• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 148
Всички имаме коли, нали ?

Обухте ли вече зимните гуми ?

58%
да
153
42%
не
110

Общо гласове: 263

vanko68 - специалист
Пичове ,ако трябва да сме точни,работата опира не толкова до това,дали гимата е зимна или всесезонна,а дали е добра. Една всесезонна Дънлоп или Континентал с добър грайфер с гаранция е по-добра за зимата от нова китайскиа зимна Максис или Ван-ли.
В Аутобилд има всякакви зимни тестове за това...
ArturDent - Почти Безобиден
Ванко, две неща:
Зимната гума, не я прави грайфера, а материала. И грайфера има значение, но не токлова.
По-добре 4 китайски, отколкото 2 "маркови"

А най-добре 4 маркови зимни гуми + вериги в багажника + добър и спокоен шофьор.

П.П. Майор (подполковник) Костов, по BTV-то, много правилно го каза как се кара зимата:
"Представете си че има една чаша с вода на таблото, и карайте така че тя да не се разлее..."
8180 - майстор
crez написа:
През целия си шофьорски стаж (35г.) съм карал само с всесезонни гуми. Имам две ПТП-та и то през зимата, ...
Съгласен - същия стаж, 1 ПТП на лед! + 1 по моя вина на 1мец. стаж (причина - останалото в поста на Крез).
proekt - специалист
Пускам мнение от bulforum поради фундаменталното му значение за изясняване на въпроса с така наречените "зимни гуми".

-----------Цитат от http://www.bulforum.com/index.php?showtopic=73237:

Там е работата, че съм запознат и е точно обратното за положителни температури.

Напълно се солидализирам с горното мнение и смело твърдя, че визираните от мен всесезонни Мишелин са в пъти по-добри от зимните Корморани, Ласи, Дебики и други евтини шитни за ежедневна употреба! Сцеплението на гумата зависи от смеските, а шарката играе само в изтласкването на водата и кишата.

Следва цитат с който съм на 100% съгласен:


Нито една зимна гума не е добра и на мокро, и на сухо. За такива условия са направени летните гуми.

Зимните гуми са по-добри само и единствено на сняг, иначе се пързалят като за световно.

По принцип не е правилно зимните гуми да се наричат "зимни" - много по-правилно е да се кавзат "гуми за сняг" или "снежни гуми".

На лед никва гума не спира, факт. Спират само гумите със шпайкове, ама те са забранени. Но при сух студ под нулата летните гуми спират като змейове, също факт. Присъствал съм на тестове на гуми във Финландия и Швеция - точно тва мерим там. И винаги като референт един от автовобилите се обува с летни гуми. При сняг всичко е ясно, но на сухо и мокро през зимата летните гуми са по-добри. За аквапланинг и странично водене изобщо да не говорим.

Ето една извадка от последния тест на зимни гуми 225/45 Р17 в AUTO BILD:

Зимните гуми не са абсолютно задължителни и не ви грозят глоби или отнемане на точки, ако карате с летни гуми през зимата. Въпреки това добрата зимна гума е неизбежното зло при сняг, лед и температури значително под нулата. Както показаха нашите тестове по заснежните алпийски пътища и замръзналите северни езера, лятната гума не може да осигури почти никакво сцепление и сигурност при движение в зимни условия. Почти никакво сцепление при потегляне, почти никакво странично водене в завой, както и един повече от два пъти по-дълъг спирачен път - всичко е ясно.

На суха и мокра настилка обаче предимство имат летните гуми.

И наистина – при мокра и суха настилка поради по-меката каучукова смес и множеството ламели при зимните гуми лятната гума е многократно по-добра. Зимната гума по-рано губи сцепление в завой, има значително по-лоши показатели по отношение на аквапланинга, както и доста удължен спирачен път, даже и при много ниски температури. Това е безспорно. Въпреки това митовете за температурната граница от +7 градуса са много разпространени и хората да продължават да вярват в тях.
На въпроса за най-точният момент за смяната на летните със зимните гуми също не може да се отговори конкретно. Както и при сделките на борсата, най-подходящият момент все не може да се уцели. Факт е обаче – лятната гума дава оптимално сцепление на суха и мокра настилка. Нашите тестове показаха еднозначно - при мокра настилка едва достигането на границата на замръзване поставя физическите граници на сцеплението пред летните гуми (но същото важи и за зимните), на суха настилка дори при няколко и повече градуса под нулата (т. нар. сух студ) лятната гума е абсолютен победител по отношение на сцеплението. Въпреки това ние горещо препоръчваме на нашите читатели зимните гуми, особено ако има вероятност да бъдат изненадани от сняг. Защото при такива условия летните гуми категорично не вършат никаква работа. Който иска да е сигурен, трябва да монтира зимните гуми още след първите отрицателни температури или при първия сняг. Но след като монтирате зимните гуми, не бива да забравяте – на суха и мокра настилка (а през зимата най-често пътищата са мокри) зимните гуми имат по-малко сцепление и по-дълъг спирачен път. Тоест – автомобилистите със зимни гуми трябва да са по-внимателни и да спазват по-голяма дистанция, когато пътищата са сухи или мокри. Но за сметка на това зимните гуми предлагат оптимални нива на сцепление на заснежена настилка.

Малко факти от последните тестове през октомври в Швеция (зимни условия, сняг и студ) и Испания (суха и мокра настилка).

Аквапланинг - лятната гума изплува при 79,2 км/ч, най-добрата зимна при 72,9, най-лошата зимна (Нокиан) при 61,9

Спиране на мокро - лятна гума - спирачен път 47,3 метра, най-добрата зимна (Континентал) - 51,3 метра, най-лошата зимна (Вредещайн) - 56,4 метра

Спирачен път на сух път при сух студ (минус 5 градуса Целзий) - лятна гума - 38,9 метра, най-добрата зимна гума (Континентал) - 45,6 метра, най-лошата зимна (Бриджстон Близак ЛМ-25)- 50,8 метра. 12 метра по-дълъг спирачен път - как ти се струва?

(Лятната гума-референт бе Континентал СпортКонтакт3.)В теста участва и една китайска зимна гума Киото, но представянето и бе катастрофално и не се класира. Автомобилът беше Мерцедес С-класа.

Тва е положението, лично бях там и мерих. Целия тест го има в последния брой на списанието.

В следващия брой излиза и големия тест на всесезонни гуми - останах адски изненадан, защото всесезонните Гудиър и Ханкок скъсаха ританките на някои от зимните гуми на сняг, а на мокро и аквапланинг всесезонните Дънлоп и Гудиър се представиха по-добре от доста летни гуми.

На последно, 9-то място (ако не броим китайската Киото)се класира Бриджстон Близак. Вредещайна е на 6-то (той просто се издъни при спирането на мокро, иначе е горе-долу добър.)

С конкретния случай става дума за размер 225/45 R 17, качен на Мерцедес С-класа (задно задвижване). За всеки друг автомобил и размер резултатите може да са доста различни.

Аз най-много се дразня от това, че лобито на търговците и производителите на гуми от 1 месец тръби по медиите (даже преди няколко дни по бТВ пак имаше един Пиар-материал) как, разбираш ли, под +7 градуса летните гуми не ставали за нищо. ТОВА СА ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ, ЧОВЕЧЕ, ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ!!! Зимните гуми са по-добри от летните само и единствено при заснежена настилка. САМО ТОГАВА! А, ако нямаш нищо против, такива дни в София са 15-20 в годината. Температурата на асфалта отдавна няма значение, тия басни може и да са били верни преди 15-20 години, но вече не.

Бях там и видях как при сух студ минус 5 градуса летните гуми си спират като пичове, а зимните се пързалят още 10-12 метра.На мокро нещата са още по-трагични - виж зимния Вредещайн.
zandor - специалист
Евала, най накрая едно обосновано мнение
crez - майстор
ben84 написа:

Нека шофираме разумно, пък колкото по-добри гуми монтираме, толкова по-добре.
Eто това е истината! :thumbs: Весела Нова година на всички и безпроблемно шофиране, винаги имайки едно на ум. :) :santa:
eurogas - специалист
Предното предаване си е най-непретенциозно за обуване през зимата, две зимни отпред и отзад каквито имаш, караш по-внимателно без да се надценяваш и си готов.

Иначе почти всеки ден през зимата карам и диагностицирам клиентски коли с летни гуми, много е забавно да танцуваш на хлъзгав път с летните гуменки и да се притесняваш да не повредиш чужд автомобил, колеги това е жестоката истина, в София 30-40% си карат със летни гуми целогодишно.
Gladiator_BG - специалист
аз още декември сложих зимните гуми (две предни 150лв) ... но мисля че само се набутах ... полвината зима мина а снях падна 2 пъти (като първия път за ден се стопи) ... да видим и тоя сегашния до кога ще остане ... давам му най много седмица ... от цяла зима да се наложи да се ползват десеттина дена ... то 10 дена с такси щях да ходя на работа и щеше да ми излезе към 50лв ... другата есен най вероятно ще ги продам ...
KIBRIT - специалист
Gladiator_BG,не толкова снега,а температурите са важни !
При ниски температури има значение материала от който са направени летните и зимните гуми !
ditronix - специалист
Разликата между две зимни отпред и четири зимни е от земята до небето!Който е карал по двата начина-знае за какво говоря!Който е карал на сняг,разбира се!Вчера вадихме един тук в Провадия с всесезонни джапанки,затъна на паркинга и остана там.Не знам защо останалите,дето бяхме със зимни гуми нямахме проблеми.A колкото до твърдението,че след 16" няма зимни-летни,всеки може да посети например avtogumi.bg и да провери сам-така хвалените тук PIRELLI,CONTINENTAL,MICHELIN и още много други фирми произвеждат чисто зимни гуми до размер 21",и то по няколко различни модела!Същото е и с летните гуми.Всесезонни бяха на дядо ми цървулите-носеше си ги и зиме,и лете,само дето през зимата вместо партенки слагаше и навуща! :-D От 30 години карам коли -не твърдя,че съм голям шофьор,навъртам по 10-15 хиляди на година и все нещичко съм научил.И съм чел и за тестовете на АDAC-дори за тези от септември 2009!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 148

Тема "Сложихте ли вече Зимните гуми ??" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: