Благодаря за съветите Руди. Долните столици може би ще останат така, както съм ги замислил и допълнително ще бъдат подпряни с паянти с дължина около 70см между долните колони и столиците под 45 градуса. Подкоси отдолу за горните колони ще има и няма да пречат за парапета, който смятам да бъде плътен. Притеснява ме, че може би няма да мога да намеря сух материал за долните колони. Голям проблем ли ще е ако не е достатъчно сух. Живея в Бургас и ако някой знае къде в околността има наистина качествен сух материал (и си отговаря на размерите) - ще му бъда благодарен.
Здравейте отново.
Май съм пропуснал да спомена, че наличният ми дървен материал е втора употреба (поне със сигурност е сух), но с добро качество. Започнах с шлайфането на дъските, което се оказа трудоемък и бавен процес, поради загряването на машините. Шлайфах основно с ъглошлайф с шкурка Р40 (по-бързо и лесно), ползвах и виброшлайф с шкурка Р60. Както казах загряваха си машините и се налагаш да ги сменям, то и времето си беше горещо, но те се умарят аз не . Докато си почиваха (машинките) слепих една от столиците, вижда се на една от снимките по-долу (тя е най отпред на дъските). Установих че направих малка грешка, че не си купих стяги . Закрепването една с друга го направих с винтове, с които трудно закрепих плътно ребрата едно с друго, поради леката им кривина на места. Със стяги според мен щеше да стане много по-лесно. За другите столици задължително със стяги. Пак докато си почиваха машинките мацнах една дъска с една химия от 1 към 1 отработено масло от дизелов двигател и нафта. Може би сега ще ме нападнете за това, но съм изчел сигурно всичко де що има за импрегниране на дърво в българските форуми и се спрях за сега на този вариант - най вече заради цената и честно казано визията страшно ми допада (търся старинен вид). Отбелязвам, че изобщо не мирише на траверси и има лек мирис като се доближа, но все още е прясно и след втория ден почти е изсъхнало.