Всички имаме коли, нали ?
tyrnokop - специалист
Здравейте, колеги.
Реших да споделя опита си с претапицирането на таван на лек автомобил. Ще опиша подробно стъпките, през които съм
минал така че статията да бъде от полза на максимално широк кръг домашни майстори.
Не знам доколко това има значение, но за всеки случай уточнявам че колата е Nissan Primera седан 1992 г. Няма шибедах.
Така изглежда таванът преди процедурата.
Изображение

Изображение

Залавяме се да премахнем всички аксесоари, който придържат кората. Достатъчни са обикновена и кръстата отверка. При
сенника имаме нещо като пластмасов клипс, който щраква плътно и прикрива винтчетата, с които е закрепен към тавана. Внимателно
го махаме за да не счупим малките зъбчета, на които се придържа.
Изображение

Изображение

Изображение

След това махаме осветлението на купето зад шофьорското място. След повдигане на стъкълцето, зад което е лампичката
се разкриват две винтчета.
Изображение

Изображение

Изображение

Махаме ги и преминаваме нататък.
Изображение

Идва ред на осветлението до шофьорското място.
Изображение

Там няма винтчета или други крепежи. Подпъхваме отверка между плюша и пластмасовото тяло и използваме отверката
като лост като повдигаме на две-три места и с пръсти издърпваме към нас тялото.
Изображение

Махаме ръкохватките. При тях отново има пластмасови клипси.
Изображение

Идва ред на гредите. Там използваме по-здрава отверка отново като лост, докато вътрешните пластмасови клипси освободят гредата
Изображение

Изображение
Напомням да се пипа внимателно за да не засегнем електрическата инсталация на автомобила.
Изображение

Таванът околовръст е закрепен с помощта на някакъв вид гумена лайстна. С пръсти я запретваме така че да можем да измъкнем кората.
Изображение

Кората е захваната на още две места: към горната част на купето (“ламариненият покрив”) по дължина на предното и на
задното стъкло. Има по още две-три клипси. След като освободим кората и от тях можем да измъкнем тавана извън купето.
За измъкването е най-добре да сте двама. Аз лично не можах да се справя сам.

Изображение

Изображение

След като успеете да извадите тавана, махате плюша…

Изображение

И остава само кората с остатъците от остарелия и изгнил дунапрен. Започва най-хамалската част от работата.
Изображение

Трябва да се изстържат остатъците дунапрен и кората да остане гола – голеничка. За изстъргването ползваме шкурка
или остър нож, но търкаме така че да не нараним основата.

Изображение

След като сме почистили добре основата идва ред на лепенето. Аз използвах следното лепило:
Изображение

На опаковката пише че е точно за тапицерската и обувна промишленост и издържа до 110 градуса по Целзии. Струваше 16 лева.
Разпъваме новия плюш върху кората. Виждаме, че от всички страни покриваме кората и …
Изображение

…започваме нанасянето на лепилото. На опаковката пише, че трябва да се намажат и двете повърхнини, които ще слепваме.
Когато отворих опаковката се оказа, че лепилото е доста гъсто и разходът е много голям. След 4-5 топвания
на четката 1/5 от кутията я нямаше.
Изображение

Започнах да нанасям и по кората и лепилото съвсем намаля.

Изображение
На описанието на лепилото дават отворено време 20 минути. Да се намажат двете повърхности (дунапрена и кората)
изцяло за 20 минути за човек, който го прави за първи път е меко казано невъзможно. Затова си извикваме
втори човек , който да ни помага и правим следното: Помощникът придържа новия плюш като перде, а ние намазваме
около 30 см-ова ивица от кората. Помощникът спуска полека “пердето”, а ние го нагласяме по намазаната ивица като
внимаваме да не се получат гънки или някъде да стане прекалено изпънато и по –късно да се разлепи. За да стане добре
залепването използваме обикновен бояджийски валяк.

Изображение

Изображение

След това помощникът забръща останалата незалепена част и я изправя отново вертикално като перде. Ние нанасяме
следващата 30 см-ова ивица лепило и т.н. докато залепим целия плюш.
В стремежа си да направя всичко както трябва по залепената ивица наредих фаянсови плочки да притискат двете
повърхнини. Не правете това – след като махнах плочките частично се беше отпечатъл контурът на фаянса. За щастие
след време вече не си личеше.

Изображение

Готовото изделие изглежда така:

Изображение

Снимано от друг ъгъл изглежда така:

Изображение

Остава само да кажа, че лепилото свърши когато бях на 2/3 от дължината на кората.
Тъй като не намерих от същото лепило, отидох в бриколаж и най-логичния избор ми се стори този:
Изображение

Изображение

Процедурата по монтирането на тавана не е описана тъй като при нея просто закрепваме по обратен път ръкохватки ,сенници и всичко останало.
Пожелавам успех на всички
Последна промяна от tyrnokop на пон авг 31, 2009 8:47 am, променено общо 5 пъти.
Takezo Sensey - модератор
Страшно полезно инфо !

Благодарим за което. :-D
jakuzi - специалист
Благодаря колега :) тъкмо се чудех как да се справя с тапицерията на една В4-ка .Жив и здрав да си :prost:
LZ - специалист
Благодаря! Много полезно!
8180 - майстор
Колега :2thumbs: =D> =D>
Кажи две думи за плюша, откъде как и ако има видове. :prost:

П.П. Ако намалиш снимките до препоръчителните за Форума 800х600, темата ще стане перфектна.
tyrnokop - специалист
Колега, плюшът закупих от магазин Автотекстил във Варна. Телефон: 0899/814262. Магазинът се намира много близо до клиниката на проф. Темелков. Улицата се казва Велико Христов. От същото място взех и лепилото CarmyFix. Имаше 3 вида плюш: черен, един много светъл и този, който виждате в темата. Цената беше 12 лева на м2. Автотекстил имат магазин и в София. Тел: 02/ 979 19 24; 979 14 05. От други форуми съм чел, че използват и куриери и клиетите дават положителни отзиви.
Успех.
Takezo Sensey - модератор
Относно закупуването на материали, плат, за София тук :

02 / 931 21 12
0888 / 46 37 06
0878 / 46 37 06

Иван Пиронков

Същия пич праща на нашия съфорумник ...( забравих му ника ) тапицерия за таван и е много доволен .


Поздрави момчета . :wink:






PS.: Позволих си да "закова" темата горе като "Важна тема"
panalov - специалист
Аз съм съфорумника :)
Само дето още не съм си ремонтирал тавана :headbash:
Takezo Sensey - модератор
panalov написа:
Аз съм съфорумника :)
Само дето още не съм си ремонтирал тавана :headbash:
Сетих се ама късно :ops: , плата дето го получи добър ли е ?
panalov - специалист
Плата който си поръчах е за 10 лв. метъра така че за тези пари плата си е добър.
Да допълня само че един тапицер ми искаше 20лв. на метър за същия плат :shock: .
И 130лв. за да ми претапицира тавана който е със шибедах :shock: :shock: :shock:

За Астра Ф комби е нужен плат 220 см ,което по сметки прави 22лв. плюс доставка 7лв и лепило излиза 35лв.и с форума "Направи си сам"
излиза че си пестиш едни 100лв. :)

Тема "Стъпки при претапициране на таван на лек автомобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: