Всички имаме коли, нали ?
torbalan - Дървен философ
DundyTheCroc написа:
Торбалане, и за дневните има установен ред:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 152:BG:PDF
...
Почвам да се чудя можеш ли да четеш или не???

Това, което си цитирал е за одобряване на нов тип... Тоест, за нещо, което в бъдеще може и да се произвежда...

За вече произведен автомобил - нямаш право да правиш изменения в конструкцията... Чети закона, а не директивите на ЕС за нови автомобили...

Ако искаш - може да правиш изменения. Има си установен ред за целта. Правиш изменението, отиваш с проекта на технотест и т.н.
DundyTheCroc - майстор
Торбалане,а ти четеш ли? Първо, това е в сила от 2011 година, второ специално за дневните си има точка 6.19, където са написани изискванията към тях. Стига си повтарял като папагал за това изменение по МПС, понеже дори има съдебни решения, че монтирането на дневни светлини не е такова. И последно, би ли цитирал някъде в нашия закон нещо да дневни светлини, та да знаем как да си ги слагаме правилно?
Lisko - майстор
Като говорим за гъзарийки - едно приятелче си продава канадските табели от колата - занесъл ги е вече в София доколкото разбрах. Били добре запазени. Кой би ги купил и какво ще ги прави, не е моя работа да коментирам, нито колко е законно да си ги слагаш на колата. Цена не знам, само споменавам че има такова нещо, ако има заинтересовани, ще направим връзката.
torbalan - Дървен философ
DundyTheCroc написа:
Торбалане,а ти четеш ли? Първо, това е в сила от 2011 година, второ специално за дневните си има точка 6.19, където са написани изискванията към тях. Стига си повтарял като папагал за това изменение по МПС, понеже дори има съдебни решения, че монтирането на дневни светлини не е такова. И последно, би ли цитирал някъде в нашия закон нещо да дневни светлини, та да знаем как да си ги слагаме правилно?
Както вече писах - закона забранява изменения в конструкцията на МПС. Това включва и дневните...

Като има съдебни решения - действайте...

И както вече писах - от все сърце ви желая с новомонтираните дневни да ви спрат в чужбина... Там няма да ви бавят, няма да има и съдебни решения...
DundyTheCroc - майстор
По твоята логика монтажа на музика в колата също трябва да става с проект и Технотест :-D
Тръгнали сме да се дърпаме за дневни светлини, а афтърмаркет ксеноните никой не ги пипа, а са наистина опасни, особено вечер.
Chefo77 - майстор
DundyTheCroc написа:
По твоята логика монтажа на музика в колата също трябва да става с проект и Технотест :-D
Тръгнали сме да се дърпаме за дневни светлини, а афтърмаркет ксеноните никой не ги пипа, а са наистина опасни, особено вечер.
Те пак понамаляха - явно на "гъзарите" им поизгоряха и нямат пари за нови гъзарии.
brpraziel - специалист
Много се отдалечихме от темата.
kozl - майстор
Така почна се. И защо дневните светлини са изменение на к-цията :? Какво означава изменение на к-цията :? То и стойката за чадър е изменение на конструкцията.
Парктроника също може да се счита за изменение в к-цията. Допълнителна аларма също. Ау така като се замисля всяка подмяна на нещо по колата може да се тълкува като изменение в конструкцията. Поставяне на газова уредба :shock:
В тоя ред на мисли ксеноновите крушки не са изменение на к-цията. Но това не означава, че не могат да бъдат забранени за употреба. Факт е че такива крушки минават на годишен технически преглед. Колкото и парадоксално да изглежда сега, преди години в някои държави бяха забранени белите крушки, а в България жълти не се намираха.
Торбалане и в Гърция не е разрешено да се движиш със запалени фарове през деня, но явно гръцките полицаи проявиха разбиране към чуждите туристи да не ги спират за такова нарушение.
И хлъзнахме се по пързалката - закони и прилагането им...............
За шпулата за чадър. Има ли място във вратата, няма ли :? От личен опит с моите коли, след като бъде нарушена изолацията на вратата и почват проблеми като навлизане на вода в купето. А изолацията се маха, когато се налага бъркане във вратата при ремонт например. Много вероятно е да се получи едно направиш, друго развалиш.
torbalan - Дървен философ
kozl написа:
...Торбалане и в Гърция не е разрешено да се движиш със запалени фарове през деня...
Звънял съм в посолството да питам за това. Не, не е забранено да се кара със запалени фарове. Просто не е задължително. За това на изходите от тунелите има табели "Угаси фаровете". Но те са за подсещане, и не са задължителини...

При ПТП е задължително да се извика пътна полиция. При по-леки ПТП полицията може да не състави протокол, а да поиска двамата участника да си разменят данните от застраховките. Включването на светлини през деня не е задължително;
Източник: Министерство на външните работи
toolegittoquit - майстор
torbalan написа:
Прочетете закона бе хора!...Нямаш право да правиш изменения в конструкцията на автомобила!
Бля-бля. Изменения в конструкцията на автомобила могат да се правят. Минава се сертификация и толкова. Бившият Технотест, сега не знам коя е фирмата. И после и стотинка никой не може да ти каже.
kozl написа:
От личен опит с моите коли, след като бъде нарушена изолацията на вратата и почват проблеми като навлизане на вода в купето.
Никога съм нямал проблем с вода от изолацията. Аз слагам или найлон на нейно място, който го лепя или слагам подложка за..ламинат. :-D

Тема "Гъзариики за колата" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: