Всичко за дърводелството
Фитилчо - майстор
emosms написа:
A относно подписа, за горчивия вкус от евтината цена... Ами в много случаи, след като направиш нещо, без значение дали си избрал опцията за 50 или 200 лв...
..като минеш през това и вече е готово, ГО ЗАБРАВЯШ и въобще не го мислиш повече ;).
Случвало ми се е не малко пъти.
Ако си из%%кам някое гоМно в кухнята на вратичките особено, всеки път кат влизам в кухнята и ще ме нерви :x

emosms написа:
Това, да боядисваш с четка и да не личи от четката, първо искам да го видя как става..
Емо, скъпата боя като я нанесеш на четка и си я разредил правилно, сама се изпъва докато съхне. Но в общият случай, този мат който виждаш първо е пръснат отдолу шприцкит докато се махнат всякакви имперфекции и след това е нанесен на пистолет цвета/боята, и става топ. Затова има майстори, това им е работата, имат опит и го правят добре(не всички)
emosms - специалист
Знам че има тънкости и особености.
Най много ядове съм брал с боядисване.
И латекс, пребоядисване 6 пъти и накрая тапет..

И опити с лазурен лак... В крайна сметка, ливкостта на лазурния лак е прекрасна. За твърдост-пълно гомно, но зависи какво ще боядисваш. Обаче имах проблеми с...байцването поради лекенца от лепила в основата....

И спрей - заради олято и претупано, съм свалял цялата боя с парцал и коресилин и наново..

Но факт-като намериш работещ вариант, може да реализираш големи икономии.
Пример - евтин латекс кастело, домашно тониран. Проблема е, че някои забъркани цветове не покриват равномерно...
Иначе, кой не би искал да си пребоядиса целия апартамент за стотина лева??

А относно цените на материалите... боята на спрей е скъпа :mrgreen:
Най евтините спрейове гонят 20лв/л, тези от 10-12лв подминават 30лв/л.
Особено ако не пръскаш добре или тр да пребоядисваш.

За да не оплюваме и обезценяваме труда на професионалистите, кажете, къде да занеса да ми боядисат вратичките, ама както трябва, с кита му и с твърд лак отгоре, и какви пари ще струва?
Да знам, как ще е боядисано и какви са цените. Спирам да се оплаквам.
EDI - майстор
То и лепенето си има чалъми.Аз ползвам полиуретаново или ТАЙТБОНДIII, при тях не остават петна или и да остане нещо пропило, понася байц и цветен лак без да петни.
emosms - специалист
Бях си играл с един технически фурнир, лепен с ц200.
После, понеже останаха джобове(нямаше как да притисна по яко целия детайл), инжектирах със спринцовка.... момент за дибли.
Всичко се залепи здраво, само дето байца бягаше от напоеното с лепило...
А байц беше нужен (изнамерих някакъв бял) защото при лакиране фурнира жлътваше и изглеждаше отвратително. Целия му натурален вид изчезваше до неузнаваемост. Та с бял байц беше по малко гадно.

Както и да е, днес правих проби. Сега не мога да кача снимките, но си припомних нещо много важно:
- ще се побъркам да китвам и да шлайфам, ако искам напълно да покрия текстурата на дървото и всичко да е гладко. Релефа на дървото, както и всеки дефект личат. Трябваше да ги правя ит мдф за такъв финиш.
Сега се връщам на вариант байц.
Ще разредя зелен байц, с някоя капка син, и се надявам да наподобя цвета.

Мисля че ше иска и малко бяла основа, но белия байц който имам, мазнее. Не е точно като нашите водни байцове. То воден байц бял най няма. Та може да приложа бял на отделна ръка.
После грунд, после шлайфане, поске лак и толкоз.
Някакъв акрилен/ воден. Сикенс, сократес, не знам.
Освен да е здрав, искам, ДА НЕ ЖЪЛТЕЕ!!!!
Отсега обаче ми е нервно за байца - досега НИКОГА не съм успявал да байцвам нещо, без да има зони, където да "бяга". Байца не хваща там, или хваща различно, и седи като леке.
Но все пак гоня доста светъл, пастелен цвят (за тва си мисля ме ще уска и една ръка бяла иснова).
Последна промяна от emosms на нед окт 15, 2017 12:23 pm, променено общо 3 пъти.
miliad - майстор
Преди време бях виждал масив пръскан с, до колкото разбрах, силно разредена полиуретанова боя. Беше се получил нежен пастелен цвят, като прозираше и фладера на дървото от долу.
emosms - специалист
Ето как става:

Изображение

Горе е дупли колор гланц, две ръце през 30 минути (нямаше време да си играя толкова).
Долу е покрито с безцветен лак, 1 ръка.

Цвета покрива добре. Адхезията с грунда е добре (аквис импрегнат, от 4,50 лв :D).
Което не е добре:

1. Една ръка грунд не беше достатъчно да изравни основата.
Има места, където боята хваща по'мазно, и другаде, където стои по-матово, сякаш 'гладно'. Не се вижда добре на снимките.
Това все още личи след втора ръка боя и една ръка лак.

2. Всички дефекти, драскотини от шлайфане, както и структурата на дървото си личат под боята.
Цвета покрива плътно, създава уж хомогенност, но релефа на основата не е хомогенен, личи и стои лошо.

3. Повърхността е мека. Но ме съмнява, че и дървото е меко.
Ето дървото по грунд, някаква летва от опаковка:
- https://i.imgur.com/lc0pdsz.jpg
Мисля че е чам. Обаче.. Успях да го надраскам с нокът...
- https://i.imgur.com/cDESqGR.jpg
И драскотината е в дълбочина, направо в материала..
Две ръце боя и една лак положени, в рамките на час два. Тествано за твърдост след 5 часа.
Няма време да стегнат слоевете напълно, ама... Не мисля че ще стане много по-твърдо.

Относно разредена боя за пастелен ефект - няма с какво да пръскам. Ако намера бояджия, тр. да е много мой човек, да правим проби.
Къде, кой ??

В домашни условия с еднокомпонентен полиуретан с четка ще стане ли? Паркетен лак за твърдост?
Много разредена боя с четка, не знам какво ще стане, трябва доста проби. Да смеся зелена, с мъничко бяла, и да разреждам и пробвам..
emosms - специалист
Фитилчо написа:

Емо, скъпата боя като я нанесеш на четка и си я разредил правилно, сама се изпъва докато съхне. Но в общият случай, този мат който виждаш първо е пръснат отдолу шприцкит докато се махнат всякакви имперфекции и след това е нанесен на пистолет цвета/боята, и става топ. Затова има майстори, това им е работата, имат опит и го правят добре(не всички)
Шприцкит.... този ще стане ли да хомогенизира основата, и като как "дърпа боята", да е равномерно, и да направи повърхността гладка (с няколко ръце и шлайфане)
- http://www.perocar.com/grundove-i-shpri ... shpric-kit
- https://markita.net/sprej-motip-shprits-kit-400ml.html

Ама на ръка, трудно ще го шлайфам хубаво. Да шлафам рамка, с радиус отвън и радиус отвътре...
stridata - специалист
Човек, вкарваш се в невероятни филми! Казах ти два грунда с междинно шлайфане за гланц. Шприцкита е на полиестерна основа и е много плътен и покривен, но е много отровен! Не напразно се ползва за коли, не да си го вкараш в кухнята... Ако не искаш да жълтее добре си се ориентирал към минаване на основата с бял байц... Мини с бял байц и си купи един лазурен лак и мажи нежно на четка в посока на фладера на масива и си отличник.. Бял байц има на всякаква основа....
emosms - специалист
Много варианти.
Все пак, байц бял на водна основа не знам къде има.
Ползвал съм този, който мазнее:
- https://www.home-max.bg/bajc-byal-dragon-175-ml/
От същата марка, същата основа, няма зелен/син, да ги смесвам директно

Някой ползвал ли е този лак?
- https://markita.net/lak-za-parket-700ml ... veten.html

Готов оцветен, с близък до търсения цвят
- https://markita.net/lak-lazuren-marsel- ... a-ela.html
Мога да го пробвам със и без бял байц отдолу.
Може и да се надлакира с безцветен, за да не трупа цвят и да замътва текстурата.
Надлакирането на този предполагам е възможно със всякаква основа.
stridata - специалист
От кой град си бе човек? Кви са тия хоби продукти дето пускаш? Нали ще ги правиш голямата работа?

Тема "боядисване на иглолистна дървесина - спрей" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: