• 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 16
Всичко за дърводелството
Много полезни съвети,но проблема е че не знам английски и ми е трудно.Междувременно се загледах по конкуренцията която продава подобни неща и не намерих никой с много продажби,което ме навежда на мисълта че подобни неща не се търсят много :sad: Снимките са правени с телефона като не съм и мислил че ще ги слагам в обява,но ще направя нови вече с фотоапарат и бял фон.Ама да ли ще си заслужава труда при това умряло търсене.За България цените в лева,че и по ниски и няма никакъв интерес вече няколко месеца(olx) поне да можех да изкарам пари за материала :sad:
kuuuuuul написа:Много полезни съвети,но проблема е че не знам английски и ми е трудно.Междувременно се загледах по конкуренцията която продава подобни неща и не намерих никой с много продажби,което ме навежда на мисълта че подобни неща не се търсят много :sad: Снимките са правени с телефона като не съм и мислил че ще ги слагам в обява,но ще направя нови вече с фотоапарат и бял фон.Ама да ли ще си заслужава труда при това умряло търсене.За България цените в лева,че и по ниски и няма никакъв интерес вече няколко месеца(olx) поне да можех да изкарам пари за материала :sad:


Прав си, подобни неща не се продават много. Особено стругованите свещници съвсем не са сред най-търсените сувенири. Ти малко ме изпревари :-) бях оставил да говоря по тази тема отделно защото тя е много важна и широка (сигурно мога да напиша книга :-) ) и ще се разточи в различни посоки. Както и да е.
Преди това само малко за английския. В началото ще ти е трудно докато си напишеш описанията descriptions за всичките продукти items. После е по-лесно. Отгоре над основната картинка в листинга (това е страницата на продукта item) виждаш това:
Listing Tools Edit Renew Promote Copy Deactivate Delete Stats
Цъкаш на Copy и това копира целия листинг, всички данни и така подгатвяш листването на нов продукт. Само сменяш малко Заглавието Title, цена, размери и т.н. И новия продукт ти е готов.

За комуникация с клиенти няма да ти се наложи скоро, но Ако има нещо пускай го тук.

Сега по темата за
ПРОДАВАЕМОСТ НА ПРОДУКТА

Факторите за продаваемост (без претенции за изчерпателност)

1. Идея - това за мен е най-мощният фактор за продажби
Ето тук как само от идеи и почти нулеви инвестииции се правят милиони.
https://www.youtube.com/watch?v=kqwXJ09vAXE



2. Визуално Представяне - снимки, видео
3. Словесно Представяне - описание, пред-история, измислици и свободни съчинения.
4. Дизайн
5. Бранд или производител
6. Личност свързана с продукта
7. Степен на необходимост - нито един от продуктите в горното видео няма висока степен на необходимост, но например едно животоспасяващо лекарство не се нуждае от какъвто и да било друг фактор за да се продава.
8. Има и много други, но те не са толкова мощни.

По принцип аз поддържам тезата, че всичко е продаваемо, дори да не са изпълнени един два от тези фактори, стига обаче другите да са перфектни.
Два примера:
1. Да кажем, че продуктите са грозни или кичозни, те пак могат да се продават, НО трябва да се представят с перфектни (или дори хитри) снимки и изключително находчиво описание.
Или
2. Да кажем, че снимките на продукта са лоши (не на фокус, не добро осветление, неподходящ фон), НО АКО продукта е с великолепен дизайн и находчиво описание, някаква интересна история, той ще се купува. Разбира се, ако се оправят снимките ще се купува още по-добре.

Аз съм продавал лоши продукти само чрез история. (говоря не за дефектни а просто лошо изпълнени продукти). Случи се така, че една клиентка ми каза "Не знам дали това е вярно, но тази история ми хареса и затова го купувам" Нещо повече, видях на няколко места да ми копират историята други продавачи и да си продават техни неща с мойта история :-)

Продукт става непродаваем най-често, когато всички фактори са под средно ниво. Тогава няма поне едно, за което би могъл да се закачи клиента.

В интерес на истината струговани свещници ще влязат в категорията на старомодните продукти.
Модерни търсени дървени свещници в САЩ и Канада сега са от този тип:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Изображение

Вижда се общата тенденция?

А ако обичаш да работиш с лепени парчета ето една идея, която е актуална:
Изображение
Изображение
Изображение



Ще продължа утре..... :-)
Продължавам с малко закъснение.

Това, че смятам стругованите свещници за старомодни не значи, че не могат да се продават. Може би малко по-бавно, но не пречи да си стоят в магазина и да си чакат техния клиент. Правят разнообразието, което си е необходимост. А и вдигат количеството продукти в магазина, което е много важно.

Горното е свързано вече с техники и тактики при продаването. Всеки си има най-различни, всеки смята някои за работещи, други не. Някои дори са противоположни. :-) Обикновено се заформят спорове от продавачи коя тактика е по-добра.

Аз мога да спомена няколко, които за мен са ми по-важни и смятам, че са ефективни.

Обновяване на магазина - това е тактиката, която смятам за най-резултатна за добрите продажби в целия магазин.

1 - редовно качване на нови продукти. Работя с уникални продукти и гледам през ден да качам нов. Виждал съм много продавачи, които качват нови продукти всеки ден, дори по два и три на ден. Това е сигурна гаранция за добри продажби. Причината е, че клиента влиза няколко пъти преди да купи. Гледа нови продукти всеки ден, това означава че този производител е сериозен, работи редовно и планира, което вдъхва голяма увереност у клиента към прозводителя.
Освен това, което е много ценно, търсачките започват да те следят редовно и посещават магазина ти всеки ден. Така са програмирани да дебнат ново-излизащото. Това те вдига в класациите им (имам предвид гугъл, бинг и др. а не търсачката на етси или ибей). Етси показва колко посещения са ви дошли от външни търсачки. Ако имате собствен сайт пък е още по-добре. Гугъл ще се влюби в сайта ви и ще го индексира всеки ден или по два пъти на ден.

Разбира се това не може да го постигнете изведнъж. Може да се случи в началото първите продукти да ги изработвате за няколко дена единия, а след една година същия продукт да го правите за по-малко от час. Знам го от опит.

2. редовно обновяване на общите картинките/снимки по магазина. Клиентите умират да видят като къде и как е изработено това, което смятат да купят. Ако им загатнете малко от кухнята ще е мощен тласък в посока към пазарската кошница.

3. Количество продукти.
С 5-10 неща не може да очаквате някой да вземе магазина ви на сериозно. Как ще реагирате ако на главна улица влезете в магазин и там има само 10 обувки?
Трябва и количество. Смятам, че онлайн магазин изглежда сериозно, ако има поне 40-50 артикула минимум. По-добре е да са 100. Над 300 вече клони към отрицателен ефект.
До колкото бях разбрал таксата за една обява е 20 цента за 4 месеца,това така ли е?
kuuuuuul написа:До колкото бях разбрал таксата за една обява е 20 цента за 4 месеца,това така ли е?


Да
Говоря с няколко човека през лични съобщения. Пускам тук някои неща, които смятам че ще са от полза и за другите.

За смана на името на магазина в etsy:
Влизате в Shop Manager / Settings / Info & Appearance / Shop Name и там има Change

В етси и ибей ВИНАГИ клиента първо плаща всичко и продавача изпраща стоката след получаване на плащането.

Ако някой цвят от снимката не отговаря на този в действителност може да го коригираш с фотошоп.

За работещите с лазер:
Най много се купуват настолни игри. Бил съм лично на панаир за занаяти в САЩ, където ето тази фирма продаваше зверски. http://www.michaudtoys.org/games.html На щанда им се тълпяха опашки и няколко продавача едва успяваха да смогват на купуващите клиенти. Докато на другите щандове далеч не беше така.
Но както виждате, то не трябва само лазер. повечето от нещата, които се работят с лазер искат да имате до вас и голям стационарен циркуляр, щрайхмус и най-важното фреза с ЦПУ.(CNC) Иначе само с лазера може да отидете на надписи по дъски за рязане. https://www.etsy.com/search?q=cutting+board&explicit=1&page=2
Изображение
Красиво но от практична гледна точка напълно безмислено. Тия дупки като се напълнят ще трябва домакинята да се дзвери да ги чисти една по една с клечка за зъби.
Боли те ....
Важното е да си го продал. И без това таргет групата на купувачите не готвят.
Дъска се прави с надписи, ама не по този начин.Прави се на ЦНЦ с прорязване на дъската - профила, след това се прави на друго парче контрапрофила и се слепва на студена преса.Следва шлайфането.Един вид инлей.Тогава няма мърдане.Това на снимката си е само за украса.Иначе не изглежда зле, но не става за рязане.
Последна промяна от EDI на пет юни 09, 2017 9:13 am, променено общо 1 път.
А ако се залее със смола издълбания надпис? Или пък с лак???
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 16

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Дърводелство”