Ами аз очакавам от маслото да смазва добре, да отмива, ако има нагар и по възможност да доливам колкото се може по-малко. Течове, както писах нямам, не се усеща и някаква промяна в шума. Освен това е одобрено и от GM. Като гледам показателите, същите са като на масла от 16-18 лв/л от същия клас.
Всички имаме коли, нали ?
Pinto
- специалист
182 мнения в "Маслата- кое, какво, как да изберем"
Иван Златев
- специалист
- Мнения: 182
Колко масло събира скоростната кутия на опел омега а(ръчна)
майсторе
- напреднал
- Мнения: 27
Малко образувателно четиво:
Добавките
Както видяхме, маслото трябва да изпълнява предназначението си и при наличие на замърсители, като вода, прах, продукти на горенето и на други химични реакции. Голяма част от попадналите в него едри частици се улавят в масления филтър, но по-малките остават в маслото, постепенно влошават качеството му, стават предпоставка за износване и в крайна сметка се превръщат в една от причините за неговата смяна.
Добавките в маслата играят съществена роля за осигуряване на стабилността им при високи температури, противодействат на замърсяването с вода, гориво и вредни киселинни продукти на горенето. Те включват метални и полимерни дисперсанти (от англ. disperce - разпръсквам, разсейвам), антикорозионни и антиокислителни, противоизносни и противозадирни съставки, подобрители на вискозитета и добавки за предотвратяване на формирането на кристали при ниски температури, деемулгиращи и антипенни компоненти. Добавките са скъпи субстанции със специфично предназначение, които се прибавят в точно определено количество за постигане на определен баланс с изключителна важност - дори и малките отклонения могат да променят значително експлоатационните качества на маслото. Количествата и съотношението се определят от производителите след интензивни лабораторни експерименти и динамометрични тестове на двигателите. Точният вид и количество на веществата, които формират присадките, са известни само на производителите, затова няма случай, в който фирмите за масла да препоръчват или адмирират използването на допълнителни добавки - напротив, те смятат, че се нарушава споменатият баланс на внимателно композираните съставки и в крайна сметка могат да се получат нежелани химични реакции и съединения.
Рекламен плакат
За да се предотврати триенето на метал в метал, там където е възможно това да се случи за кратко, се използват съединения на цинк с фосфор - те оформят тънък граничен слой, позволяващ дори кратковременно принудително триене на частите без катастрофални последици. Действието им се основава върху химичното взаимодействие на продуктите от тяхното разпадане с триещите се метални повърхности. Противоизносните и противозадирни добавки обаче не функционират пълноценно при студен двигател, което е една от основните причини за изключително интензивното износване на двигателя при студен старт. Освен това с течение на времето добавките губят свойствата си, което също е една от основните причини за необходимостта от смяна на маслото.
Абразивното износване, причинено от присъствието в маслото на различни твърди частици и продукти на окисляването, се избягва с помощта на филтрите, а действието на по-малките частици се елиминира чрез противоизносни модификатори. Опасността идва главно от възможността частиците да започнат да се слепват и да увеличават размерите си, при което се получават утайки, лакови отлагания и нагар. Така наречените детергенти (почистващи) и дисперсанти (хомогенизатори) се поставят в маслото, за да „неутрализират" тези частици, позволявайки им да циркулират свободно в маслото. Молекулите на добавките са изградени от две основни части - дълги въглеводородни опашки и полярни глави. Опашката поддържа дисперсантите разтворени в маслото, а полярната глава привлича частиците замърсители.
Още една съществена задача на моторното масло е намаляването на отлаганията и предотвратяването на корозивните процеси. Корозивното износване се причинява от киселинни продукти на горенето, смоли и други съединения, които попадат върху буталните пръстени, а специалните добавки се грижат за тяхното неутрализиране.
Рекламен плакат
Премахването на оловните антидетонатори в бензините и намаляването на нивата на сярата изключително много улесни работата на маслата, но стабилността им си остава ключов въпрос и в голяма степен се определя от склонността към окисляване, на което по принцип се противодейства с антикорозионни добавки, които разрушават веригите на свободните радикали и прекисите, участващи в окислителния процес.
Химиците решават проблемите с противоречивите изисквания към условията на смазване при ниски и високи температури с добавянето на подобрители на вискозитета - полимери с дълги молекулни вериги и молекулно тегло между 10 000 и 1 000 000. Тези молекули притежават способността да се „издуват" с увеличаване на температурата, запазвайки вискозитета на маслото на достатъчно високо ниво при
високи температури.
Наред със споменатите добавки се използват и антипенните, които пречат на маслото да се „разбълбуква", когато коляновият вал и мотовилките го разплискват и загребват от картера. Появата на въздушни мехури значително би влошила ефективната работа на мазилната система. Деемулгиращите добавки пък помагат за отделянето на случайно навлязла вода в системата.
Както казахме, проектирането на целия този комплекс от субстанции е много сложен процес и включва доста теоретична и практическа работа, състояща се в множество лабораторни и динамометрични тестове. Поради това, както споменахме, производителите на масла обикновено работят в тясно сътрудничество с автомобилните компании. Същевременно фирмите, които произвеждат добавки, никак не са много.
Добавките
Както видяхме, маслото трябва да изпълнява предназначението си и при наличие на замърсители, като вода, прах, продукти на горенето и на други химични реакции. Голяма част от попадналите в него едри частици се улавят в масления филтър, но по-малките остават в маслото, постепенно влошават качеството му, стават предпоставка за износване и в крайна сметка се превръщат в една от причините за неговата смяна.
Добавките в маслата играят съществена роля за осигуряване на стабилността им при високи температури, противодействат на замърсяването с вода, гориво и вредни киселинни продукти на горенето. Те включват метални и полимерни дисперсанти (от англ. disperce - разпръсквам, разсейвам), антикорозионни и антиокислителни, противоизносни и противозадирни съставки, подобрители на вискозитета и добавки за предотвратяване на формирането на кристали при ниски температури, деемулгиращи и антипенни компоненти. Добавките са скъпи субстанции със специфично предназначение, които се прибавят в точно определено количество за постигане на определен баланс с изключителна важност - дори и малките отклонения могат да променят значително експлоатационните качества на маслото. Количествата и съотношението се определят от производителите след интензивни лабораторни експерименти и динамометрични тестове на двигателите. Точният вид и количество на веществата, които формират присадките, са известни само на производителите, затова няма случай, в който фирмите за масла да препоръчват или адмирират използването на допълнителни добавки - напротив, те смятат, че се нарушава споменатият баланс на внимателно композираните съставки и в крайна сметка могат да се получат нежелани химични реакции и съединения.
Рекламен плакат
За да се предотврати триенето на метал в метал, там където е възможно това да се случи за кратко, се използват съединения на цинк с фосфор - те оформят тънък граничен слой, позволяващ дори кратковременно принудително триене на частите без катастрофални последици. Действието им се основава върху химичното взаимодействие на продуктите от тяхното разпадане с триещите се метални повърхности. Противоизносните и противозадирни добавки обаче не функционират пълноценно при студен двигател, което е една от основните причини за изключително интензивното износване на двигателя при студен старт. Освен това с течение на времето добавките губят свойствата си, което също е една от основните причини за необходимостта от смяна на маслото.
Абразивното износване, причинено от присъствието в маслото на различни твърди частици и продукти на окисляването, се избягва с помощта на филтрите, а действието на по-малките частици се елиминира чрез противоизносни модификатори. Опасността идва главно от възможността частиците да започнат да се слепват и да увеличават размерите си, при което се получават утайки, лакови отлагания и нагар. Така наречените детергенти (почистващи) и дисперсанти (хомогенизатори) се поставят в маслото, за да „неутрализират" тези частици, позволявайки им да циркулират свободно в маслото. Молекулите на добавките са изградени от две основни части - дълги въглеводородни опашки и полярни глави. Опашката поддържа дисперсантите разтворени в маслото, а полярната глава привлича частиците замърсители.
Още една съществена задача на моторното масло е намаляването на отлаганията и предотвратяването на корозивните процеси. Корозивното износване се причинява от киселинни продукти на горенето, смоли и други съединения, които попадат върху буталните пръстени, а специалните добавки се грижат за тяхното неутрализиране.
Рекламен плакат
Премахването на оловните антидетонатори в бензините и намаляването на нивата на сярата изключително много улесни работата на маслата, но стабилността им си остава ключов въпрос и в голяма степен се определя от склонността към окисляване, на което по принцип се противодейства с антикорозионни добавки, които разрушават веригите на свободните радикали и прекисите, участващи в окислителния процес.
Химиците решават проблемите с противоречивите изисквания към условията на смазване при ниски и високи температури с добавянето на подобрители на вискозитета - полимери с дълги молекулни вериги и молекулно тегло между 10 000 и 1 000 000. Тези молекули притежават способността да се „издуват" с увеличаване на температурата, запазвайки вискозитета на маслото на достатъчно високо ниво при
високи температури.
Наред със споменатите добавки се използват и антипенните, които пречат на маслото да се „разбълбуква", когато коляновият вал и мотовилките го разплискват и загребват от картера. Появата на въздушни мехури значително би влошила ефективната работа на мазилната система. Деемулгиращите добавки пък помагат за отделянето на случайно навлязла вода в системата.
Както казахме, проектирането на целия този комплекс от субстанции е много сложен процес и включва доста теоретична и практическа работа, състояща се в множество лабораторни и динамометрични тестове. Поради това, както споменахме, производителите на масла обикновено работят в тясно сътрудничество с автомобилните компании. Същевременно фирмите, които произвеждат добавки, никак не са много.
Тема "Маслата- кое, какво, как да изберем" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!