Всички имаме коли, нали ?
montoya - майстор
Само да споделя, че лепилото с което е лепено това в завода е на водна основа /май се изложих с това ама../ та мисълта ми е че много лесно се маха с мокра гъба и жулене. Аз моето така го махнах на пасата, после на майстор да залепи новото, щото нещо лепилото дето опитвах с него се оказа менте :sad:
колеги претапицирал съм над десет тавана на коли предимно голф и ауди,лично мои и на приятели ,но вместо плат слагам изкуствена кожа,която не се" пробива" от хелмитекса и много лесно се подържа,а направата е аналогочна стази на плата.Успех.
tyrnokop - специалист
Само за протокола: година по-късно тавана си стои там където му е мястото. Няма отлепено или провиснало.
Liubo3 - специалист
Минал съм по същите стъпки на колегата, но използвах Хелмавекс лепило (аналог на старото прома )Като гледам и тапицерията е същата а същата е и колата Примера П10 седанче :lol:
Сега се чудя откъде съм извадил нервите да го правя но ефекта определено си заслужава.Моя таван е вече на три години и си стои както когато го правих :wink: Лепих и и нова тапицерия на вратите.Примерите първо от там се разпадат :thumbs:
MamaMy - майстор
Скоро го правих на Астра Ф комби с шибидах. Ползвах лепило Селт (това на втората снимка) с цена около 6 лв. Дунапрена се маха най-лесно с помощта на газова горелка тип пърлачка. Остатъците от стария дунапрен стават на твърди топчета и после падат много лесно. Лошото е, че се чанчих и аз преди да го открия този начин. :) Абсолютно всичко правих сам и не счупих нищо. Дори след свалянето на тавана, свалих и релсите отгоре. Те имат гумени уплътнения на болтовете към тавана, но с времето изгарят и тече от там. Нови гуми изсякох със замба и намазах с неутрален силикон преди слагане. Стана бетон. Препоръчвам помощник и голяма маса щото иначе много зор сам.
новия12 - специалист
наскоро видях таван на които след свалянето на висналата тапицерия и остъргването на остатъците от дунапрена - просто беше боядисан с матова боя в сив цвят...
ми чесно - не беше лошо та дори и малко по различно...
Ако предварително намажеш кората с грунд-(същото това лепило го разреждаш с бензин 1:1, ! само с бензин! и грундираш ) ще спестиш половината от лепилото, не се маже и плата а само кората . Аз лично изразходвах около 250 мл. лепило. :-D
leonardo_vd - модератор
Нека аз споделя как направих моя. Той е от голф 1 и е на принципа на опънат плат /кожа/ като в старите соц возила.
Та свалих стария таван и по него изрязах от новия плат, като му уших уши кудето да преминат обтяжките. Ето и малко снимки.
Eй го на резултата:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
pavka - специалист
Моите АДМИРАЦИИ за укрепването /тип бъги/ на GOLF-a на съфорумеца "leonardo_vd" ! =D> :shock:

Изображение
MamaMy написа:
Дунапрена се маха най-лесно с помощта на газова горелка тип пърлачка. Остатъците от стария дунапрен стават на твърди топчета и после падат много лесно. Лошото е, че се чанчих и аз преди да го открия този начин. :)
Напръсквате обилно с препарат- обазмаслител на "MEDIX"(2,00лв) или "MEGLIO"!
/престоява около 15 мин.и с най-обикновена пластмасова четка и вода се отстранява/ :yawinkle:
Здравейте,

бих искал и аз да споделя опита си около претапицирането на тавани.
Занимавам се доста напоследък с тях.
Направил съм има-няма 100-тина.

Плата наистина се купува от Автотекстил. Аз лично го поръчвам по телефона и с куриери ми го изпращат. Имат всякакви десени, шарки и т.н.

За премахването на дунапрена не ви препоръчвам газовата горелка! Особено ако правите таван на ВАГ групата - по-старите модели. При голф и пасат 2-йки, пък и при някои 3-йки е от материал като тарелка за кебапчета. Много лесно се довежда до деформация.
Аз лично ползвам най-често кореселин и то от най-евтиния, защото е най-слабичък. С дебел парцал напоен с кореселин лепкавата гадост се изчиства перфектно! След като се изпари започвам лепенето от сенниците. Тук е момента да споделя, че съм експериментирал и с лепило на Бизон, и с такова на Мадан и с какви ли не. Най-добре се справя гръцкото Quilosa. Нанасям по-дебело при сенниците, чакам 10-тина минути, след което преминавам към лепенето. притискам внимателно с пръсти, като се заглажда първите 3-4 минути почти непрекъснато. след като вече съм му оказал местоназначението - продължавам надолу. Най-важно е да не се притиска силно! Без валячета, мечета или каквото и да било. Ръцете трябва да са идеално чисти (ако не лепите черен плат разбира се) и с отворена длан почти без сила отвътре навън.
Резултата ще ви го покажа утре, като снимам няколко тавана на коли, които аз съм правил.

Общо взето страха е повече. Аз изпаднах в ужас, когато се наложи да го направя за 1 път. На принципа "Мечка страх - мен 2 пъти повече, но пък сухо дупе риба не яде" се получи.

Бих помолил Leonardo_vd да пусне снимки на арматурното табло на колата, което се вижда, че е претапицирано. И е направено перфектно, и да сподели как го е постигнал.

Предварително благодаря!

Скоро ми предстои тапициране на таван от Алфа Ромео и ще се възползвам да опиша стъпка по стъпка всичко - подкрепено разбирасе със снимки.

Тема "Стъпки при претапициране на таван на лек автомобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: