Всички имаме коли, нали ?
наскоро видях таван на които след свалянето на висналата тапицерия и остъргването на остатъците от дунапрена - просто беше боядисан с матова боя в сив цвят...
ми чесно - не беше лошо та дори и малко по различно...
Ако предварително намажеш кората с грунд-(същото това лепило го разреждаш с бензин 1:1, ! само с бензин! и грундираш ) ще спестиш половината от лепилото, не се маже и плата а само кората . Аз лично изразходвах около 250 мл. лепило. :-D
Нека аз споделя как направих моя. Той е от голф 1 и е на принципа на опънат плат /кожа/ като в старите соц возила.
Та свалих стария таван и по него изрязах от новия плат, като му уших уши кудето да преминат обтяжките. Ето и малко снимки.
Eй го на резултата:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Моите АДМИРАЦИИ за укрепването /тип бъги/ на GOLF-a на съфорумеца "leonardo_vd" ! =D> :shock:

Изображение

MamaMy написа: Дунапрена се маха най-лесно с помощта на газова горелка тип пърлачка. Остатъците от стария дунапрен стават на твърди топчета и после падат много лесно. Лошото е, че се чанчих и аз преди да го открия този начин. :)


Напръсквате обилно с препарат- обазмаслител на "MEDIX"(2,00лв) или "MEGLIO"!
/престоява около 15 мин.и с най-обикновена пластмасова четка и вода се отстранява/ :yawinkle:
Здравейте,

бих искал и аз да споделя опита си около претапицирането на тавани.
Занимавам се доста напоследък с тях.
Направил съм има-няма 100-тина.

Плата наистина се купува от Автотекстил. Аз лично го поръчвам по телефона и с куриери ми го изпращат. Имат всякакви десени, шарки и т.н.

За премахването на дунапрена не ви препоръчвам газовата горелка! Особено ако правите таван на ВАГ групата - по-старите модели. При голф и пасат 2-йки, пък и при някои 3-йки е от материал като тарелка за кебапчета. Много лесно се довежда до деформация.
Аз лично ползвам най-често кореселин и то от най-евтиния, защото е най-слабичък. С дебел парцал напоен с кореселин лепкавата гадост се изчиства перфектно! След като се изпари започвам лепенето от сенниците. Тук е момента да споделя, че съм експериментирал и с лепило на Бизон, и с такова на Мадан и с какви ли не. Най-добре се справя гръцкото Quilosa. Нанасям по-дебело при сенниците, чакам 10-тина минути, след което преминавам към лепенето. притискам внимателно с пръсти, като се заглажда първите 3-4 минути почти непрекъснато. след като вече съм му оказал местоназначението - продължавам надолу. Най-важно е да не се притиска силно! Без валячета, мечета или каквото и да било. Ръцете трябва да са идеално чисти (ако не лепите черен плат разбира се) и с отворена длан почти без сила отвътре навън.
Резултата ще ви го покажа утре, като снимам няколко тавана на коли, които аз съм правил.

Общо взето страха е повече. Аз изпаднах в ужас, когато се наложи да го направя за 1 път. На принципа "Мечка страх - мен 2 пъти повече, но пък сухо дупе риба не яде" се получи.

Бих помолил Leonardo_vd да пусне снимки на арматурното табло на колата, което се вижда, че е претапицирано. И е направено перфектно, и да сподели как го е постигнал.

Предварително благодаря!

Скоро ми предстои тапициране на таван от Алфа Ромео и ще се възползвам да опиша стъпка по стъпка всичко - подкрепено разбирасе със снимки.
Само тези можах да намеря. За пръв път ми беше и импровизирах. :mrgreen:
Изображение
Изображение

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Аз никога не съм се занимавал с тапициране (авто-бояджия съм), но от един познач чух че лепилото го пръска с бояджийски пистолет за да е равномерно и прецизно и да не избива през плата.А иначе за плата и тои копува някакъв с дунапренче и доста лесно се разтяга.Дано да съм бил полезен с нещо.
Лепилото на полихлоропренова основа (Хелметекс, Прома, на Селт, има Момент на Хенкел и т.н.) се нанася перфектно както е казал и колегата по-горе чрез пръскане с бояджийски пистолет с дюза 1,8 - 2 и налягане на въздуха 3 - 5 атм. Става и с дюза 1,5, но е възможно да се запуши по някое време. Това не е голяма болка, но е малко повече работа - промивка с ацетон (по възможност) или коресилин. Ако не сте Шива или поне с четири ръце е силно препоръчително при полагането на плата да имате помощник.
Преди време сменях тапицерията на вратите. Но поради многото извивки на малка площ (за дръжките, за джобовете и т.н.) повърхността на плата се начупи и стана грозно (използвах плат с дунапрен към него). Сега вече плата избеля от слънцето и пак се навих да го сменям. Кажете какъв модел плат да използвам, че да не се нагъне (начупи) пак? Може би нещо ластично, което да се саморазтяга?!

@ leonardo_vd, какъв е модела на твойта тапицерия?
Лятото си патих с таван от ваг групата.Дунапрена от кората го махнах с корселин,после я загладих с шкурка,понеже без дунапрена несъвършенствата си личат повече,плата го почистих с влажна четка за дрехи,докато стои на простора.Много тънък момент е почистената кора да се наръска на 2-3 ръце с основа,на някои кори няма нужда,но моята попиваше като гъба,един приятел ми даде този акъл,пръсна с акрилна основа на Новол сива,той тавана си стана готов за монтиране без плат,след основата с обикновена четка и лепило селт за 10 минути тавана беше готов,но втори човек при тази работа е голямо удобство.За всеки случай краищата които не се виждат ги обиколих с такера,а в моя случай почти всички краища са застъпани от някоя пластмаса.След като съхна 2 дни го прах със водоструйка и препарат за килими,плата стана като нов.Момчето,с което правихме тавана каза че без проблем може да се боядиса с пистолет и боя за плат а и с обикновена автомобилна боя,при мен не се наложи.Единствения недостатък е,че стои малко по твърд на пипане понеже го няма дунапрена и по-лесно се пробива от токчета.

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Автомобили”