• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 60
Всички имаме коли, нали ?
toolegittoquit - майстор
Chefo77 написа:
Уф, тоя, дето от 100 години не може да си намери кола и да я държи в изправност, дава акъл какво да си вземат хората. Отново девственика, който обяснява какво и как да се ебе и как да разберем на коя и се ебе ... Смешно. Или жалко. Това за офтопика на "капацитета".
...
Тъкмо са излезли или излизат от гаранция.
Няма как да мога, когато собствениците в България са мизерници, които не си поддържат колите. И когато дойдат при мен, трябва да наливам ли, наливам пари, да оправям неща, които друг не ги е направил както трябва..и ти писва.
По темата - кола, която е тъкмо излязла от гаранция може да излезе дебело. Хората тъкмо са им изкарали карането, особено в България. Получаваш кола, с която ставаш донор на майсторите.
Да не стане като един друг във форума, който 2 пъти ремонтира динамото гаранционно и наскоро пак пита за ремонт, че пак се скапало. Как на старите бараки работят след 20 години, онова кихнало на година 4-5?
Chefo77 - майстор
Тцъ. Само на теб ти се случва да попаднеш на неподдържани коли, на всички останали ги карат с найлоните и им правят пълно сервизиране преди да им ги продадат. Пък ти като ги купиш, им слагаш найлони, защото това е достатъчно, за да станат пак новички (за следващия).
Хайде вече да се усещаш, че нямаш място да даваш мнения в тази тема и изобщо в този раздел, освен ако не е да се оплачеш от поредния проблем, породен от лошия предишен собственик (например защо чистачките ми не работят, въпреки че нямам моторче) :wink: Тук трябва да си читател с оглед на огромния ти опит с автомобилите и познанията ти за тях.

Кола, току-що излязла от гаранция, може и да излезе дебело, ама може и да не излезе дебело. Не повече и не по-малко от всяка друга кола. С тази разлика, че докато е в гаранция, се обслужва във фирмения сервиз, не от бай Пенчо, дето за 50 лева прави основен ремонт "с шлайф на главата" (ама без да сваля клапаните, 'щото скъпо).
stoianov_n - специалист
toolegittoquit написа:
Opel Astra комби.
Ем кажи коя година, и с кой двигател де, кат си тръгнал да даваш акъл...ама внимавай щот нали знаеш...опелите са ми слабост.... :-D
toolegittoquit написа:
Тая серия, която не се знае, като я купи, дали няма да я фърли след половин година, защото замазват шпонка на коляновият вал, превърта зъбното колело и троши двигателя с потенциален ремонт с възможна цена и 800лв?
:lol: :lol: :lol:
toolegittoquit написа:
Няма как да мога, когато собствениците в България са мизерници, които не си поддържат колите...
КАЗА ЧОВЕКА, КОИТО КАРА С М10Д
:lachtot: :lachtot: :lachtot: :lachtot: :lachtot: :lachtot: :lachtot: :lachtot:
VLADO66 - майстор
Карам служебно Опел Комбо взето ново 2008г. 1.4 бензин.С двигателя /150хил. км./ е сменена водна помпа и това е.Виж ходовата част е- биалетки през 30-40 Хил.,накладки, предни спирачни дискове,иде ред на амортисьорите.По купето- вентилатор на парното.
stoianov_n написа:
toolegittoquit написа:
Opel Astra комби.
Ем кажи коя година, и с кой двигател де, кат си тръгнал да даваш акъл...ама внимавай щот нали знаеш...опелите са ми слабост.... :-D
toolegittoquit написа:
Тая серия, която не се знае, като я купи, дали няма да я фърли след половин година, защото замазват шпонка на коляновият вал, превърта зъбното колело и троши двигателя с потенциален ремонт с възможна цена и 800лв?
:lol: :lol: :lol:
toolegittoquit написа:
Няма как да мога, когато собствениците в България са мизерници, които не си поддържат колите...
КАЗА ЧОВЕКА, КОИТО КАРА С М10Д
:lachtot: :lachtot: :lachtot: :lachtot: :lachtot: :lachtot: :lachtot: :lachtot:
По-леко с тинки понеже модератора раздава сурови наказания :lol: Не може току така да се заяждаш и да противоречиш на трола :lol:
infomar
MamaMy написа:
Виждам и няколко твои заблуди. Колите не се изхабяват еднакво. За еднакви километри или години едните рухват, а на други не им личат. От тук и грешните ти изводи за поддръжката. Тя не е еднаква като сума за едни и същи години или километри.
..........Няма да го оцениш защото си се надъхал по нови еднодневки. .......Само, че беше поддържан и не тракаше. Даже му бяха чистили и вътре купето. И дори след като му направи основен ремонт на мотора, пак не иска да чуе за друга кола. Основния ремонт е с цена под цената на една дюза.
Не се сравнява цвят и уют когато разликата в цената на частите ще компенсира какъвто и да е разход на гориво през следващите 10 години. Има коли които са се доказали през годините със здравина и надеждност и те вече са стари, но цвета се казва "старо злато". Те са проектирани да карат по милион и си го карат дори в повече без да се счупят сериозно. Да, но на външен вид вече не са лачени, не са модерни, горят повече (реално) по документи, големи и тежки (тромави, но надеждни) са. Ако ти изредя 10 такива ще им намираш кусури поне една страница, а колко други ще ги оплюят също не е истина. ДА, но според твоите изисквания ако се шофират еднакво сравнено със сегашен автомобил + нулева поддръжка вследствие на липса на средства, след 15 години те все още ще бъдат в движение дори и грохнали и уморени. От сегашните няма да има и следа. Не съм сигурен дали ще е останало нещо за претопяване дори.
Аз съм от "старата генерация" и напълно споделям това което пишеш, но нещо скрито в мен се бунтува срещу това да дам много (по моите разбирания) пари за кола на 200-300000 километра или на 15-20 години. Разбирам, че те нямат тази съвременна електроника, която вдига цената, чисти дизели или бензин, със сравнително евтина поддръжка. С всички които лично съм говорил, всеки е гледал да се отърве от колата си заради някакви "скрити" дефекти от които са вдигнали ръце. Дефекти които ако се отстранят ще струват много пари, та гледат да замажат някак си нещата и да се отърват от нея. Чудо ще е ако попаднеш на нещо читаво, не, че няма.

Преди месец продадох един кемпер 1994-та година от където и ми са парите които искам да вложа. Двигателят му беше Фиат Дукато, на 2.5 куб. и 240 000 км, чист дизел, с подменени подгревни свещи, тампони, ауспух с гърнета, акумулатор, стартер, без омасляване, обслужен от всякъде.... Работеше като часовник и 6 години от както го имах, не ми направи никакви проблеми... ама никакви. Възхитен съм от него. Гореше 10-12/100 при 3.5 тонна кола. Продадох го, защото вече не можех да го ползвам по обективни причини, а не заради дефекти.
При колите на 15 -20 години според мен нещата са си на чист късмет, (то не, че и при другите не е така), но си мисля, че вероятността да попадна на читава е много по-малка, от колкото при 8-15 годишните - лично мнение.
Chefo77 написа:
.....Кола, току-що излязла от гаранция, може и да излезе дебело, ама може и да не излезе дебело. Не повече и не по-малко от всяка друга кола. С тази разлика, че докато е в гаранция, се обслужва във фирмения сервиз, не от бай Пенчо, дето за 50 лева прави основен ремонт "с шлайф на главата" (ама без да сваля клапаните, 'щото скъпо).
Споделям което казваш, и ако са в ценовият диапазон ще са добър избор.

Много подценена кола се оказва Тойота РАВ-4, гледам че води по здравина в много класации, но не казват с какъв двигател ......дизел или бензин?


http://www.dnes.bg/cars/2014/09/19/nai- ... iia.239454
В последната възрастова група – 8-9 години, при градските коли начело е Mazda2 (31.93), при компактните – Toyota Prius (15.07), в средния клас - Lexus IS (28.76), в спортния - Porsche Boxster/Cayman (13.86), в луксозния - Lexus GS/LS (12.08), при минивановете - Mercedes-Benz B-Class (27.93) и при всъдеходите - Lexus RX (26.19).На обратния полюс – при най-ненадеждните автомобили начело са представителите на Dacia, на френските Renault и Peugеot, както и на италианските марки FIAT и Alfa Romeo.

http://www.dnes.bg/cars/2014/09/19/nai- ... iia.239454

http://www.dnes.bg/cars/2014/09/19/nai- ... iia.239454

http://www.autobild-bulgaria.com/%D0%BA ... %BD%D0%BE/

http://automedia.investor.bg/a/0-nachal ... vtomobili/

http://www.dnevnik.bg/skorost/2013/01/1 ... rebiavani/

http://automedia.investor.bg/a/0-nachal ... chestveni/

http://automedia.investor.bg/a/0-nachal ... omments/2/

http://automedia.investor.bg/a/0-nachal ... -t-v,2342/

Изображение
Изображение

Изображение
Изображение
Изображение





В края на краищата колкото повече чета, повече се обърквам.... и ще взема да си остана с малката стара количка :? Ако взема, ще е май около 100 к.с. кола почти без значение марката, стига да е добре поддържана с малко очаквани проблеми.
SEV - специалист
toolegittoquit написа:
Няма как да мога, когато собствениците в България са мизерници, които не си поддържат колите. И когато дойдат при мен, трябва да наливам ли, наливам пари, да оправям неща, които друг не ги е направил както трябва..и ти писва.
По темата - кола, която е тъкмо излязла от гаранция може да излезе дебело. Хората тъкмо са им изкарали карането, особено в България. Получаваш кола, с която ставаш донор на майсторите.
Първо мизерника си ти,защо ли?

1 Боядисваш си колата със спрейче-Космос,баси кефа.
2 Караш с нещо подобие на масло(както споменаха по горе)
3 Страх те е да отделиш 5 лева,за подръжка.
4....
5......
Не ми се изброява повече,много време ти отделих.Замислял ли си се защо нямаш успех с колите(най вероятно и със всичко).Защото си циганин (по душа),защото си мислеш че си много умен а не можеш да осъзнаеш колко не си.Като си купуваш кола,гледаш да е най евтината от марката и модела,нали,замислял ли си се защо. Понеже си много компетентен,(нищо,че чеп за зеле не става от теб),даваш акъл,а нямаш за себе си и за това си мезе за майстори и за форуми.Орева сто форума с твоите бараки.Спри се.
DundyTheCroc - майстор
Съвсем избягахме от темата, търси се кола с нисък данък (под 100 магарета), да има някакъв багажник и място вътре, да е сравнително здрава и евтина за поддръжка, до 8500 лева. Иначе Rav-4 наистина е страхотна кола, а 1.4 на Kia/Hyundai не е чак толкова добър и здрав мотор.
п.п. Сега погледнах обявите и ми попадна ей тоя Фокус:
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=d6kmw5
Има приятни екстри като темпомат, подгряване на седалките, на предния джам, ESP, висок клас музика. Минус е двигателя 1.4, който идва слаб, ама нали е пенсионерска кола все пак :)
Последна промяна от DundyTheCroc на съб мар 26, 2016 11:03 am, променено общо 1 път.
infomar
DundyTheCroc написа:
Съвсем избягахме от темата, търси се кола с нисък данък (под 100 магарета), да има някакъв багажник и място вътре, да е сравнително здрава и евтина за поддръжка, до 8500 лева. Иначе Rav-4 наистина е страхотна кола, а 1.4 на Kia/Hyundai не е чак толкова добър и здрав мотор.
п.п. Сега погледнах обявите и ми попадна ей тоя Фокус:
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=d6kmw5
Има приятни екстри като темпомат, подгряване на седалките, на предния джам, ESP, висок клас музика. Минус е двигателя 1.4, който идва слаб, ама нали е пенсионерска кола все пак :)
Това е интересно предложение. Колата е на 140 000, ако е от първи собственик, може да представлява интерес.
DundyTheCroc - майстор
Да, интересно е Фордчето и не е зле да се чекне как е. За улеснение ето линк към един VIN декодер, който поне за европейските Фордове бачка добре, дава детайлно инфо, както и дали колата не се издирва някъде. Предполагам работи и за други марки.
http://vindecoder.eu/check-vin
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 60

Тема "Избор на "пенсионерска" кола." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: