Само да споделя, че лепилото с което е лепено това в завода е на водна основа /май се изложих с това ама../ та мисълта ми е че много лесно се маха с мокра гъба и жулене. Аз моето така го махнах на пасата, после на майстор да залепи новото, щото нещо лепилото дето опитвах с него се оказа менте
Всички имаме коли, нали ?
montoya
- майстор
46 мнения в "Стъпки при претапициране на таван на лек автомобил"
- Мнения: 1
колеги претапицирал съм над десет тавана на коли предимно голф и ауди,лично мои и на приятели ,но вместо плат слагам изкуствена кожа,която не се" пробива" от хелмитекса и много лесно се подържа,а направата е аналогочна стази на плата.Успех.
Liubo3
- специалист
- Мнения: 55
Минал съм по същите стъпки на колегата, но използвах Хелмавекс лепило (аналог на старото прома )Като гледам и тапицерията е същата а същата е и колата Примера П10 седанче
Сега се чудя откъде съм извадил нервите да го правя но ефекта определено си заслужава.Моя таван е вече на три години и си стои както когато го правих Лепих и и нова тапицерия на вратите.Примерите първо от там се разпадат
Сега се чудя откъде съм извадил нервите да го правя но ефекта определено си заслужава.Моя таван е вече на три години и си стои както когато го правих Лепих и и нова тапицерия на вратите.Примерите първо от там се разпадат
MamaMy
- майстор
- Мнения: 5631
Скоро го правих на Астра Ф комби с шибидах. Ползвах лепило Селт (това на втората снимка) с цена около 6 лв. Дунапрена се маха най-лесно с помощта на газова горелка тип пърлачка. Остатъците от стария дунапрен стават на твърди топчета и после падат много лесно. Лошото е, че се чанчих и аз преди да го открия този начин. Абсолютно всичко правих сам и не счупих нищо. Дори след свалянето на тавана, свалих и релсите отгоре. Те имат гумени уплътнения на болтовете към тавана, но с времето изгарят и тече от там. Нови гуми изсякох със замба и намазах с неутрален силикон преди слагане. Стана бетон. Препоръчвам помощник и голяма маса щото иначе много зор сам.
- Мнения: 1
Ако предварително намажеш кората с грунд-(същото това лепило го разреждаш с бензин 1:1, ! само с бензин! и грундираш ) ще спестиш половината от лепилото, не се маже и плата а само кората . Аз лично изразходвах около 250 мл. лепило.
leonardo_vd
- модератор
- Мнения: 1052
pavka
- специалист
- Мнения: 96
Моите АДМИРАЦИИ за укрепването /тип бъги/ на GOLF-a на съфорумеца "leonardo_vd" !
/престоява около 15 мин.и с най-обикновена пластмасова четка и вода се отстранява/
MamaMy написа: Дунапрена се маха най-лесно с помощта на газова горелка тип пърлачка. Остатъците от стария дунапрен стават на твърди топчета и после падат много лесно. Лошото е, че се чанчих и аз преди да го открия този начин.Напръсквате обилно с препарат- обазмаслител на "MEDIX"(2,00лв) или "MEGLIO"!
/престоява около 15 мин.и с най-обикновена пластмасова четка и вода се отстранява/
- Мнения: 1
Здравейте,
бих искал и аз да споделя опита си около претапицирането на тавани.
Занимавам се доста напоследък с тях.
Направил съм има-няма 100-тина.
Плата наистина се купува от Автотекстил. Аз лично го поръчвам по телефона и с куриери ми го изпращат. Имат всякакви десени, шарки и т.н.
За премахването на дунапрена не ви препоръчвам газовата горелка! Особено ако правите таван на ВАГ групата - по-старите модели. При голф и пасат 2-йки, пък и при някои 3-йки е от материал като тарелка за кебапчета. Много лесно се довежда до деформация.
Аз лично ползвам най-често кореселин и то от най-евтиния, защото е най-слабичък. С дебел парцал напоен с кореселин лепкавата гадост се изчиства перфектно! След като се изпари започвам лепенето от сенниците. Тук е момента да споделя, че съм експериментирал и с лепило на Бизон, и с такова на Мадан и с какви ли не. Най-добре се справя гръцкото Quilosa. Нанасям по-дебело при сенниците, чакам 10-тина минути, след което преминавам към лепенето. притискам внимателно с пръсти, като се заглажда първите 3-4 минути почти непрекъснато. след като вече съм му оказал местоназначението - продължавам надолу. Най-важно е да не се притиска силно! Без валячета, мечета или каквото и да било. Ръцете трябва да са идеално чисти (ако не лепите черен плат разбира се) и с отворена длан почти без сила отвътре навън.
Резултата ще ви го покажа утре, като снимам няколко тавана на коли, които аз съм правил.
Общо взето страха е повече. Аз изпаднах в ужас, когато се наложи да го направя за 1 път. На принципа "Мечка страх - мен 2 пъти повече, но пък сухо дупе риба не яде" се получи.
Бих помолил Leonardo_vd да пусне снимки на арматурното табло на колата, което се вижда, че е претапицирано. И е направено перфектно, и да сподели как го е постигнал.
Предварително благодаря!
Скоро ми предстои тапициране на таван от Алфа Ромео и ще се възползвам да опиша стъпка по стъпка всичко - подкрепено разбирасе със снимки.
бих искал и аз да споделя опита си около претапицирането на тавани.
Занимавам се доста напоследък с тях.
Направил съм има-няма 100-тина.
Плата наистина се купува от Автотекстил. Аз лично го поръчвам по телефона и с куриери ми го изпращат. Имат всякакви десени, шарки и т.н.
За премахването на дунапрена не ви препоръчвам газовата горелка! Особено ако правите таван на ВАГ групата - по-старите модели. При голф и пасат 2-йки, пък и при някои 3-йки е от материал като тарелка за кебапчета. Много лесно се довежда до деформация.
Аз лично ползвам най-често кореселин и то от най-евтиния, защото е най-слабичък. С дебел парцал напоен с кореселин лепкавата гадост се изчиства перфектно! След като се изпари започвам лепенето от сенниците. Тук е момента да споделя, че съм експериментирал и с лепило на Бизон, и с такова на Мадан и с какви ли не. Най-добре се справя гръцкото Quilosa. Нанасям по-дебело при сенниците, чакам 10-тина минути, след което преминавам към лепенето. притискам внимателно с пръсти, като се заглажда първите 3-4 минути почти непрекъснато. след като вече съм му оказал местоназначението - продължавам надолу. Най-важно е да не се притиска силно! Без валячета, мечета или каквото и да било. Ръцете трябва да са идеално чисти (ако не лепите черен плат разбира се) и с отворена длан почти без сила отвътре навън.
Резултата ще ви го покажа утре, като снимам няколко тавана на коли, които аз съм правил.
Общо взето страха е повече. Аз изпаднах в ужас, когато се наложи да го направя за 1 път. На принципа "Мечка страх - мен 2 пъти повече, но пък сухо дупе риба не яде" се получи.
Бих помолил Leonardo_vd да пусне снимки на арматурното табло на колата, което се вижда, че е претапицирано. И е направено перфектно, и да сподели как го е постигнал.
Предварително благодаря!
Скоро ми предстои тапициране на таван от Алфа Ромео и ще се възползвам да опиша стъпка по стъпка всичко - подкрепено разбирасе със снимки.
Тема "Стъпки при претапициране на таван на лек автомобил" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!