• 1
  • 2
Всичко за дърводелството
пишман_майстор - майстор
От няколко дни циркуляра ми не спира след пускане на копчето , а продължава да върти диска сума ти време. Не му работи динамичната спирачка. Има електронен модул , който е сдал багажерата , струва около 135 евро последно . Този модул явно работи на някакъв честотен принцип . Мотора тръгва плавно и спира на леки тласъци в рамките на може би 2 сек. Проблема е , че и старта страда освен спирачката. За да си свърша работата, го модифицирах с реле и наличния кондензатор. Така няма проблем със стартирането и рязането, но спирането....нъци, върти се по половин час диска ( около две и половина-три минути до пълно спиране ) . Има няколко решения и ремонти на платката, става, но аз съм бос там и предпочитам да го барне човек наясно с електроника. Намерил съм схеми и т.н.
Поразгледах и "наследника" на този циркуляр , JET JMS-10S , реално са еднакви ( имат разлики, но са не много съществени ) , това което гледах е какво точно е изпълнението на спирачката при него. Докато на Електра Бекум е с електронен модул ( динамично спиране ) , то при Джет-а е май магнитна спирачката , поз.96 http://www.jet-center.ru/images/detailing/jms-10s.pdf . т.е. може би става да се преправи да стане и при мен така, но определено не ми се рискува.
Сега съм се спрял на две основни направления , или да си ремонтирам платката при елек.техник, или да "измисля' начин да направя динамична спирачка с размери подходящи , за да не стои грозно в/у двигателя . В момента не ми е приоритет покупка на нов електрнен модул .
Естествено първото е най-добре, стига да улуча точния човек за ремонта.
Ако някой пък знае решение за динамично спиране на 1.6кВт асинхронен мотор и да не е с големи размери, ще се радвам да сподели. Не съм пробвал , но принципно мислех да опитам с около 12в. изправено около 10-ина ампера ток за спирането, но необходимия траф...е обемист. Други решения/предложения с големина колко две кутии цигари ?
MamaMy - майстор
Твоя човек се пише lov тук във форума :)
пишман_майстор - майстор
Умувам в/у идеи, ще споделя какви са резултатите. Ако намеря приемливо решение, ще може да се ползва и за други машини с асинхронен двигател . Читав вариант е вероятно да се ползва инвертор със спирачен резистор, но ценово едва ли.
За стационарни машини няма проблем, + - някой и друг кг за траф и по-мощен грец , малко релета, предпазители и готово , но за преносима машинка....
пишман_майстор - майстор
Днес порових допълнително за решения в тази насока . Има разбира се готови модули за софт старт+стоп , но са на цена на честотни инвертори. Едно от решеният ( не съм го разучавал все още в подробност) е може би това :
Прикачен файл:
Elektronische Motorbremse bis 16,0A.jpg
Elektronische Motorbremse bis 16,0A.jpg (37.13 KиБ) Видяна 1469 пъти

Има го за продан в Германия и струва около 47 евро. Регулира се в рамките м/у 5 до 16сек. Максимално ( пиково ) натоварване до 20А .
Както и това:
Прикачен файл:
Elektronische Motorbremse bis 15a.jpg
Elektronische Motorbremse bis 15a.jpg (25.38 KиБ) Видяна 1469 пъти
Ценово е малко по-скъпо ( имат и по-евтин вариант ) , точно това е около 64 евро. регулируем диапазон за спиране м/у 1 до 20 сек.
И двете са за монофазни асинхронни мотори, имат и за трифазни разбира се , цените са същите.
И двата модула са само за спирането на двигателя, нямат софт функция за старт . Универсални са, имат много малки размери ( под цигарена кутия ) . Т.е. ще е много лесно приспособяването при мен.
Ако не успея с ремонта на оригиналния модул на циркуляра , много вероятно е да си поръчам един от показаните за проба . Имам схемите на оригиналното изпълнение, като и интервенцията по ремонта , ако някой проявява интерес мога да му дам линкове, да си ги копира.
Фитилчо - майстор
Супер инфо, браво! Май не си пишман :-D
Отделно може ли да се сложи модул за мек страт към това. Да остайме цените.
От друга страна си прав пък... един честотен инвертор ще ти реши проблема. Обаче е малко кофти да го ползваш за повече машинки. И са малко тегави за настройване тея инвертори. Плюса е, че можеш да имаш трифазен ток без да плащаш партита. Минуса е, че горят честотните инвертори- не са вечни. Ма то нищо вечно няма
пишман_майстор - майстор
Ако е монофазен, той си тръгва и без това плавно :) има и някой и друг чалъм в зависимост дали е с центробежен ключ или е без, вторите пък са още по-лесни . За трифазните обаче - там е малко по-бамбашка . И в зависимост от мощностите има някой и друг вариант, но са общо взето ограничени. Там за да стане "номера" най-добре , според мен, да се ползва софтстарт/стоп
Примерно такива ( има и на други фирми ) https://www.schneider-electric.bg/bg/pr ... istart-01/
Друг е въпроса, че започват от около 300-ина лв нагоре, буквално все едно честотен регулатор .
пишман_майстор - майстор
Продължавам с моята сага. След проверка на ориг.модул при мен се оказва , че има проблем с релето. И докато ровех из нета за релета, търсех и решения , взаимозаменяемост , модули и т.н. Просто някак си не можех да приема, че въпросният модул вграждан в машината е на стойност колкото самия ел.мотор ( е почти ) ?! Струваше ми се адски нелогично . В Ташев Галвинг въпросното чудо струва 350 лева. https://www.tashev-galving.com/MTB6100284
В Германия не го намерих под 135 евро. Пак е много нали... докато не се усетих, че те Електра Бекум/Метабо трябва са го поръчали някъде, няма начин те да измислят такова нещо :-D
И го намирам в една фирма занимаваща се с автоматика за ....54 евро.
Снимка на моя модул :
Прикачен файл:
Изображение2179.jpg
Изображение2179.jpg (109.61 KиБ) Видяна 1400 пъти
Прикачен файл:
Изображение2180.jpg
Изображение2180.jpg (86.92 KиБ) Видяна 1400 пъти
И модула който намерих в нета от производителя :
Прикачен файл:
Bremse 16A mit Starter-Schütz 1Ph-230V.jpg
Bremse 16A mit Starter-Schütz 1Ph-230V.jpg (30.73 KиБ) Видяна 1400 пъти
http://www.klibo.de/bremsen_starterschuetz.html
Същата фирма предлага и решения за автоматика на много неща вкл. и по питанията на колегата Фитилчо. Има опция на английски , предполагам ще се справиш :)
Качвам и няколко ремонтни схеми и решения по моя модул , които съм ги намерил в нета :
http://radioservice.at.ua/index/torcovochnaja_pila/0-8
И една на един поляк
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2903027.html
пишман_майстор - майстор
Та пропуснах да кажа, поръчах си модула за 54евро и ще го слагам на машината. Отказах се засега да си ремонтирам моя оригиналния. Може би в по-късен етап догодина зимата, кат си немам работа нали, да намеря релето де го има и след това да видим какво е цъфнало друго по платката ( па може и да съм минал метър, де да знам , може останалото да е здраво ) .
Малко таг-ове за търсене в нета за колегите със същия проблем, че май аз съм намерил пълното инфо и събрал тука :
Електра Бекум КГС 301 331 , Elektra Beckum KGS 301 331, Metabo , Метабо торцовочная пила электронный модуль , motorbremse , bremse, brake , електронна / динамична спирачка , платка , електронен модул управление LID, TERMINAL BOX 230/1/50 M.E-BREMSE VE 81010655575 1010655575
Последна промяна от пишман_майстор на съб мар 24, 2018 10:47 pm, променено общо 1 път.
Фитилчо - майстор
Браво. Чудесна тема ! Много полезна! Не си пишмАн, не се прАй :lol:
пишман_майстор - майстор
Е тя тази тема, само ако някой има зор да си поправи такъв циркуляр . Първите Електра Бекум КГС 250 и 300 ( зелените ) са били без такава спирачка. И всички наследници оттам насетне също могат за стотинки да се преправят и да тръгнат без тоя модул. Но друго си е да може и да спира диска . След изключването диска се върти към три минути и доста безшумно , а със модула спира бързо ( до 5 секунди някъде, при мен дори под 3 )
Както казваше Пепи от алди форума " спирането е по-важно от тръгването" :-D
  • 1
  • 2

Тема "Електра Бекум КГС 331 , проблем с динамична спирачка ." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: