От няколко дни циркуляра ми не спира след пускане на копчето , а продължава да върти диска сума ти време. Не му работи динамичната спирачка. Има електронен модул , който е сдал багажерата , струва около 135 евро последно . Този модул явно работи на някакъв честотен принцип . Мотора тръгва плавно и спира на леки тласъци в рамките на може би 2 сек. Проблема е , че и старта страда освен спирачката. За да си свърша работата, го модифицирах с реле и наличния кондензатор. Така няма проблем със стартирането и рязането, но спирането....нъци, върти се по половин час диска ( около две и половина-три минути до пълно спиране ) . Има няколко решения и ремонти на платката, става, но аз съм бос там и предпочитам да го барне човек наясно с електроника. Намерил съм схеми и т.н.
Поразгледах и "наследника" на този циркуляр , JET JMS-10S , реално са еднакви ( имат разлики, но са не много съществени ) , това което гледах е какво точно е изпълнението на спирачката при него. Докато на Електра Бекум е с електронен модул ( динамично спиране ) , то при Джет-а е май магнитна спирачката , поз.96 http://www.jet-center.ru/images/detailing/jms-10s.pdf . т.е. може би става да се преправи да стане и при мен така, но определено не ми се рискува.
Сега съм се спрял на две основни направления , или да си ремонтирам платката при елек.техник, или да "измисля' начин да направя динамична спирачка с размери подходящи , за да не стои грозно в/у двигателя . В момента не ми е приоритет покупка на нов електрнен модул .
Естествено първото е най-добре, стига да улуча точния човек за ремонта.
Ако някой пък знае решение за динамично спиране на 1.6кВт асинхронен мотор и да не е с големи размери, ще се радвам да сподели. Не съм пробвал , но принципно мислех да опитам с около 12в. изправено около 10-ина ампера ток за спирането, но необходимия траф...е обемист. Други решения/предложения с големина колко две кутии цигари ?
Поразгледах и "наследника" на този циркуляр , JET JMS-10S , реално са еднакви ( имат разлики, но са не много съществени ) , това което гледах е какво точно е изпълнението на спирачката при него. Докато на Електра Бекум е с електронен модул ( динамично спиране ) , то при Джет-а е май магнитна спирачката , поз.96 http://www.jet-center.ru/images/detailing/jms-10s.pdf . т.е. може би става да се преправи да стане и при мен така, но определено не ми се рискува.
Сега съм се спрял на две основни направления , или да си ремонтирам платката при елек.техник, или да "измисля' начин да направя динамична спирачка с размери подходящи , за да не стои грозно в/у двигателя . В момента не ми е приоритет покупка на нов електрнен модул .
Естествено първото е най-добре, стига да улуча точния човек за ремонта.
Ако някой пък знае решение за динамично спиране на 1.6кВт асинхронен мотор и да не е с големи размери, ще се радвам да сподели. Не съм пробвал , но принципно мислех да опитам с около 12в. изправено около 10-ина ампера ток за спирането, но необходимия траф...е обемист. Други решения/предложения с големина колко две кутии цигари ?