• 1
  • 2
Всичко за дърводелството
PIP - майстор
съб юни 13, 2020 2:19 pmmavryt4o написа:
съб юни 13, 2020 2:00 pmPIP написа:
...и подвижен отгоре върху двата на който ще е линеала.... точно това имам предвид и аз, за едно и също нещо пишем, просто ти си заменил оригиналния горен чугунен плот с дървен :wink: и моя планирам да е дървен, но аз нямам избор.
Не съм го заменил там си е. Той излиза над плота и се мести към шпиндела но за малки детаили пак ми е далеч и съм сложил дървения да го удължа и пак преправяне... Трябва да е много масивно и стабилно това удължение защото поне при мен перпендикулярното фрезоване създава доста неприятно биене. Рамото става дълго от водачите до мястото на фрезоване и иска масивен плот.
Аха, разбрах те. Аз предполагах, че фабричния горен плот е предвиден да стига до главата и като не го видях мислех, че ти липсва и затова ползваш дървеното удължение. Това стана ясно, но сега ме хвърли в размисъл относно това биене понеже по снимки оригиналните релси и самата каретка изглежда стабилна, а релсите които съм поръчал са по-тънки - ф25мм, като това беше най-голямото сечение, което предлагаха и сега се чудя дали при мен няма да е по-зле. Уж ги смятах и аз и инжинера във фирмата от където ги купих, но ще се види. А колко ти е разстоянието от лагер до лагер по хоризонталата и отстоянието от релса до релса и имаш ли луфтове, затягане или проблем със съосността, които да обяснят това биене? Аз смятам разстоянието между релсите да е 50см, а ширината на плочата за лагерите да е 30см, т.е. 50х30см и толкова да е ширината на долния фиксиран плот, но май-ще е добре да увелича малко разстоянието между лагерните тела на поне 35см. Мерси.
mavryt4o - майстор
съб юни 13, 2020 4:47 pmPIP написа:
съб юни 13, 2020 2:19 pmmavryt4o написа:
съб юни 13, 2020 2:00 pmPIP написа:
...и подвижен отгоре върху двата на който ще е линеала.... точно това имам предвид и аз, за едно и също нещо пишем, просто ти си заменил оригиналния горен чугунен плот с дървен :wink: и моя планирам да е дървен, но аз нямам избор.
Не съм го заменил там си е. Той излиза над плота и се мести към шпиндела но за малки детаили пак ми е далеч и съм сложил дървения да го удължа и пак преправяне... Трябва да е много масивно и стабилно това удължение защото поне при мен перпендикулярното фрезоване създава доста неприятно биене. Рамото става дълго от водачите до мястото на фрезоване и иска масивен плот.
Аха, разбрах те. Аз предполагах, че фабричния горен плот е предвиден да стига до главата и като не го видях мислех, че ти липсва и затова ползваш дървеното удължение. Това стана ясно, но сега ме хвърли в размисъл относно това биене понеже по снимки оригиналните релси и самата каретка изглежда стабилна, а релсите които съм поръчал са по-тънки - ф25мм, като това беше най-голямото сечение, което предлагаха и сега се чудя дали при мен няма да е по-зле. Уж ги смятах и аз и инжинера във фирмата от където ги купих, но ще се види. А колко ти е разстоянието от лагер до лагер по хоризонталата и отстоянието от релса до релса и имаш ли луфтове, затягане или проблем със съосността, които да обяснят това биене? Аз смятам разстоянието между релсите да е 50см, а ширината на плочата за лагерите да е 30см, т.е. 50х30см и толкова да е ширината на долния фиксиран плот, но май-ще е добре да увелича малко разстоянието между лагерните тела на поне 35см. Мерси.
Биенето ми е по-скоро от ниски обороти на 4500 я карам и незнам добре ли е. Това се усеща само при къс детайл под 25см и трябва да си е добре стегнат. Разстоянието е 25х25

Прикачен файл

IMG_20200613_173931_copy_774x1599.jpg

Прикачен файл

IMG_20200613_173919_copy_774x1599.jpg
PIP - майстор
Мерси за разстоянията :-D Относно оборотите, аз работя основно на 6000об, понеже повечето глави, които имам са в диапазона ф120-180мм и на 4500оборота слагам само когато ползвам глава над ф200.
ZEDYCUS - майстор
ср апр 22, 2020 6:05 pmPIP написа:
Здравейте, търся каретка за фреза родопи, по обявите основно се продават с фрезата. Фрезата е произведена в Любимец, открих някакъв стар номер, но дава грешка, писах им емайл, но нямам отговор, предполагам отдавна не работи предприятието. Ако някой от Любимец чете и има иформация относно ситуацията със завода и дали има някакви залежали каретки ще се радвам да ми пише. Писах си и с Якоруда, но това да си имаш взимане с български производители е голема мъка – предлагат ми втора ръка фреза родопи с каретка, уж продават каретки отделно за техните фрези, но отказват да ми пратят снимка и да ми кажат цена понеже няло да стане на моята фреза, върпреки че им казвам, че това е мой проблем. Фрезите на Силистра са коренно различни и техните каретки наистина няма да станат, но тези от якоруда са много подобни на любимецките, макар и да изблеждат по-ламаринени. Оригинална най-добре, но ако не намеря скроро ще се наложи да си я правя. Мерси.
https://www.olx.bg/ad/greda-za-tsirkoly ... 626769a459
PIP - майстор
Мерси, но не търся. Както писах вече съм поръчал части, по стечене на обстоятелствата вчера ми писаха, че са пристигнали в склада им в Пловдив и сега ще организирам доставката до мен.
ср юли 08, 2020 8:25 amPIP написа:
Мерси, но не търся. Както писах вече съм поръчал части, по стечене на обстоятелствата вчера ми писаха, че са пристигнали в склада им в Пловдив и сега ще организирам доставката до мен.
Здравей, успя ли да го направиш, че и мен ме гложди тоя проблем?
PIP - майстор
стана доста дървена :)

Прикачен файл

каретка.jpg
  • 1
  • 2

Тема "каретка за фреза родопи" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: