Всичко за дърводелството
mkocev - специалист
След като е отвътре, няма смисъл перваза (пейката) да влиза под дограмата, според мен даже е по-добре да не влиза от гледна точка на изолацията. За да влезе точно под касата, да изглежда добре и да е достатъчно здраво и устойчиво във времето (легнало добре навсякъде), е необходимо перфектно изравняване на тухлите (по дограмата) и идеално прави и калибровани дъски. На теория "подпъхването" може и да звучи добре, но на практика няма да е баш така.
Пяната за лепене (на изолации, тухли и т.н.) е доста здрава и ще издържи достатъчно (вероятно первазите ще бъдат подменени при ремонт, а не от необходимост) :)
Че даже не е необходимо и да е прекалено равна основата, е разбира се, по-добре да се изравни.
kancho - специалист
Според мен няма смисъл от подготовка на повърхността, клин от дърво или някаква друга подложка на ниската страна да се нивелира и лепене с полиуретаново монтажно лепило. После само трябва да се замаже фугата отдолу
naistor - специалист
пет юли 09, 2021 12:33 ammkocev написа:
След като е отвътре, няма смисъл перваза (пейката) да влиза под дограмата, според мен даже е по-добре да не влиза от гледна точка на изолацията. За да влезе точно под касата, да изглежда добре и да е достатъчно здраво и устойчиво във времето (легнало добре навсякъде), е необходимо перфектно изравняване на тухлите (по дограмата) и идеално прави и калибровани дъски. На теория "подпъхването" може и да звучи добре, но на практика няма да е баш така.
Пяната за лепене (на изолации, тухли и т.н.) е доста здрава и ще издържи достатъчно (вероятно первазите ще бъдат подменени при ремонт, а не от необходимост) :)
Че даже не е необходимо и да е прекалено равна основата, е разбира се, по-добре да се изравни.
Добре ако се замаже отдолу със замазка примерно или гипсово лепило или да кажем стане много добре нивелирано и се сложи слепен дървен плот (като тези в практикер/мартина макс/баухаус...не намирам много други), който ще е идеално прав то на мен ми се струва по-лесно да се направи с подпъхване - така ще има фуга отпред, но нали дограмата не би трябвало да е крива, нито дървения плот и може би даже може да се направи да надстърча еднакво отляво и отдясно като се подпъхне повече/по-малко съответно от ляво/дясно.

Иначе ако не се подпухва фугата ще е отгоре и за да се направи равно (да надстърча напред) ще трябва да се изреже супер точно ако нали е различно примерно дълбочината отляво и отдясно...не съм специалист признавам ... ако греша ще се радвам да ме поправите..

В тази връзка се чудя колко е добре да надстърчат тези пейки/первази? 1см?
Нали ако надстърче ще скрие фугата под пейката, която също ще е крива сигурно.
naistor - специалист
пет юли 09, 2021 1:05 amkancho написа:
Според мен няма смисъл от подготовка на повърхността, клин от дърво или някаква друга подложка на ниската страна да се нивелира и лепене с полиуретаново монтажно лепило. После само трябва да се замаже фугата отдолу
Интересна идея, не знам колко ще е лесно нивелирането - най-големият прозорец ми е 250см дълъг и 35см дълбочина на пейката - може би ще трябва на 3-4 места поне да се нивелира и после ако има големи празнини сигурно ще е добре да ги запълня с пяна поне.
Не знам това полиуретаново монтажно лепило (примерна марка?) къде точно да го сложа - само в местата на клиновете/подпорите ли? Защото има места където височината е 5см -2см дъска примерно = 3см фуга отдолу и ...

А и ако се подпира на повече от две места как ще знам, че средните подпират, а не висят във въздуха - поне си представям подпорите от летви с дължина 35см сложени перпендикулярно на дограмата и по цялата дълбочина на пейката да минават... как точно да го нивелирам този плот не се сещам?

Примамливо ми изглежда да се направи без замазване на тухлите, че нали ще е по-малко работа ама не знам как точно ще се получи това. Може би с по-дебела дъска 4см примерно ще е по-подходящо в този случай и така ще трябва да се добре отпред на дограмата, няма да може да се подпъхне и отдолу под дъската фугата ще е пак до 1см, но ако трябва да се пълни с това лепило изцяло ще отиде бая материал. С пяна за лепене на изолация няма да е скъпо и тогава може би само две подпори в двата края ще стигнат?
chapara - майстор
Примамливи, ефтини, лесни и да не добавям други прилагателни в строителството ги забрави, носят тежки последствия!😎Избора си е твой🤞
mkocev - специалист
При монтаж с "подпъхване", трябва основата да е кажи-речи перфектна, спрямо дограмата за да се получи добър монтаж (и резултат). Най-малко, трябва разстоянието между основата и дограмата в двата края да е еднакво. Също така, основата да е хоризонтална или поне всичко да е в една равнина спрямо двете крайни точки. Особено в случай, че фугата между перваза и дограмата ще/трябва да е минимална (да кажем перваза ще влиза почти плътно ) или поне еднаква по цялата дължина. Ако има по-висок участък някъде по трасето, може и да не влезе перваза при минимална фуга.
Да не забравяме, че става въпрос за строителство, не за машиностроене :)
Ако е пред дограмата, дори и в единия край да застъпи дограмата с някой милиметър повече, няма да личи. Еднаквата издаденост (гледано отгоре) и в двата случая си е отделен казус. Да не говорим, че ако дебелината на стената/мазилката е с различа издаденост спрямо дограмата, ще трябват други майстори за изравняването на тухлите под дограмата... Абе, най-общо казано, ще може да се монтира по-лесно и успешно, ако перваза е пред дограмата. Това е лично мое мнение и не задължавам никой с него ;)
naistor - специалист
съб юли 10, 2021 2:00 ammkocev написа:
При монтаж с "подпъхване", трябва основата да е кажи-речи перфектна, спрямо дограмата за да се получи добър монтаж (и резултат). Най-малко, трябва разстоянието между основата и дограмата в двата края да е еднакво. Също така, основата да е хоризонтална или поне всичко да е в една равнина спрямо двете крайни точки. Особено в случай, че фугата между перваза и дограмата ще/трябва да е минимална (да кажем перваза ще влиза почти плътно ) или поне еднаква по цялата дължина. Ако има по-висок участък някъде по трасето, може и да не влезе перваза при минимална фуга.
Добре, аз си мислех да взема един слепен плот от практикер, който ще ползвам (27мм май беше дебелина) да ми го изрежат по по-големите дълбочина и дължина измерени (меря дълбочината отляво и отдясно и дължината при ръба на дограмата и отпред/челото на пейката), после слагам отпред една кофражна дъска, която да е и майка и другата ми майка да е долния ръб на дограмата. След това от фирата ми трябва една дъсчица дълга примерно 40см с малка ширина, която да ми е за мастар (27мм дебел колкото пейката), пълня със замазка и тегля с нея отляво надясно примерно. Така се надявам да ми бяга отдолу замазката с 1-2-3 мм от тези 27мм примерно, които после като лепя със силикон или полиуретанов уплътнител да обере чат пат до някъде тези неточности.

Може би и да загладя замаката после с малко цимент, че ще е едро сигурно преди да лепя дъските.

Нали мастара ляга върху предната майка (кофражната дъска) от едната страна, а от другата опира горе в ръба на дограмата - малко странна конфигурация и трябва нали отпред да го натискам надолу, а отзад да го бутам нагоре докато тегля ама май става.
mavryt4o - майстор
съб юли 10, 2021 8:36 pmnaistor написа:
съб юли 10, 2021 2:00 ammkocev написа:
При монтаж с "подпъхване", трябва основата да е кажи-речи перфектна, спрямо дограмата за да се получи добър монтаж (и резултат). Най-малко, трябва разстоянието между основата и дограмата в двата края да е еднакво. Също така, основата да е хоризонтална или поне всичко да е в една равнина спрямо двете крайни точки. Особено в случай, че фугата между перваза и дограмата ще/трябва да е минимална (да кажем перваза ще влиза почти плътно ) или поне еднаква по цялата дължина. Ако има по-висок участък някъде по трасето, може и да не влезе перваза при минимална фуга.
Добре, аз си мислех да взема един слепен плот от практикер, който ще ползвам (27мм май беше дебелина) да ми го изрежат по по-големите дълбочина и дължина измерени (меря дълбочината отляво и отдясно и дължината при ръба на дограмата и отпред/челото на пейката), после слагам отпред една кофражна дъска, която да е и майка и другата ми майка да е долния ръб на дограмата. След това от фирата ми трябва една дъсчица дълга примерно 40см с малка ширина, която да ми е за мастар (27мм дебел колкото пейката), пълня със замазка и тегля с нея отляво надясно примерно. Така се надявам да ми бяга отдолу замазката с 1-2-3 мм от тези 27мм примерно, които после като лепя със силикон или полиуретанов уплътнител да обере чат пат до някъде тези неточности.

Може би и да загладя замаката после с малко цимент, че ще е едро сигурно преди да лепя дъските.

Нали мастара ляга върху предната майка (кофражната дъска) от едната страна, а от другата опира горе в ръба на дограмата - малко странна конфигурация и трябва нали отпред да го натискам надолу, а отзад да го бутам нагоре докато тегля ама май става.
Голям казус станал тук :? Ковеш отпред една дъска и според дебелината на подпрозоречния перваза и монтажа, който си решил (дали с подпъхване или челно с малко застъпване) правиш нивото. Има сух бетон на баумит разбъркваш с указаното количество вода и наливаш. Като е редичък само позаглаждаш с маламашката и той си заема прилично водоравно ниво. После като изсъхне прилично лепиш с каквото ти душа сака няма да избяга😁
naistor - специалист
пон юли 12, 2021 8:43 ammavryt4o написа:
Голям казус станал тук :? Ковеш отпред една дъска и според дебелината на подпрозоречния перваза и монтажа, който си решил (дали с подпъхване или челно с малко застъпване) правиш нивото. Има сух бетон на баумит разбъркваш с указаното количество вода и наливаш. Като е редичък само позаглаждаш с маламашката и той си заема прилично водоравно ниво. После като изсъхне прилично лепиш с каквото ти душа сака няма да избяга😁
:) то ако е само перваз няма да избяга ама идеята да може да е и пейка

И нали някои хора казват, че при монтажа с "подпъхване" нивото трябва да го уцелиш с милиметър-2 едва ли не, иначе ще зейне фуга от едната страна примерно..после като лепя със силикон тя дъската е тежка (2.7мм дебела) и няма как да я повдигна.. едва ли ще успея замазката да я направя толкова точно

Започвам да се замислям и за варианта с пяната - ако направя замаската така, че да остане половин-един см фуга под дъската и да лепя после с полиуретанова пяна, някоя от тези дето раздуват малко, за врати или мдф може би ще е добре? и така монтажа изглежда по-лесен, не знам здравината на пяната - може би ако е по цялата площ, а не само на ленти примерно да стане достатъчно здраво като за пейка?
kancho - специалист
Това е работа за 15 минути не знам какво има толкова да се чудиш. Правил съм го много пъти точно както bimbaeco е показал. Напасваш го по дължина и ширина, нивелираш го с подложки, лепене,пяна и накрая лепиш и ковеш челото да скриеш фугата. Хареса ми и метода на bimbaecо със средната линия, аз си правя такова приспособление като от снимката за лесен шаблон

Може и без чело и без подложки ама отнема много повече време мазането

Прикачен файл

jig.jpg
jig.jpg (5.75 KиБ) Видяна 907 пъти

Тема "Дървенни подпрозоречни первази (пейки) отвътре върху тухли" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: