• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
tyrnokop - специалист
Здравейте колеги,
Ще поместя стъпките за модифициране на дизелов автомобил към автомобил на олио.
Конкретният автомобил е Ситроен Ксантия 1.9 , 1999 г. има турбо, има интеркулер.
Стъпките са описани изключително подробно във файл, който съдържа координати откъде се купува целия кит.
Файлът е word документ, който ще поместя веднага след като получа удостоверение от модераторите, че няма да се изтълкува като опит за реклама и продажба.
Дотогава
- ще поместя само архив от снимките, които направих по време на монтажа,
- ще изпращам като лично съобщение файла на всеки, който иска.


архив
Моля за да свалите архива натиснете малкия бутон Download.
pipilica - майстор
То монтажа е лесен ама старо олио трудно се намира в количества за редовно каране.
А кое олио е по-добре да се ползва рафинирано или сурово ако се ползва ново олио.
Как върви с олио питам щото едни казват че било супер а други че не вървяло добре.
tyrnokop - специалист
Не съм механик, но за мен колата когато е на олио сякаш е по -тиха.
Разлика в мощността сякаш също няма.
За разхода ще пиша като се понавъртят километри
ferrari4456 - специалист
И по малко ли харчи?
Има ли смисъл от икономическа гледна точка?
Какво става с маслото в картера?
По какъв начин достига максималната работна темперетура?
И колко е разхода?
Ако я чуеш ще си помислиш че е дизел или?
tyrnokop - специалист
Изминаха няколко дена без никой от уважаемите модератори да вземе отношение.
Тук ще откриете Подробно упътване за преработка от дизел към олио.
Успех на всички майстори.
MamaMy - майстор
В интерес на истината карам от много години на олио без да преправям нищо. Преправянето е необходимо само за температури под 12-15 градуса. При тази цена на китовете е безсмислено освен ако не намираш тонове олио без пари и не въртиш по 2000 на седмица :)
Отделно, че самото преправяне представлява просто втори резервоар за олиото с подгряване и двойно кранче за превключване на горивото и обратната нафта.
Подгряването се постига много лесно. 3 навивки с медна тръба върху изходящия колектор са предостатъчни. Успех в експериментите! :partyman:
Като става дума за пари колко ли още могат да усложнят тази иначе съвсем проста система? Може би следва специален микропроцесорен вариант на инжекцион? И да ни убедят, че иначе ще си хвърлим колите. А чичко Рудолф просто си е разработил дизеловия двигател директно за олио. После са го заменили за нафта поради по-ниската и цена тогава. Сега само трябва да се върнем назад, но цената вече не е същата. Дайте ми евтино гориво, пък не ме мислете как ще го използвам. :supz:

ПП Ако някой се затруднява с кранчетата и превключването им, нека погледне един трипътен кран и да се сети как могат да се свържат дръжките на два такива за да се движат заедно :?
pipilica - майстор
Е тука намерих олио ефитиниика
http://olioru.blogspot.com/
Трябва някой който има опит с внос да каже приемливи са условията.
Пък ако се "подкаси морето" може да спретнем една поръчка за олио, да си караме само на олио.
Не знам само дали не е забранено да се ползва олиото за гориво, нали горивата са акцизни.
tyrnokop - специалист
ferrari4456 написа:
И по малко ли харчи?
Теорията гласи, че разходът на оло е колкото на нафта.
ferrari4456 написа:
Има ли смисъл от икономическа гледна точка?
Както каза колегата МамаMy, нужни са две условия: да имаш олио и да караш много. Човекът с който правихме инсталацията си купи ситроена, тъй като иначе не му излизаше сметката с дизела. 2000 км не ги минава за седмица, а за около три.
ferrari4456 написа:
Какво става с маслото в картера?
Нямам никаква представа.
ferrari4456 написа:
По какъв начин достига максималната работна темперетура?
В кита има топлообменник и нагревател. През топлообменника прекарваш антифриза да подгрява олиото, а ако искаш допълнителен подгрев на таблото си имаш копче за включване на нагревателя.
ferrari4456 написа:
И колко е разхода?
Като понавърти ще пиша
ferrari4456 написа:
Ако я чуеш ще си помислиш че е дизел или?
Да, със сигурност.

Следващия етап е разкостване на някое полско фиатче или тико и електрифициране. Засега липсва тикото и 15-20 000 лева за компонентите:)
bdimov - специалист
Темата е малко стара но да се включа и аз за малко :)
Гледам по магазините пускат промоции олио за по 2-2.10лева за литър. Не съм проверявал но предполагам че в рафинерията ако отиде човек ще може да се купи и за по-ниска цена като търговец ( примерно ако отиде да вземе 200-300-500 литра ). Единственото условие в града, в който живее да има рафинерия :)
И според вас за Шкода-Фабия 1.4TDI 2007г. дали няма да навреди при положение че незнам защо но на капака на резервоара има лепенка със задраскан надпис "биодизел".
ferrari4456 - специалист
По стария бус се кара на олио.От кауфланд от време на време пускат по 1,84лв и си взимаме стекове.Последния път нямаше ограничение.А относно на колата дали нещо ще стане, може дюзите да се запушат заради нагара, ама не вярвам.Иначе не е много хубаво, не ти препоръчвам да си правиш експерименти с 6 годишна кола, да кажеш 20 годишен дизел да не ти пука толкова добре , ама тук. :|
  • 1
  • 2

Тема "Преработка на Ситроен Ксантия на олио - реализация" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: