• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Всички имаме коли, нали ?
colyo - специалист
В средата на 80-те имаше една книжка от една германка, пилот на фолксваген в състезанието по нисък разход. Катерина.....някоя си май беше и вътре пишеше тарикатски прийоми за снижаване на разхода. Много логика имаше в думите и но за бела при някое от преместванията книжката зачезна .
stivemaster - майстор
bulhomes2 написа:
Нещо не те разбрах за "ловците". Какво лошо има в това, че са направили експеримента?

Кое не разбра , че под прикритието на псевдо изследователи, тези смешници просто си харчат едни невероятни кинти от милионния бюджет на продуцентите си и ни представят експерименти, без каквато и да е стойност.

Ще дам пример - все едно да намеря някой, който да ми плаща да експериментирам, колко мога да изям и да изпия и как точно, ще изглеждам когато преям и препия - изобщо проява на изключителна липса на вкус и пошлост.
Ако искаш мога да вляза и в конкретика, но едвали гореспоменатото предаване, заслужава вниманието ни.
bulhomes2 - майстор
К'о ти ста'а ве човек? Какви прикрития те гонят? Ш' си харчат к'вот си искат. Да не би ти да им ги даваш? Хората бяха направили възможно най-точни измервания точно на този въпрос. Климатика "харчи", ама и отворения прозорец "харчи". Коя от двете злини е по-добре да изберем? Ти можеш ли да го изследваш? И да ни покажеш как трябва да е не "псевдо" изследване. Сигурен съм, че изследователите няма да са "смешници" и експеримента ти ще има стойност.

ПП. Ако намериш някой да ти плаща за ядене и пиене, а не ти се занимава - обади се!
Chefo77 - майстор
stivemaster написа:
bulhomes2 написа:
Нещо не те разбрах за "ловците". Какво лошо има в това, че са направили експеримента?

Кое не разбра , че под прикритието на псевдо изследователи, тези смешници просто си харчат едни невероятни кинти от милионния бюджет на продуцентите си и ни представят експерименти, без каквато и да е стойност.

Ще дам пример - все едно да намеря някой, който да ми плаща да експериментирам, колко мога да изям и да изпия и как точно, ще изглеждам когато преям и препия - изобщо проява на изключителна липса на вкус и пошлост.
Ако искаш мога да вляза и в конкретика, но едвали гореспоменатото предаване, заслужава вниманието ни.
Първо, че не харчат твоите и моите пари, така че не виждам къде е проблема? Вероятно, че не си на тяхно място - да ти плащат, за да правиш "безсмислени експерименти".
Второ - уменията, които прилагат, за да достигнат някаква адекватна ситуация, са завидни - и техническите, и математическите. Разбира се, винаги има вариант някой друг да им смята и друг да сглобява, а те само да позират, но надали. Предполагам и това те дразни. Аз се кефя на такива хора, защото правят неща, които не мога.
И трето - голяма част от това, което изследват, си е урок. Защото всеки знае защо като стъпиш на бананова кора се хлъзгаш, но има хора, които искат да знаят ЗАЩО е така. Това, че за теб даден експеримент няма стойност, не означава, че по презумпция е така.
Можеш да споделиш дали ти допадат предавания от типа на Brain Games (лъжете), How it's made/How do they do it (това го знаем)... :wink:

А за съветите ти за икономично шофиране ...
1: Натоварва целия автомобил (най-вече ходовата част и окачването на двигател и кутия) и бъбреците. Може да не ти пука, но всяко нещо си има цена.
2: Има по-умни хора от теб и мен, които са счели за необходимо да изследват колко точно трябва да е сходимостта ... ако не беше така, аз и ти щяхме да пишем проектите. Аз не пиша, ти ... не съм забелязал да си в екипа на ... Опел, да речем :)
3: Съгласен - с едничкото условие да се пази от високи обороти докато стрелката отлепи.
4: Да, инерция + ППХ, където е възможно.
5: Да - ниски обороти с малко "газ", като не позволяваме да притриса.

И да добавя: 6: Когато е възможно, използвай чужда кола и никога не плащай разходи за нея. Те от това по-икономично няма.
Johny - майстор
Много добре се справят хората - ловците де. Забавни и поучителни са техните експерименти. Аз го гледах това предаване, но също не помня изводите. Освен шоуто и поуките ако сте забелязали, тези момчета работят с много грамотно със всякакви инструменти/режат, заваряват и т.н./, което е похвално.
ето клипа:
http://www.youtube-nocookie.com/embed/ZRt20C6NL-c?rel=0
eто и коментара:
http://www.discovery.com/tv-shows/mythb ... indows.htm

Извода е: по-икономично при отворен прозорец и без климатик. Коректно щеше да затвори прозореца и да не пуска климатика, но кой ще кара в жегата без климатик и затворен прозорец... :? Всяко удоволствие се заплаща.
Pavkata_svt - специалист
Здравейте,прочетох много правилни неща,но и много глупости в темата.Освен кометираните от вас причини за по-нисък или висок разход ще добавя и правилният избор на автомобил за конкретните условия на ползване когато е възможно.Примерно караме 90 процента градско или обратно.
В момента имам двa втомобила едиият от които рядко вкарвам в града(София) поради разход от около 10 и повече л.на 100км. нафта,мотора е 2.5,голяма турбина,дълги предавки и главно предаване и съвсем празна тежи 1880кг.-произведен е за пътешествия :-D :-D .

При извън градско каране със скорост90-110км/ч харчи около6.5 до 7/100.

Другият е с мотор 1.3multijet на FIAT монтира се и на други марки,малка турбина и къси предавки и главно предаване.Постоянното му тегло е около1600-1800кг.В града при същия стил на каране и съобразен с потока/не се влача,а карам с трафика/ харчи около 5/100 нафта,но при каране по магистрлата със скорост 110-120км/ч до Бургас примерно разхода е над 6.5/100.Вдигна ли повече става страшно :shock:.Просто колата е произведена за градска дистрибуция/тип баничарка е/ и не се предполага че ще се ползава за магистрален тормоз.Пътническия вариант е само с 1.9 лиров мотор.
Така че има значение освен всичко друго и какъв автомобил за какво използваме.
Със здраве.
П.П. Много ползвам спирачната сила на мотора когато е възможно.
schuldiner - майстор
Чефо, цифрите са да се види разликата 25% от форсирането. И със старата ми кола беше така, но тогава не се впечатлявах, щото харчеше наполовина и не съм опитвал много да карам икономично. Ако по книжка комбинираният разход е 12, нормално е градското да е 15-16, особено в трафик и зимата, а с малко ръчка дори 20. Мисля, че процентно и при другите коли е подобно. Според мен въпросът е как да докараме някой и друг процент икономия разумно, без да прецакваме колата, трафика или комфорта си... Ся, ясно, че при 5/100 рядко на някой му дреме за икономиите, ама по принцип е същото.
kr1100 - майстор
@"Другият е с мотор 1.3multijet на FIAT монтира се и на други марки."
Aко е Опел Комбо 1,3 CDTI в градски условия под 7,5л никога не е падал,на магситарла повече от 130-135 км/ч , ако няма вятър не вдига и гори 8,7-9,5 в зависимост от товара. Турбината еконсуматив -остта е лята /има шуплестта структура/Скъса ос на турбината на под 60 000 км.

@"В средата на 80-те имаше една книжка .....в състезанието по нисък разход.
Чел съмя навремето. Там облепяха с тиксо и процепите м/у вратите.
Svetoslavoff1 - майстор
Основно условие - много доброто или в краен случай за стара кола добро състояние на всички системи, подсистеми, агрегати на колата. Върху това при желание можем да надграждаме всички останали неща, например оптимизиране на товара, исползване на даденостите на съответния пътен участъки т.н. Голямо значение има и психиката - ако си спокоен и уравновесен се предполага, че такъв е и стилът на каране, сиреч икономичен. Някой нервак с техника газ-спирачка на градско или който не може да кара в колона или с друга кола пред него на извънградско няма как да кара икономично.
ДОбре е в стремежа си да караме икономично да не стигаме до крайности и да не пречим на останалите колеги на пътя.
ПП Като приеха денонощно да се движим на фарове, във Вн имаше протест на някои фирми, че разходът на гориво за автобусите им се вдигал с еди-колко си. Ама няма какво да се коментира - влязло е в закона.
djjimmy66 - специалист
Eeeх, оляхте се с тая тема, време е за ключ! Чета и не вярвам на ушите си! Всичките тия условия, описани тук, са толкова идеални, че с нашите пътни условия просто няма как да ги постигнем, освен ако не шофираме на Марс! Или малко карате, или много мислите, в случая напълно излишно! Просто наливайте и карайте! За над 25 години стаж като шофьор не помня някоя кочина да ми е върнала нещо назад във формата на гориво, пари, и т.н.! От батя си Джими запомнете едно: от пръдня боя не става, не търсете под вола теле! Условностите за това са толкова много, че...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Тема "За икономичното шофиране" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: