• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13
Всички имаме коли, нали ?
Chefo77 - майстор
вт юли 26, 2022 9:29 pmsilent написа:
вт юли 26, 2022 8:28 pmChefo77 написа:
Ако беше я взел с DSG или беше се дори само повозил в някое BMW с 8-степенен автомат на ZF, никога нямаше да си помислиш да се върнеш на ръчка при нова кола...
Карал съм и други автомати ....Рейндж роувър, Амарок, Куга. ...все нови коли на под100к.....не е моето....затова не бих спорил за такива тъпотии нито бих убеждавал някого в моята правота...мен ме кефи ръчка...не ме плашат баирите...задръстванията градското и искам всичко да е под мой контрол...и не ми окапват краката....лиглювци.. :-D
:supz:
Разликата в цената м/у 2 еднакви автомобила без и със авт.скоростна кутия никак не е за пренебрегване.
silent - майстор
Да кажа че жена ми още жали за шибания пасат 5 г го кара ...основно тя щото аз не можех да го гледам...и още помрънква за това че сега кара ръчка.... :-D два пъти се троши кутията...маса пари и пак не беше как трябва...гледах я кат малко болнаво дете сакън да не простине ...ослушваш се за всяка шумка...да не говоря и че няма читави хора за сервиз щото аз я правих в най реномирания сервиз в София и после дигаха ръце....и накрая ме отебаха като претенциозен неразбирач....така че много глупости има написани от хора които карат и се кефят до първото влизане в сервиз...за стара кола е котка в чувал...подръжката е скъпа...не може да се тегли...не е желателно да тегли...умира стартера ...оставаш където си...и това ми се е случвало...в задръстване поне моята неприятно клатеше на пълзене...лага на хидротрансформатора ме дранеше...превключването на по ниска предавка на висока скорост без да има смисъл щото реално паур не дава ме дразнеше...зимата не ми беше комфортно и още куп тъпотии...кутията ми беше 5ст.zf тип троник...новите ДСГсъс сухи съединители почват да си показват рогата на 100. 150х тъкмо като им изтече гаранцията....другите малко по късно...ако мислиш да си караш колата дълго време и много км....автомат не...
gruio - специалист
вт юли 26, 2022 8:28 pmChefo77 написа:
Ако беше я взел с DSG или беше се дори само повозил в някое BMW с 8-степенен автомат на ZF, никога нямаше да си помислиш да се върнеш на ръчка при нова кола...
О боже, от чувала с п*тки набара х*я. От толкова много кутии да му хвалиш най-проблемната и скъпа за ремонт.

Аз карам кола с ръчни от 2008 защото не искам да ми създава проблеми и бюджета не ми стигаше за комфортна бензинова кола с автоматик която да не е на два милиона километра. Иначе бих карал автоматик пред ръчна ако не е компромис със здравината. Може би бих го избягвал единствено при офроуд машини.
Chefo77 - майстор
ср юли 27, 2022 7:11 pmgruio написа:
вт юли 26, 2022 8:28 pmChefo77 написа:
Ако беше я взел с DSG или беше се дори само повозил в някое BMW с 8-степенен автомат на ZF, никога нямаше да си помислиш да се върнеш на ръчка при нова кола...
О боже, от чувала с п*тки набара х*я. От толкова много кутии да му хвалиш най-проблемната и скъпа за ремонт.

Аз карам кола с ръчни от 2008 защото не искам да ми създава проблеми и бюджета не ми стигаше за комфортна бензинова кола с автоматик която да не е на два милиона километра. Иначе бих карал автоматик пред ръчна ако не е компромис със здравината. Може би бих го избягвал единствено при офроуд машини.
Така, така - чували сме нещо, ама от кого, какво, защо ...
Верно тези от VW са ебати тъпаците, от 20 години слагат тези боклуци на колите си...
gruio - специалист
ср юли 27, 2022 8:05 pmChefo77 написа:
ср юли 27, 2022 7:11 pmgruio написа:
вт юли 26, 2022 8:28 pmChefo77 написа:
Ако беше я взел с DSG или беше се дори само повозил в някое BMW с 8-степенен автомат на ZF, никога нямаше да си помислиш да се върнеш на ръчка при нова кола...
О боже, от чувала с п*тки набара х*я. От толкова много кутии да му хвалиш най-проблемната и скъпа за ремонт.

Аз карам кола с ръчни от 2008 защото не искам да ми създава проблеми и бюджета не ми стигаше за комфортна бензинова кола с автоматик която да не е на два милиона километра. Иначе бих карал автоматик пред ръчна ако не е компромис със здравината. Може би бих го избягвал единствено при офроуд машини.
Така, така - чували сме нещо, ама от кого, какво, защо ...
Верно тези от VW са ебати тъпаците, от 20 години слагат тези боклуци на колите си...
Ами прочети малко в нет-а, че дори български форуми ако щеш - https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=1&t=481408. DSG е една от кутиите която трябва да се избягва. 2009 са върнали 1.6 милиона автомобили. Различните поколения имат различни проблеми, общото е че са все сериозни, измежду проблемните има попадения които нямат проблеми. Имам двама приятели с такива и двамата ги кара репатрак и даваха по няколко хилки за ремонти.

Това че работят добре като са изправни няма общо с надеждността им. Малко се поуляхте с хваленето на автоматика, че да хвалите DSG.
oberst - специалист
Май не се прави много разлика дали автоматът е с хидротрансформатор и планетарни зъбни предавки или е поредната немска свинщина като тая роботизирана дайрект шифт гиърбокс, която реално е две ръчни скоростни кутии със сухи съединители, с разликата, че не шофьорът сменя предавките, а едно от многото извращения, навързани на канбас-а, наред с онова другото, дето лъже с СО2 и NOx емисиите. Кое е по-трошливо от съвременна ръчна скоростна кутия? Сдвоени съвременни "ръчни" скоростни кутии! А кое e още по-трошливо? Същите две, обаче с цифрово управление и една торба допълнителни задвижки, които сменят предавките.

Викате да сме си били купили съвременно БМВ и тогава да говорим? Е, как да си го купя, като половината чарколяци в двигателния отсек буквално са пластмасови, а както всички знаем, пластмасата страшно обича топлина и циклично термично натоварване, както и всякакви органични течни бъркочи наоколу. Амортизация - ускорена, цена - дилърът не разпознава цифрите и не разбира числата.

Явно съм изключение, но разните немски и американски коли с големи бензинови двигатели и истински автоматици ги карам колкото да си свърша работа, а роудстъра с ръчната го карам ухилен. Явно щото това допринася за нещото наречено feedback, но който го устройва да върти безчувствени и гумени волани, а между него и пътното поведение да има само кабели и чипове - негов избор. Роудстърът няма и 90 000 км, а вече му сменяхме съединителя, щото от толкова приплъзвания и игра, накрая го опекохме - с удоволствие. И новия ще го опечем.

Сигурно и на моторите секвенциалните скоростни кутии са досадни, а не са половината каране.

Препоръчвам на някои колеги тук, барем да се ограмотят базово и да не затвърждават заблудата, че D означавало "дайрект", щото всичко казано след това олеква. Тая директна явно я бъркат с овърдрайв 1:1 от хептен старите кутии. В съвременните кутии, последните една или повече предавки са си направо мултипликаторни.

Автоматиците навлизат масово в колите по ред причини - демографски, еко норми, маркетингови, но не на последно място и поскъпването на колите - с индексиране на инфлацията или без, все тая. За сметка на това - изпилени до крайност все по-малки двигатели, заради простотиите на ЕК, които вече са си консуматив, а вътре накичено с таблети без никакъв интегриран дизайн, все едно такси с афтърмаркет екрани хванати с тиксо... Колите отдавна са просто потребителски стоки на консуматорското общество, с тази разлика, че ще са все по-недостъпни тепърва.
oberst - специалист
ср юли 27, 2022 8:05 pmChefo77 написа:
Верно тези от VW са ебати тъпаците, от 20 години слагат тези боклуци на колите си...
За тъпаци само предполагам, но за измамници е доказано. И не мамят само клиенти, ами тръгнаха и регулаторните органи да мамят на дребно с откровено измамнически написан код по разните контролери.

Какви работи мога да разкажа за пасати, супърби, кадита и т.н. преди да са навъртяли и 20 000 км, откакто са излязли от дилъра и още миришат на ново вътре. Даже единия пасат го хванаха хептен на късмет, щото току що беше перфорирал серпентината за охлаждане на маслото в картера и набухал антифриз, обаче още недостатъчно, та да стане на боза.
silent - майстор
Директна няма от руските автомобили....по правилно е повишаващи предавки т.е с предавателно число под 1....ако трябва да кажа кой автомат ми е по приятен за мен това е ДСГ...за хидро трансформатора съм казал като съм забравил да спомена и по- големия разход само от кутията с около 2л..повече...за надеждноста ДСГ то има два съединителя...другата чикия пакет съединители за всяка предавка плюс локъпа на трансформатора...обективноста изисква да спомена и нещо позитивно на хидротрансф.автомат...щади мотора от ударни натоварвания по разбираеми причини...
Lisko - майстор
Вероятно съм един от тези с най-голям опит с автоматици тук.
Ръчни съм карал 22 години и след това автоматични съм карал някъде 16 години. Напоследък карам само автоматик. С ръчни карах лятос в България.
Потвърждавам това което мнозина са писали - че кефа е несравним.
Проблема е в това кой какъв кеф разбира. За мен колата е да стигнеш от точка А до точка Б по най-приятния начин, а той е - с най-малко усилия, плавно, меко и без нерви. По пътищата по които се движа, автоматика има всички предимства.
Ама да съм се "изнесял по-бързо при ситуация" - тия аргументи малко ми лекотеят. Да съм бил имал контрол. Бе къв контрол, не си на състезание! За пътуване тоя контрол си напълно достатъчен. За качване по рампи, ферита, ситуации със светофар на нанагорнище - предимството е като от земята до небето. Не че аз имам много такива ситуации. Но примерно като съм вземал назаем колата на дъщеря ми (с ръчни) веднага съм усещал неудобствата които иначе нямам. Тя си купи с ръчни защото при еднакви други параметри ръчните винаги са по-евтини.
Тъй че приказките за мъжкарлък и контрол са приказки за киселото грозде. Автоматиците се правят и продават защото има кой да ги купи.
Тук почти никой не изпреварва на еднолентов път. Да, имал съм случаи да ми се иска и някой отпред да ме нерви, но е много рядко. По тесни пътища има тук таме отбивки и знаци които подканват по-бавните да отбият ако след тях има колона от няколко коли.
При стръмни надолнища си щракам ръчката на ръчен режим и си спускам на ниска предавка. Като свърши стръмното си връщам пак на автомат.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13

Тема "Автоматични или ръчни скорости на колата - за и против?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: