Всичко за дърводелството
itilien написа:vek - и аз много се чудя за имената. Аз се казвам Иван Иларионов, ама това сякаш се пише много трудно. Пък и не знам дали не им звучи много руско. От друга страна много хора са на мнение, че в изкуствата а и навсякъде, където правиш уникални неща е хубаво да работиш с името си, защото показва, че един човек стои зад творенията, а не някаква фирма/производство.


Много хора на изкуството работят с псевдоними точно защото имената им са дълги трудни за запомняне или имат друго нещо неудобно.
Нищо не пречи и занаятчия да е с псевдоним. Има ги много. Клиентите виждат и името на магазина и личното име на профила на собственика.

itilien написа:Има и теория, че когато името е по-трудно по-лесно се запомня и е по-добре от гледна точка на търсене.

Ако беше вярно това, Stefani Joanne Angelina Germanotta щяха да я изписват с истинското и име а не да и слагат псевдоним Lady Gaga. Кратко, ясно, супер лесно запомнящо се и уникално за целия свят и целия интернет. Много са го мислили преди да вложат в него милионите си.

Ако те притеснява, че работиш с псевдоним етси ти дава възможност да си напишеш в личния профил биография изказвания и каквото искаш.
Там може да споменеш че "това " е псевдоним на "това" . Нищо лошо или нередно. Китайци и индийци масово работят с англиско звучащи псевдоними. Дори не си правят труда да го обясняват в личния си профил.
vek написа: Много са го мислили преди да вложат в него милионите си.


Според Wikiepdia изобщо не са го мислили много нейното име :

According to the producer, they began dating in May 2006, and he claimed to have created the "Lady Gaga" moniker after the Queen song "Radio Ga Ga".[31] The singer was in the process of trying to come up with a stage name when she received a text message from Fusari that read "Lady Gaga". He explained, "Every day, when Stef came to the studio, instead of saying hello, I would start singing 'Radio Ga Ga'". The text message was the result of a predictive text glitch that changed "radio" to "lady"

Има и теории, че това не е така, но това няма значение.

Човек е хубаво да има уникално име като псевдоним, факт, но не трябва да се прекалява. Може да е нещо кратко, свързано с историята на фамилията или просто прякор, може да е всичко.

Относно store cover-a : да, трябва да има, но ако може да не е stock photo,а нещо индивидуално правено. Ако не може да се намери - тогава да се подходи към stock фотографии ( готови ).

И последно : като човек, пазаруващ доста, ако видя нещо със заглавие "Wood Candle Holder Souvenir walnut wood gift Candle stick holder wood carving Candle holder Oak Candlestick holder" не бих си го купил. Китайците използват този начин на писане - максимално много думи, за да ги открива търсачката по повече критерии. Ако видя подобно описание със stock ( стокови ) фотографии няма да го считам, че е уникален и ръчно правен продукт. Още повече, че ако видя едни и същи стокови снимки на няколко магазина :)

Това го казвам като информация от гледна точка на пазаруващ човек, ако си отварям мои магазин ще мисля повече по въпроса :)
Доколкото разбирам- отскоро Etsy са сменили алгоритъма за индексиране.
Преди са се показвали по ключови думи, сега се показват по ключови думи+локация.
Та колкото и думички да добавиш за индексиране на свещника Wood Candle Holder Souvenir walnut wood gift Candle stick holder wood carving Candle holder Oak Candlestick holder..........................................
- той ще ти излиза на първо място само на потребителите от България.
Ако си в USA- първо ще ти се покажат свещниците от USA, а този в България ще е сред последните страници...
Та- ако ще продаваш нещо в etsy- май трябва да се ориентираш към купувачи от България
Даже не е отскоро ами е от преди малко повече от година
https://marmalead.com/blog/etsy-search-updates-january-2016/
Значи трябва да си мисля псевдоним :) То на мен това itilien си ми е псевдоним от 12 години, ама не е много подходящо, защото е умишлено неправилно изписване на географска област от толкиновото творчество (Властелинът на пръстените)
Аз се чудя пък какъв е смисълът да слагаш изобщо думата gift в описанието, след като всички я слагат. Това общо взето май не ти помага по никакъв начин да се класираш на по-предно място в търсенето.
Към itilien- можеш ли да дадеш малко информация за банцига, който си си сглобил. Ако искаш на ЛС, за да не спамим по темата :)
По въпроса за ГАГА - музикалната индустрия е зверска чудовищна машина за правене милиарди. Преди да се подхване кой да е от стотиците млади талантливи певци и преди той/тя още да знае, че се работи по него, голям екип изчислява печалбата и концепцията на развитие съобразявайки се с неговия : външен вид, възраст, биография, характер, глас и т.н. включително име (псевдоним). Включително писатели (рекламни агенти), ПР измислят пикантни истории от "биографията" или измислянето на псевдонима на бъдещата звезда. За това им се плаща. Тия истории от уики и списанията са само част от козметиката й :-)

По уникално от Geogr в нашия случай даже би било Gogo. MasterGogo. Леко се отърква о lady Gaga , но е по-мъжко и по-добро за запомняне. Пък и е по-българско и няма да дразни българите да му казват че се прави на западняк с Georg.

Virtex написа:Относно store cover-a : да, трябва да има, но ако може да не е stock photo,а нещо индивидуално правено. Ако не може да се намери - тогава да се подходи към stock фотографии ( готови ).


Само фотографите ги знаят че това са сток снимки. Попитай коя да е домакиня, която е тръгнала да си купува купа за плодове, какво мисли за снимката. 80% ще ти кажат, че това са ръцете на майстора на магазина и са много хубави. 99% от тях не знаят изобщо какво са сток снимки. Аз ги сменям всяка седмица.
Последна промяна от vek на ср май 17, 2017 6:54 pm, променено общо 3 пъти.
itilien написа:Аз се чудя пък какъв е смисълът да слагаш изобщо думата gift в описанието, след като всички я слагат. Това общо взето май не ти помага по никакъв начин да се класираш на по-предно място в търсенето.


Смисълът е същия като и за wood. Разбира се, може да се сложи и нещо по различно kitchen fireplace . Така ако домакинята търси подарък за камина или кухня има вероятност твоя продукт да излезе напред.
Virtex написа:И последно : като човек, пазаруващ доста, ако видя нещо със заглавие "Wood Candle Holder Souvenir walnut wood gift Candle stick holder wood carving Candle holder Oak Candlestick holder" не бих си го купил. Китайците използват този начин на писане - максимално много думи, за да ги открива търсачката по повече критерии. Ако видя подобно описание със stock ( стокови ) фотографии няма да го считам, че е уникален и ръчно правен продукт. Още повече, че ако видя едни и същи стокови снимки на няколко магазина :)

Това го казвам като информация от гледна точка на пазаруващ човек, ако си отварям мои магазин ще мисля повече по въпроса :)


За съжаление ако си кръстиш нещата човешки търсачката те отебава. Сравни кокуренцията как ги именува. В ибей е същото. Смятам че хората са свикнали и не им прави впечатление.

John Hilarious звучи супер, вземи го включи в името на магазина по някакъв начин.

П.П.
Когато пуснаха в Амазон хенд мейд секцията, алгоритъма за подреждане подреждаше по азбучен ред защото нямаше данни в никакви други статистики и рейтинги. Съответно веднага на всяко заглавие отпред се появи absolutely adorable :D
Продължавам коментари по магазина на колегата kuuuuuul

Четвърто - снимките
Хубаво е че са големи 2000 пиксела и нагоре - супер.
Макар че ако не са на добър фокус, големината не е предимство.
На някои има горе-долу причличен фокус и добро осветление. С времето ще гледаш да ги подобряваш.

Не е добре, че си давал по две и три изделия в един листинг- страницата на артикула (item-а)
Не е ясно дали в цената влизат и двете (и трите) бройки.
Защото ако продаваш само едното как ще разбереш кое от трите иска клиента?
Например тук:
https://www.etsy.com/listing/528476595/
Изображение

Безсмислено е да продаваш и трите едновременно. Може някой да хареса две но третото да не го харесва или да не му трябва трето.
Трябва да го опишеш в описанието какво точно продаваш.

Фона на снимките е най-големия проблем.
Разваля впечатлението от продукта и сваля голяма част от стойността му. Променя и цвета.
Ето например тук:
Изображение

Тук и фокуса е лош, но зеления фон хвърга як рефлекс върху паницата и променя цвета.

Тук съм махнал фона да се види колко зелено има върху продукта.

Прикачен файл:
georg-2.jpg
georg-2.jpg (70.99 KиБ) Видяна 139 пъти

На практика това, което е на снимката става доста по зеленикаво от реалния продукт. Ако пък се случи някоя домакиня да го хареса защото е зеленикаво , като го получи ще ти писне че всъщност то не е зелено , както е на снимката.
Добре би било фона да е бял, черен , сив (не всяко сиво е добро) бежов или някакво дърво.
Например така:
Прикачен файл:
georg-6.jpg
georg-6.jpg (78.67 KиБ) Видяна 139 пъти



Добре е да дадеш на клиента представа как ще изглежда продукта ти там за където е предназначен.
Например така:

Прикачен файл:
georg-4.jpg


........ и с малко плодове:

Прикачен файл:
georg-5.jpg
Много полезни съвети,но проблема е че не знам английски и ми е трудно.Междувременно се загледах по конкуренцията която продава подобни неща и не намерих никой с много продажби,което ме навежда на мисълта че подобни неща не се търсят много :sad: Снимките са правени с телефона като не съм и мислил че ще ги слагам в обява,но ще направя нови вече с фотоапарат и бял фон.Ама да ли ще си заслужава труда при това умряло търсене.За България цените в лева,че и по ниски и няма никакъв интерес вече няколко месеца(olx) поне да можех да изкарам пари за материала :sad:
kuuuuuul написа:Много полезни съвети,но проблема е че не знам английски и ми е трудно.Междувременно се загледах по конкуренцията която продава подобни неща и не намерих никой с много продажби,което ме навежда на мисълта че подобни неща не се търсят много :sad: Снимките са правени с телефона като не съм и мислил че ще ги слагам в обява,но ще направя нови вече с фотоапарат и бял фон.Ама да ли ще си заслужава труда при това умряло търсене.За България цените в лева,че и по ниски и няма никакъв интерес вече няколко месеца(olx) поне да можех да изкарам пари за материала :sad:


Прав си, подобни неща не се продават много. Особено стругованите свещници съвсем не са сред най-търсените сувенири. Ти малко ме изпревари :-) бях оставил да говоря по тази тема отделно защото тя е много важна и широка (сигурно мога да напиша книга :-) ) и ще се разточи в различни посоки. Както и да е.
Преди това само малко за английския. В началото ще ти е трудно докато си напишеш описанията descriptions за всичките продукти items. После е по-лесно. Отгоре над основната картинка в листинга (това е страницата на продукта item) виждаш това:
Listing Tools Edit Renew Promote Copy Deactivate Delete Stats
Цъкаш на Copy и това копира целия листинг, всички данни и така подгатвяш листването на нов продукт. Само сменяш малко Заглавието Title, цена, размери и т.н. И новия продукт ти е готов.

За комуникация с клиенти няма да ти се наложи скоро, но Ако има нещо пускай го тук.

Сега по темата за
ПРОДАВАЕМОСТ НА ПРОДУКТА

Факторите за продаваемост (без претенции за изчерпателност)

1. Идея - това за мен е най-мощният фактор за продажби
Ето тук как само от идеи и почти нулеви инвестииции се правят милиони.
https://www.youtube.com/watch?v=kqwXJ09vAXE



2. Визуално Представяне - снимки, видео
3. Словесно Представяне - описание, пред-история, измислици и свободни съчинения.
4. Дизайн
5. Бранд или производител
6. Личност свързана с продукта
7. Степен на необходимост - нито един от продуктите в горното видео няма висока степен на необходимост, но например едно животоспасяващо лекарство не се нуждае от какъвто и да било друг фактор за да се продава.
8. Има и много други, но те не са толкова мощни.

По принцип аз поддържам тезата, че всичко е продаваемо, дори да не са изпълнени един два от тези фактори, стига обаче другите да са перфектни.
Два примера:
1. Да кажем, че продуктите са грозни или кичозни, те пак могат да се продават, НО трябва да се представят с перфектни (или дори хитри) снимки и изключително находчиво описание.
Или
2. Да кажем, че снимките на продукта са лоши (не на фокус, не добро осветление, неподходящ фон), НО АКО продукта е с великолепен дизайн и находчиво описание, някаква интересна история, той ще се купува. Разбира се, ако се оправят снимките ще се купува още по-добре.

Аз съм продавал лоши продукти само чрез история. (говоря не за дефектни а просто лошо изпълнени продукти). Случи се така, че една клиентка ми каза "Не знам дали това е вярно, но тази история ми хареса и затова го купувам" Нещо повече, видях на няколко места да ми копират историята други продавачи и да си продават техни неща с мойта история :-)

Продукт става непродаваем най-често, когато всички фактори са под средно ниво. Тогава няма поне едно, за което би могъл да се закачи клиента.

В интерес на истината струговани свещници ще влязат в категорията на старомодните продукти.
Модерни търсени дървени свещници в САЩ и Канада сега са от този тип:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Изображение

Вижда се общата тенденция?

А ако обичаш да работиш с лепени парчета ето една идея, която е актуална:
Изображение
Изображение
Изображение



Ще продължа утре..... :-)

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Дърводелство”