съб юни 13, 2020 2:19 pmmavryt4o написа:Аха, разбрах те. Аз предполагах, че фабричния горен плот е предвиден да стига до главата и като не го видях мислех, че ти липсва и затова ползваш дървеното удължение. Това стана ясно, но сега ме хвърли в размисъл относно това биене понеже по снимки оригиналните релси и самата каретка изглежда стабилна, а релсите които съм поръчал са по-тънки - ф25мм, като това беше най-голямото сечение, което предлагаха и сега се чудя дали при мен няма да е по-зле. Уж ги смятах и аз и инжинера във фирмата от където ги купих, но ще се види. А колко ти е разстоянието от лагер до лагер по хоризонталата и отстоянието от релса до релса и имаш ли луфтове, затягане или проблем със съосността, които да обяснят това биене? Аз смятам разстоянието между релсите да е 50см, а ширината на плочата за лагерите да е 30см, т.е. 50х30см и толкова да е ширината на долния фиксиран плот, но май-ще е добре да увелича малко разстоянието между лагерните тела на поне 35см. Мерси.съб юни 13, 2020 2:00 pmPIP написа: ...и подвижен отгоре върху двата на който ще е линеала.... точно това имам предвид и аз, за едно и също нещо пишем, просто ти си заменил оригиналния горен чугунен плот с дървен и моя планирам да е дървен, но аз нямам избор.Не съм го заменил там си е. Той излиза над плота и се мести към шпиндела но за малки детаили пак ми е далеч и съм сложил дървения да го удължа и пак преправяне... Трябва да е много масивно и стабилно това удължение защото поне при мен перпендикулярното фрезоване създава доста неприятно биене. Рамото става дълго от водачите до мястото на фрезоване и иска масивен плот.
съб юни 13, 2020 4:47 pmPIP написа:Биенето ми е по-скоро от ниски обороти на 4500 я карам и незнам добре ли е. Това се усеща само при къс детайл под 25см и трябва да си е добре стегнат. Разстоянието е 25х25съб юни 13, 2020 2:19 pmmavryt4o написа:Аха, разбрах те. Аз предполагах, че фабричния горен плот е предвиден да стига до главата и като не го видях мислех, че ти липсва и затова ползваш дървеното удължение. Това стана ясно, но сега ме хвърли в размисъл относно това биене понеже по снимки оригиналните релси и самата каретка изглежда стабилна, а релсите които съм поръчал са по-тънки - ф25мм, като това беше най-голямото сечение, което предлагаха и сега се чудя дали при мен няма да е по-зле. Уж ги смятах и аз и инжинера във фирмата от където ги купих, но ще се види. А колко ти е разстоянието от лагер до лагер по хоризонталата и отстоянието от релса до релса и имаш ли луфтове, затягане или проблем със съосността, които да обяснят това биене? Аз смятам разстоянието между релсите да е 50см, а ширината на плочата за лагерите да е 30см, т.е. 50х30см и толкова да е ширината на долния фиксиран плот, но май-ще е добре да увелича малко разстоянието между лагерните тела на поне 35см. Мерси.съб юни 13, 2020 2:00 pmPIP написа: ...и подвижен отгоре върху двата на който ще е линеала.... точно това имам предвид и аз, за едно и също нещо пишем, просто ти си заменил оригиналния горен чугунен плот с дървен и моя планирам да е дървен, но аз нямам избор.Не съм го заменил там си е. Той излиза над плота и се мести към шпиндела но за малки детаили пак ми е далеч и съм сложил дървения да го удължа и пак преправяне... Трябва да е много масивно и стабилно това удължение защото поне при мен перпендикулярното фрезоване създава доста неприятно биене. Рамото става дълго от водачите до мястото на фрезоване и иска масивен плот.