите за продаваемост (без претенции за изчерпателност)

1. Идея - това за мен е най-мощният фактор за продажби
Ето тук как само от идеи и почти нулеви инвестииции се правят милиони.
https://www.youtube.com/watch?v=kqwXJ09vAXE
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kqwXJ09vAXE[/youtube]


2. Визуално Представяне - снимки, видео
3. Словесно Представяне - описание, пред-история, измислици и свободни съчинения.
4. Дизайн
5. Бранд или производител
6. Личност свързана с продукта
7. Степен на необходимост - нито един от продуктите в горното видео няма висока степен на необходимост, но например едно животоспасяващо лекарство не се нуждае от какъвто и да било друг фактор за да се продава.
8. Има и много други, но те не са толкова мощни.

По принцип аз поддържам тезата, че всичко е продаваемо, дори да не са изпълнени един два от тези фактори, стига обаче другите да са перфектни.
Два примера:
1. Да кажем, че продуктите са грозни или кичозни, те пак могат да се продават, НО трябва да се представят с перфектни (или дори хитри) снимки и изключително находчиво описание.
Или
2. Да кажем, че снимките на продукта са лоши (не на фокус, не добро осветление, неподходящ фон), НО АКО продукта е с великолепен дизайн и находчиво описание, някаква интересна история, той ще се купува. Разбира се, ако се оправят снимките ще се купува още по-добре.

Аз съм продавал лоши продукти само чрез история. (говоря не за дефектни а просто лошо изпълнени продукти). Случи се така, че една клиентка ми каза "Не знам дали това е вярно, но тази история ми хареса и затова го купувам" Нещо повече, видях на няколко места да ми копират историята други продавачи и да си продават техни неща с мойта история :-)

Продукт става непродаваем най-често, когато всички фактори са под средно ниво. Тогава няма поне едно, за което би могъл да се закачи клиента.

В интерес на истината струговани свещници ще влязат в категорията на старомодните продукти.
Модерни търсени дървени свещници в САЩ и Канада сега са от този тип:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Изображение

Вижда се общата тенденция?

А ако обичаш да работиш с лепени парчета ето една идея, която е актуална:
Изображение
Изображение
Изображение



Ще продължа утре..... :-)
vek - специалист
Продължавам с малко закъснение.

Това, че смятам стругованите свещници за старомодни не значи, че не могат да се продават. Може би малко по-бавно, но не пречи да си стоят в магазина и да си чакат техния клиент. Правят разнообразието, което си е необходимост. А и вдигат количеството продукти в магазина, което е много важно.

Горното е свързано вече с техники и тактики при продаването. Всеки си има най-различни, всеки смята някои за работещи, други не. Някои дори са противоположни. :-) Обикновено се заформят спорове от продавачи коя тактика е по-добра.

Аз мога да спомена няколко, които за мен са ми по-важни и смятам, че са ефективни.

Обновяване на магазина - това е тактиката, която смятам за най-резултатна за добрите продажби в целия магазин.

1 - редовно качване на нови продукти. Работя с уникални продукти и гледам през ден да качам нов. Виждал съм много продавачи, които качват нови продукти всеки ден, дори по два и три на ден. Това е сигурна гаранция за добри продажби. Причината е, че клиента влиза няколко пъти преди да купи. Гледа нови продукти всеки ден, това означава че този производител е сериозен, работи редовно и планира, което вдъхва голяма увереност у клиента към прозводителя.
Освен това, което е много ценно, търсачките започват да те следят редовно и посещават магазина ти всеки ден. Така са програмирани да дебнат ново-излизащото. Това те вдига в класациите им (имам предвид гугъл, бинг и др. а не търсачката на етси или ибей). Етси показва колко посещения са ви дошли от външни търсачки. Ако имате собствен сайт пък е още по-добре. Гугъл ще се влюби в сайта ви и ще го индексира всеки ден или по два пъти на ден.

Разбира се това не може да го постигнете изведнъж. Може да се случи в началото първите продукти да ги изработвате за няколко дена единия, а след една година същия продукт да го правите за по-малко от час. Знам го от опит.

2. редовно обновяване на общите картинките/снимки по магазина. Клиентите умират да видят като къде и как е изработено това, което смятат да купят. Ако им загатнете малко от кухнята ще е мощен тласък в посока към пазарската кошница.

3. Количество продукти.
С 5-10 неща не може да очаквате някой да вземе магазина ви на сериозно. Как ще реагирате ако на главна улица влезете в магазин и там има само 10 обувки?
Трябва и количество. Смятам, че онлайн магазин изглежда сериозно, ако има поне 40-50 артикула минимум. По-добре е да са 100. Над 300 вече клони към отрицателен ефект.
kuuuuuul - майстор
До колкото бях разбрал таксата за една обява е 20 цента за 4 месеца,това така ли е?
vek - специалист
kuuuuuul написа:
До колкото бях разбрал таксата за една обява е 20 цента за 4 месеца,това така ли е?
Да
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 17

Тема "Идеи за продаване в etsy и ebay. На добра воля :-)" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: