• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10
Всичко за дърводелството
griffin - майстор
Аз си купих първо циркуляр в интерес на истината :-) после един колега ме запали и си взех и зеге-то :-)
masterval - майстор
Някой измести малко темата в посока на инструменти. А на мен ми се ще да приключа с подрязването на вратите.
В един новопостроен блок в София монтирахме врати (60-70 броя) преди да са приключили мокрите процеси. Което си е за бой, но така настояха хората. И на един апартамент, в който все още никой не беше пускал топло, а прозорците затворени заедно с влагата от стените, започнаха да "растат" вратите. Два или три пъти им правих корекция с няколко милиметра. Най-доброто за тази цел беше електрическото ренде, обикновено, безфалцово. Не бива да се води рендето от край до край, защото много лесно отцепва парчета от дървото по фалца.
Та мисълта ми е, ако корекцията е в милиметри - ренде, в сантиметри - циркуляр. Ако няма под ръка такива неща - по-скоро пасвател, въпреки, че тръгне ли той да бяга, също трудно се оправя, понеже е корава стомана.
Лъчезар - специалист
Напълно подкрепям горното мнение.
Преди няколко седмици се наложи да се подрежат три врати/може да се каже по-вина на фирмата/, но тъй като ме домързя да ги пренасям до фирмата се хванахме с един приятел и едно ел.ренде. Процедурата трае около 15мин на врата/рендосване около 1-2см и кантиране с ютията/. Наистина не трябва да се кара от край до край, понеже кърши. Е практиката учи и следващите две станаха перфектни, не че първата не я подлепихме с С200, но все пак трябва да се внимава.
masterval - майстор
ЛЪчо, ти събуди интереса ми. Ако си подрязвал, защо си кантирал? Защото си отчепил парче от края ли? (Не че и на мен не ми се е налагало да кантирам отгоре и отдолу врати по време на самия монтаж!!!
:lol: Жената така искаше.) Разясни, моля те.
Лъчезар - специалист
Щото съм маниак и си го правя за себе си :-D
Не ми костваше почти нищо, а си мисля, че така е по стабилно и еднакво/не че се вижда/.
Направих ги доста плътно до пода и предположих, ако запъне в нещо да не скърши ъгъла.
М/у другото и аз се чудих дали да кантирам, ама нали луд умора няма :?
masterval - майстор
Фирмата, за която бачках тогава, не кантираше и не боядисваше отдолу и отгоре. Нещо повече, на 2-3 места вътрешната 7 сантиметрова чамова рамка се разпробиваше - може да се е случил недоизсъхнал чам, но не ми се вярва, по-скоро е за вентилиране и дишане на крилото (ламинираният МДФ не пропуска през себе си нищо). Не си споделил от какъв материал са ти вратите, но кантирането съвсем запечатва крилото, аз не бих го направил така. Когато започвах бояджилъка видях, че на 50-60 годишни прозорци я няма боята отдолу, рекох, че са я спестили, но по-късно ме светнаха за влагата и т.н.
Лъчезар - специалист
Най-вероятно чамова рамка, не я огледах подробно, но на места доста смола излизаше, тъй като на моменти ми се затлачваше рендето, но с разредител се почистваше моментално. Отгоре нещо като ламинат, но снатки не се виждат, общо взето е доста стабилно на удар и надраскване. Краищата са кантирани отвсякъде, както и отдолу.
Та затова мисля, че няма да ги сбърка :?
Всички са еднакви, дано придобиеш представа

Прикачен файл

15 (23).JPG
15 (23).JPG (122.69 KиБ) Видяна 9357 пъти
masterval - майстор
Банята е страхотна!
Вратата май е от ламиниран МДФ десен "череша", но може и да греша. Интересно е монтирана, да не се нацепи челно някой когато я отваряш навън? И щом си я нагласял до милиметър, пази я от влага! Рамката на крилото (и касата също) е чамова, вътре има един т.н. "клетъчен пълнеж", който е нещо като нагърчена дебела попивателна хартия. :wink:
Лъчезар - специалист
Абсолютно си прав, а за десена и аз не съм сигурен, но сега като погледнах договора, пише, че е дъб.
Тази не е съвсем до пода, тъй като има лайсна, която стърчи с около 2мм над плочките, освен това и дръпнах още две рендета за да има откъде да засмуква вентилатора.
Наистина и аз имам едни притеснения да не раздуе от влагата, но каквото можах, видях, безиросах.
Отварянето и на старата беше същото. Мина ми идея за плъзгане, но си остана неосъществена.
Здравей те, изчетох цяла та тема реших,че и аз трябва да споделя рязъл съм с трион едри зъби, пасвател ,циркуляри ,зеге, с линеали, сводачи .Абе общо взето всякак ,но най важното е ми се струва ,че трабва да се обърне внимание на материала не говият вид дебелината на отпадното парче и условията в които се работи. Относно ножовете за прободен трион аз използвам основно наркаBOSCH модел Т101B които е за бърз и чист ряз от долу тоест когато се реже лицето на детайла да сочи към пода/в случая вратата/има и други модели които са за ряза на с чист ряз от горе .При рязане с ЗЕГЕ чертая линия за среза не ползвам водачи ,но си иска доста опит и всепак се налага работа със шкурка или шлайф. Най бързо и качественно режа или скъсявам врати с ръчен циркуляр с пристегнат със стеги линеал.НО преди всяко рязане ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ОГЛЕЖДАН ЗА ГВОЗДЕИ В ЗГЛОБКИТЕ И КЛАМЕРИ ВЪВ ФАЗЕРА.Надявам се да съм ви бил полезен.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10

Тема "Отрязване на врати - как? ВЕЧЕ И НАГЛЕДНО" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: