• 1
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 154
Всички имаме коли, нали ?
Тани - модератор
toolegittoquit, моля те, кажи ми само веднъж, че не си Тинки и не си от Несебър. Държа да получа отговора тук в тази тема, а не на лични, независимо какви ще са отговорите.
stan73 - майстор
DundyTheCroc написа:
Колеги, дайте да уточним една измама с въртящия момент на дизелите или по-скоро колко от него стига до пътя, което е по-важното. Безспорно дизелите имат по-голям въртящ момент на вала, но какво се случва когато той минава през скоростна кутия и диференциал. За изходни взимам данните на прословутия Пасат 1.9ТДИ 131 коня и на моята кочина Примера ГТ.
Пасат:
Предавателно число на 6-та предавка 0.6
Крайно предавателно число 3.46
Мах въртящ момент 310НМ
Диаметър на гумата 0.635 метра
Примера ГТ:
Предавателно число на 5-та предавка 0.76
Крайно предавателно число 4.0
Мах въртящ момент 181НМ
Диаметър на гумата 0.615 метра

Сметките са следните:
Пасат 310*0.6*3.46/(0,635/2)=2027НМ
Примера ГТ 181*0,76*4/(0,615/2)=1789НМ
Извода е, че дизела има 1.71 пъти повече въртящ момент на вала, но до пътя стигат едва 1.13 пъти повече от него спрямо бензинката. Разлика все още има, но не е така фрапираща като данните на самите двигатели. Оттук нататък всичко зависи от умението на шофьорите и доколко познават колата си.
Те скоростните кутии са затова (иначе ще е адски трудно (а вероятно и невъзможно да се потегли все едно на директната предавка)), но сравняваш 5 на японският мотор с 6 предавка на немският. Що не сравняваш 6 с 6 или 5 с 5. (съотношенията ще бъдат други) Вероятно ще кажеш, че Нисанът ти няма 6... ?
Както и да е. Колата на мацката ми е точно със същият мотор - 131к.с., 310Nm (не е "чипосвана", но е много "гледана"), и е с по-леко купе от на Пасат-а - Голф 4 (от последните). Лични впечатления - върви мноого и лесно се кара, икономична е (ако се кара "нежно"), има огромни спирачни апарати (километражът и е до 260 и няма да съм изненадан ако в белият свят спокойно хване поне 240 (тук по обясними причини не е тествано)). Виждал съм моментен разход на компа и около 3 и нещо литра на сто на шеста предавка на равно с около 100 и нещо. Но реален при нормално каране оклоло 5 и половина извънградско и около 7 смесено (това при отчети от пробег за около 300 км). Тя само на градско не се кара, така, че данни за разход при такъв тип шофиране не мога да дам. Ако натиснеш газта по грубо, полита като ракета (тогава естествено разходът и скача много). Недостатъци, както при всички дизели - моторът трака, смрадта е гадна (особено за тези зад теб, а и като паркираш в гараж), скъпа поддръжка.
Последна промяна от stan73 на пет сеп 25, 2015 10:08 am, променено общо 2 пъти.
Chefo77 - майстор
То нейния двигател трака още повече, защото е помпа-дюза. Те са по-шумни от комън-рейла.
DundyTheCroc - майстор
Сравнявам последните предавки на двете коли, нали все пак говорим за икономия уж. Не ми е проблем да сметна и за другите предавки, прав си, че скоростните кутии са за това, просто исках да уточним, че при дизелите до земята стига по-малък процент от въртящия момент.
stan73 - майстор
Да, трака си, мен повече ме радват "бензинките" (но не мога да отрека, че и "печките" си имат предимства). Всъщност както писах по-рано всеки мотор си има предимства и недостатъци. Принципно кола с електрически мотор/и би трябвало да има много повече предимства - по-лека, по-икономична, с по-нисък център на тежестта (ако акумулаторните пакети се вградят в пода), много по-сигурна, с по-евтина поддъжка, по-просторна (няма трансмисия, кардани и двигатели (ако двигателите са вградени в колелетата), по-проходима (евентуално 4х4 (ако се вградят и моторите в колелата ще е супер)), по-маневрена. Щом даже на мен ми е хрумнало как може да стане супер, значи R & D отделите на сериозните фирми вече са го измислили, но още не им оттърва да го пуснат на "пазара".

А при нея шестата предавка си е екстра. Малко преди това са ги пускали само с 5. Така, че при твоите сравнения ще е коректно да сравняваш 5 с 5.
DundyTheCroc - майстор
6-та предавка при дизелите не е екстра, а необходимост заради малкия работен диапазон на двигателя. По-новите дизели вече са със 7 скорости, май имаше и някакви с по 9, а камионите и автобусите открай време са с по 12 и нагоре скорости. Според мен сравнението на последна предавка на двете коли е съвсем коректно ако иде реч за икономично движение извън града.
stan73 - майстор
Добре, и така да е, но тук спорим за някакви технологии отпреди 40/50 години. Няма смисъл. Нека всеки си кара каквото го радва, а и може да си позволи. Лека и безаварийна ! :partyman:
Chefo77 - майстор
Ами не, не е коректно да се сравняват 6-а с 5-а предавка. Ако сравняваш предаден на пътя момент, направи го с еднакви предавателни числа, тогава сметките би трябвало да са ОК. Сметни го с предавателното число на 4-а, по спомен тя беше 1.
DundyTheCroc - майстор
Аааа, не, защо с еднакви предавателни числа, ами ако искам и с еднакви обороти, например над 5-6000? Скоростите и предавателните числа са изчислени според възможностите на моторите, едни за бензин, други за дизел. Явно не искате да приемете факта, че дизела слага на пътя по-малка част от въртящия момент, който дава на вала, но това е факт. Няма как да е иначе, тъй като работния му диапазон е по-малък, както и оборотите. За мен е по-удобно да си сложа и бензинката на 3-та с 90 примерно, понеже тъкмо влизам в диапазаона на мах въртящ момент и после до 150 е лудница :-D
p.s. Ето дино графика на двигател като моя, интересното е колко плавна е кривата на въртящия момент и в какъв голям диапазон.
Изображение
Тани - модератор
Според мен е най-коректно да се ползват ПРАКТИЧЕСКИ примери, с конкретни параметри, а не да се пльосват някакви числа или мнения в темата. Да речем както в дадения от Тинки пример за каране до 3500 оборота. Ясно е, че всеки вид двигател (защото дори дизеловите са няколко вида, както и бензиновите) имат някакви предимства и недостатъци. Аз имам два автомобила - единия е дизел, а другия бензин, единия стар, а другия ... по-стар :lol: . Нито единия не ми е излишен. Та въпроса е какво търсим от автомобила. Като съм си търсил автомобил, никога не съм гледал с какво гориво е двигателя, а в какво СЪСТОЯНИЕ Е!
  • 1
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 154

Тема "Измами с разход на гориво." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: