toolegittoquit, моля те, кажи ми само веднъж, че не си Тинки и не си от Несебър. Държа да получа отговора тук в тази тема, а не на лични, независимо какви ще са отговорите.
DundyTheCroc написа:Колеги, дайте да уточним една измама с въртящия момент на дизелите или по-скоро колко от него стига до пътя, което е по-важното. Безспорно дизелите имат по-голям въртящ момент на вала, но какво се случва когато той минава през скоростна кутия и диференциал. За изходни взимам данните на прословутия Пасат 1.9ТДИ 131 коня и на моята кочина Примера ГТ.Те скоростните кутии са затова (иначе ще е адски трудно (а вероятно и невъзможно да се потегли все едно на директната предавка)), но сравняваш 5 на японският мотор с 6 предавка на немският. Що не сравняваш 6 с 6 или 5 с 5. (съотношенията ще бъдат други) Вероятно ще кажеш, че Нисанът ти няма 6... ?
Пасат:
Предавателно число на 6-та предавка 0.6
Крайно предавателно число 3.46
Мах въртящ момент 310НМ
Диаметър на гумата 0.635 метра
Примера ГТ:
Предавателно число на 5-та предавка 0.76
Крайно предавателно число 4.0
Мах въртящ момент 181НМ
Диаметър на гумата 0.615 метра
Сметките са следните:
Пасат 310*0.6*3.46/(0,635/2)=2027НМ
Примера ГТ 181*0,76*4/(0,615/2)=1789НМ
Извода е, че дизела има 1.71 пъти повече въртящ момент на вала, но до пътя стигат едва 1.13 пъти повече от него спрямо бензинката. Разлика все още има, но не е така фрапираща като данните на самите двигатели. Оттук нататък всичко зависи от умението на шофьорите и доколко познават колата си.
Както и да е. Колата на мацката ми е точно със същият мотор - 131к.с., 310Nm (не е "чипосвана", но е много "гледана"), и е с по-леко купе от на Пасат-а - Голф 4 (от последните). Лични впечатления - върви мноого и лесно се кара, икономична е (ако се кара "нежно"), има огромни спирачни апарати (километражът и е до 260 и няма да съм изненадан ако в белият свят спокойно хване поне 240 (тук по обясними причини не е тествано)). Виждал съм моментен разход на компа и около 3 и нещо литра на сто на шеста предавка на равно с около 100 и нещо. Но реален при нормално каране оклоло 5 и половина извънградско и около 7 смесено (това при отчети от пробег за около 300 км). Тя само на градско не се кара, така, че данни за разход при такъв тип шофиране не мога да дам. Ако натиснеш газта по грубо, полита като ракета (тогава естествено разходът и скача много). Недостатъци, както при всички дизели - моторът трака, смрадта е гадна (особено за тези зад теб, а и като паркираш в гараж), скъпа поддръжка.