• 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
Всички имаме коли, нали ?
kr1100 - майстор
[quote=vandu
Има още 1-2 неща за дооправяне, но като цяло е доста добре.
Последния проблем който не съм оправил е проблем с паленето. Но не мога да разбера дали е ключа, имобилайзера или клемното табло че го прави много рядко.
[/quote]
Ако е АKL имаш много мъки още с паленето.
Boxo - напреднал
съб авг 03, 2019 2:36 pmvandu написа:
</s>
Евтините масла губат вискозитет след 5-7 хил. км и почва да го гори. Хубавото масло си запава вискозитета по-дълго време.
<e>

"Евтините" масла започват да губят качествата си още след 2000 километра. Причината за това е, че понеже се гони цена и при производството им се използва рециклирано масло за основа. Също така добавките, за подобряването на качеството му се изполват доста пестеливо, ако въобще се слагат. Но все пак за тази цена няма как да очакваме чудеса.
"Хубавите" масла или Индустриалния клас масла са друга бира. Там за основа се ползва ново масло със съответното качество и чистота. По-високия клас индустриални производители ползват най-високото качество, а по-бюджетните - средните нива, но пак е доста по-добре от рециклираното, тъй като самото масло се "уморява" доста по-бавно. Самите масла за индустриална употреба не се правят за да са евтини, а с еправтя за да вършат определена работа и не се пести от добавки. Те също губят своите качества, но значително по-бавно. За индустриалния клас масла не са проблем 2 години и 20000-30000км пробег без това да доведе до износване на двигателя. Лошото в случая, че понеже за индустриалните производители на смазочни продукти, автомобилните моторни масла не са с най-голям приоритет, те най-често не се предлагат в дистрибуторската мрежа или нямат разфасовки за крайни потребители. Някой производители дори не предлагат такива. Друг плюс е, че поради неизвестността на индустриалните марки, рядко може да се натъкнете на ментета.

Естествено индустриалните производители са марки непознати за крайния потребител, но плюса е, че рядко може да се натъкнете на ментета, което при "евтините" масла е често срещано явление.

Защо големите производители не правят качествени масла? Не, че не могат, просто е много по-лесно да продадеш 4 литра масло по 7лв отколкото един литър за 28лв. Естествено, че в сектори където няма как да "минат" с "евтини" масла и те правят такива с индустриално качество, но цената в много от случаите надвишава тази и на индустриалните производители, поради известността на марката.

Лично моя опит е следния: Нов автомобил дизел, до първа смяна на маслото в сервиза на 1 година всичко си беше добре. След смяната, при високи обороти шума двиагтеля беше значително по-шумен. След 5000км изхвърлих "сервизното масло" и налях индутриален клас масло. Двигателя млъкна и загряването на двигателя сутрин отнемаше малко повече време от преди това. Плюса според мен, е че с това масло спокойно мога да изкарам 25000км или 2 години, а с другото не е сигурно дали на 10000км не е вече късно за смяна. Въпреки, че цената на тези масла е 3 пъти по-висока от "евтините масла", като сложиш още една смяна на евтиното масло + още един път маслен филтър си мисля, че нещата са на кантар (поне за мен).
Всеки сам избира как да си подържа автомобила. Според мен такива масла е добре да се ползват в сравнително нови (поддържани) автомобили, защото освен всички си други качества, те почистват двигателя. В стари двигатели е възможно при това почистване да се получат хлабавини в бутало-цилиндровата група, а от там да почне да гори масло.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19

Тема "Маслата- кое, какво, как да изберем" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: