• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 19
Всички имаме коли, нали ?
disem - специалист
torbalan написа:
какво масло да изберем?
че на вашите коли производителя не е ли писал какво масло трябва да се слага?

за моята е ясно - 5W40...
Ами не е съвсем така. Когато колата е по-нова търпи по редки масла - 0W40, 5W40. Като се разработи и поостарее иска по-гъстичко масълце 15W40 защото всички луфтове са увеличени спрямо състоянието им в ново състояние. Често се случва да започне да трака двигатела на по стара кола като му се сложи рядко масло.
ArturDent - Почти Безобиден
Аз си имам правило - кара се с най-тънкото (или това предписано от производителя). Започне ли да бута масло - преминаваме на по-гъстичко.
Мине ли на 15W40 автомобила е за ремонт или продажба.
disem - специалист
Ха, по това правило значи всичко над 100000 км. е за ремонт или продаване! :lol:
ArturDent - Почти Безобиден
Що бе моя сегашен автомобил е на 170-180к (дизел е), но потдържан както трябва карах го до 150к 5W40, а сега с 10W40 и не бута и грам.
А тия коли дето ги продават на 120-130 к в България, аз ти гарантирам, че са прехвърлили 200к.
eurogas - специалист
Пазара в момента е пълен с дараци, скоро обикалях за кола и се уплаших колко голям процент са дървета, толкова много унищожени коли са изкарали за продан, най-интересното е че гордо си държат цени като на истинските, чакат някой слепец да ги плати, ако може без да гледа какво купува, егати наглите търговци ! :)
Gamma - специалист
ArturDent написа:
Аз си имам правило - кара се с най-тънкото (или това предписано от производителя). Започне ли да бута масло - преминаваме на по-гъстичко.
Мине ли на 15W40 автомобила е за ремонт или продажба.
disem написа:
Ами не е съвсем така. Когато колата е по-нова търпи по редки масла - 0W40, 5W40. Като се разработи и поостарее иска по-гъстичко масълце 15W40 защото всички луфтове са увеличени спрямо състоянието им в ново състояние. Често се случва да започне да трака двигатела на по стара кола като му се сложи рядко масло.
По какво определте, че едно масло е "тънко", след като работният вискозитет, определен от производителя на всички е "40"?
И двамата сте в грешка!
Ако мислите, че работният вискозитет на маслата 0W40, 5W40, 10W40, 15W40 e различен, то заблудата от кварталните "майстори" продължава да витае... Първото число в означението има значение САМО при студен старт! И четирите масла, цитирани по-доре, са еднакво "тънки" при достигане на оптимална работна температура на двигателя :!:

Айде пак прочетете първата публикация в темата :!:
Transporterr - специалист
никой не каза нищо за марките на бензиностанциите.
Лукоил, Приста, ОМВ, Еко
аз лично карам с ОМВ но незнам как да преценя дали е добро, прецених просто по цената и това че шанса да е менте е нищожен.
смененото масло като изстине винаги е мазно и гъсто след 8-10 хил. км мисля че това е също някакъв признак.
25th Hour - специалист
Аз не бих карал вече с такива масла. Опитвал съм преди години Шел и Лукойл и не съм доволен. Освен това на пазара на масла има такова предлагане, че тия цени по бензиностанциите са крайно неконкурентни. От Метро и такива магазини също не препоръчвам масла а и там не са много ефтини. За София мога да препоръчам няколко места и марки, но само на лично за да не се получава реклама- аз лично смених колата съответно маслото и съм доста доволен...
Transporterr - специалист
защо пък това на ОМВ дизел еконимик мисля че е доста висок клас
и не е кой знае колко скъпо -48 кинта за 4л

Изображение
25th Hour - специалист
http://www.ematrans.bg/index.php?option ... &Itemid=48

Ето виж колко струва това масло иначе...36 кинта е тубата.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 19

Тема "Маслата- кое, какво, как да изберем" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: