Всичко за дърводелството
emosms - специалист
^^ Пловдив. Каквито и да са продукти, трябва да ги нанасям с четка или да са аерозол.

Белия байц го пробвах на тестовата дъска - ами въобще не хваща. На фурнира хващаше.
Фурнира дори с рядък бял кит за дърво успях леко да го избеля, но с мазния байц по-ми хареса
А техниките за избелване на дърво с хлорна вар и перхидрол... хич не ми се занимава.

Та след байцване, ако не ми хареса резултата, мисля за спасителен план - боядисване.
Байца може да не хване равномерно. Ако няма бяла основа, като е разреден байца, тъпия чам ще жлътне кръчмарската от лака.

Ако го боядисвам, може би първо шприц кит на спрей (друг как да го нанасям ??), за да се изглади основата.
Иначе всичко личи - текстури, драскотини и прилича на боядисана пейка в парка.
После дори си мисля за черен структурен спрей. Пръскал съм мдф и става много яко, но мдф-а е гладък. На кантовете не ставаше толкова яко.

Структурния спрей, който е матов грапав, може да го лакирам или боядисам/лакирам, след тест за съвместимост на различните бои.
С такъв структурен спрей съм боядисвал... тонколони.. За да не се прашат ги поддържам с... спрей за автомобилно табло, силиконов :D .
- https://markita.net/sprej-za-broni-stru ... o-sol.html
Ама на вратичките ще мазнее със силиконовия спрей, тр. да пробвам с някакъв лак отгоре. Иначе, изглежда много яко, подхранено, чак прилича на металик.
stridata - специалист
Пак ти казвам, м-те за автоиндустрията не са най-доброто за вътре. Нито за здравето нито като здравина! Иначе замислял ли си се за масло? Намажи бяло плътно на Osmo (примерно) и след 24 часа го мини с цвета който желаеш?
emosms - специалист
Чама май не е най-подходящото за масло :D.
Не вярвам вратичките да са от някакъв сибирски, супер твърд иглолистен.

Тея масла на осмо са супер скъпи. На мен ми трябва за 2 квадрата, а ако трябва да купувам различни цветове...
В крайна сметка, бялото им не ми изглежда особено бяло. Една проба ще излезне скъпо и не знам ще харесам ли резултата.
- http://www.osmobg.com/product/846/dekorvaksa.html

Това също има някакво бяло, малко прилича на плътен цвят:
- http://www.osmobg.com/product/875/dekor ... etove.html

И в крайна сметка, това масло може ли да го запечатам с лак? Не смятам да свалям вратичките за мазане и поддръжка.
Направо за прелакиране, след минимум 10 години :D.

П.п. ето това бяло, поне на картинка изглежда бяло:
- http://www.osmobg.com/product/856/bayts-masla.html
Ама 94 лв за кутия, мерси. Трябва ми за 2 квадрата и искам да пробвам първо.

Все пак, цената която гоня, заедно с финиша и стъклата е до 200 лв за 6 вратички.
Вече половината съм ги дал, само за едни голи рамки от ЧАМ !!...
nikolson - майстор
Емо, трябва да направиш някакъв компромис. Има праймери и грундове за хоби и професионална употреба. Има тъй наречени "стейн блокери". С професионалните системи е по-скъпо, или пък са в големи разфасофки. Няма как с хоби продукти да е по-евтино и ефекта да е същия.
Ето ти за домашна употреба http://shop.lackprom.com/shlajfgrund-da ... -1298.html
За професионална, можеш да потърсиш Маскелак, или Бекер Акрома.
emosms - специалист
^^Интересни неща :D. Стейн блокер български едва ли има.
А и ако първо нанеса такова нещо, да изравня основата, после байц как ще попие в дървото...

Варианта за байц ми е - да забъркам цвета, разреден, да байцвам, после грунд за дърво, който ще запечата.
Или от раз да докарам цвета с бяло, или да избеля първо, после да оцветя.
Проблема е, че искам блед пастелен цвят и дървото да не жълтее от лака..

Всички байцове които знам, дават различен оттенък на ... гомняно... Евентуално по-жълто, или по-черно, или червенеещо..
Сините и зелените става.. лекьосано.
И лечението на лекетата или неравномерно гомняния цвят е - мажеш още ръце, докато стане равномерно гомняно.
Т.е. потъмняваш, потъмняваш... и бледия пастелен цвят, прозиращ, отива на майната си.
Накрая имаш едно тъмно гомняно, което е - както стане. "Tолкова" тъмно. Никакви първоначални планове не могат да се следват :D :D :D :D

В смисъл, за да не се изненадаш от крайния оттенък на гомняния цвят (някакво потъмнено дърво, т.е. гомняно), най-добре да заложиш на венге...
Поне черното е строго и изчистено, все ще отива на другите декори...
nikolson - майстор
Тоя байц върху грунда за чий ти е?
Иначе, за имане - има.
stridata - специалист
Всичко има в БГ! Нама боя която в кухнята да ти издържи 10 години без да заприлича на стреляно с бренеке! Най-лесното за съживяване е маслото... Осмо имат разфасовка от 125мл. и струва сигурно десет лева!
emosms - специалист
^^ кое осмо ще избели най много? Като текстурата прозира.
- http://www.osmobg.com/productv/47917/de ... etove.html
19 лв 125 мл без доставка. За едната проба, пак си е скъпичко.
Драгон байца, който не ще да ми избели тестовата дъска, е 5лв 125 мл, и пак не е евтин.
Някой пробвал ли го е колко избелва осмото ?

---
Четох малко чужди източници, на бг няма толкова информация
- https://www.popularwoodworking.com/proj ... ching-wood

От всички методи за избелване (bleaching), само някакъв двукомпонентен метод наистина избелва цвета на дървото.
Другите са по-скоро stain remover.
"There are four types of bleach that woodworkers commonly use: chlorine, two-part wood bleach, oxalic acid and peroxide.
Two-part bleach changes the actual color of wood and the other three remove stains."

Двукомпонентния метод в общи линии се състои от водороден прекис (перхидрол), и натриева основа.
"Wood bleach actually lightens the color of wood. It can also de-color many pigments and dyes.
A package of wood bleach contains two bottles, usually labeled “A” and “B.”
One contains lye (sodium hydroxide) and the other peroxide (hydrogen peroxide).
The bleaching action occurs when the two chemicals come together in contact with wood."

По-точна рецепта засега не съм намерил. Колко перхидрол, колко натриева основа, дали да се смесват и да се действа докато е активно, или да се третират последователно...

След като се третира, се неутрализира с оцет:вода 1:1. Дори два пъти, и накрая и с чиста вода.
- https://www.bobvila.com/articles/bleach ... eeM7Fu0Pbg

Някой прилагал ли го е този метод (перхидрол + сода каустик)?
nikolson - майстор
RAL 6019 не е бяло. Защо е това бяло? :?
emosms - специалист
Ако го байцвам, точно рал цвета няма да стане.
Дотук се разклоних на два варианта:

1. Боядисването ще иска повече подготовка. Малко е тъпо и трудоемко да скриваш текстурата на дървото и да имитираш... мдф..
Ако ще го боядисвам... Последователни шкурки, до 240, дори 320, някакъв шприц кит може би.. и тогава боя. Каквато и да била.

2. Байцването може да изкара текстурата, но не искам вариации на гомняно, нито силен тъмен цвят.
Пастелния цвят с жълта основа - Ще пожълтее още от лака. Може и да потъмнее. Абе мацали сме байцове, знам какво става. Гомна.
Само силен плътен цвят.

Ако тестовете с байц ми харесат, почна да байцвам, ама с детайлите се осерат нещата... Боядисването ще е спасителен план Б.
Ако и то се осере.. Боя върху боя ще стане нещо, докато байц върху боя няма да стане нищо.

Тук е описана процедура на байцване с натриева основа и перхидрол.
- http://www.airbrushingwood.com/uploads/ ... bleach.pdf
- гумени ръкавици, по възможност на открито, очила, щото много гори.
Особено перхидрола, този месец два пъти се изгорих като го ползвах за друго.
- Перхидрол 30%, мажеш с четка.
- Натриева основа, неизвестна концентрация.., мажеш с четка.
Натриевата основа на люспи се прави на разтвор, като към водата се добавят по малко люспи и се бърка, не обратното !!
- Преди да изсъхне измиваш (3,4 минути). С разреден разтвор на оцет - още по-добре, да неутрализира. После с вода.
- Като изсъхне напълно, трябва фино да се шлайфа, защото от овлажняването се навдигат порите на дървото.
Ако се шлайфа повече, ефекта на избелването, който е само повърхностен, се изтрива.
За това, може би трябва да шлайфам чак след като байцвам, което ще е още едно мокрене.
- Грунда, чак СЛЕД байца.

Тема "боядисване на иглолистна дървесина - спрей" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: