Всички имаме коли, нали ?
Chefo77 - майстор
Привет!
Аз днес за първи път да имам истински проблем с колата. Викам да попитам и тук, белким намеря решение...
В Бяла съм, никакви проблеми при отиването, нито при разходката за обяд, но като решихме да си тръгваме - и принцесата се разсърди. Давам на контакт - Chеck Engine-а не гасне, лампичката на подгрева присветва вместо да работи постоянно, оборотомера леко потрепва... и като завъртя ще скъса стартера, но не пали. Свалихме капака на мотора, клапана на помпата прави чат и спира, вместо да започне да жужи. След 2-3 секунди пак чат, после пак. Едновременно с него се включва и релето на подгрева. Явно нещо ги спира заедно. От време на време припалва и гасне веднага. В редките случаи когато успее да запали, гасне веднага - все едно изгаря нафтата в цилиндрите и толкова.
Махнах минуса на акумулатора. След 5 минути го върнах - никаква промяна. Свалих плюса, пак 5 минути, пак нищо. Свалих и двете клеми ... греда.
Започна се чудене с ползване на телефонни жокери... Но колата не ще и не ще да пали. На колегата му дойде на акъла да пуснем с кабел директен плюс от акумулатора към клапанчето на помпата и ВОАЛА - запали.
Тръгнахме към Варна, в началото само присветна Chеck Engine-а, после светна за повече, накрая светна и не изгасна докато се прибрахме. И се усеща, че колата няма мощност ... като Голф 1.6 е, да му се не види

Ха кажете, от какво мамка му може да е???

Утре сутрин съм на диагностика. Клапана за блокиране на горивото при преобръщане е проверен. Масата от акумулатора към купето - също. Нафта има поне 45 литра... Лампичката на имобито си светка съвсем съвсем нормално. Казаха ми да напръскам с контактен спрей де що букса видя. Ще го направя.

ГНП-то подлежи ли на някакъв ремонт? Bosch VP37 е помпата.

И благодаря предварително де!
MrMurdjo - майстор
Първата работа е четене на грешките с диагностичен скенер. От прочетеното могат да се направят много изводи къде е проблемът.
Всичко останало са изстрели напосоки.
Не си писал каква кола и какъв мотор.
Chefo77 - майстор
След малко отивам на диагностика, да видим :(
Колата е Ровър 400, моторът е 20T2N - 2000 кубика, турбо с интеркуулър.
batkotony - специалист
На мен ми прилича на лош контакт това чудо...Може да има някоя закъсана кабелна обувка на някоя маса,или клеясала...Пиши като те диагностицират...
Пиши след диагностиката.Относно помпата-ремонтира се.
tcerepa - помощник
мисля че проблема е някъда по контактния ключ
tcerepa - помощник
ако помпата не тече не я бутай брат [-X
MrMurdjo - майстор
Действително, ако помпата не тече, най-добре да не се бута. Стига да не е дефектирал някой датчик по нея. Диагностиката ще покаже това. Тия т.н. "пилотирани" помпи са изцяло с електрическо и електронно управление на режимите. Бошовските дават далеч по-малко ядове от Лукас.
Chefo77 - майстор
Днес бях при Румен (Тополи, един от най-добрите диагностици във Варненско). Не я закачи на компютър, защото нямало смисъл - нищо няма да отчете, защото проблемът бил в окабеляването. Неговото мнение е, че някъде има лоша маса или проблем с някой кабел.
Наистина - като отивах към него всичко си беше ОК, газ колкото искаш, пред сервиза никакви грижи с палене ... Пуснахме втора маса към двигателя и към купето, разглобихме кръглата букса и я пръснахме със спрей. Релетата извадихме, почистихме и върнахме по местата, както и куплунга на компютъра.
Сега колата определено не ми е правила проблеми. Каза да си карам така (вече знам резервния вариант, даже мисля да го усъвършенствам с друг кабел с 2 крокодила) и проблемът или ще изчезне от само себе си, ако е овлажнено нещо, или ще се задълбочи. Единственият вариант е да се остави колата, да и поразглобят малко покрай двигателчето и да прозвънят кабелите един по един ... което нито ще е бързо, нито евтино предполагам.
Радва ме това, че не е скъп проблем (блок на помпа да речем). Румен се изказа много ласкаво за помпите - много корави били. Едни от последните корави помпи на Бош :)
MrMurdjo - майстор
Не знам колко са добри тия диагностици, но определено, когато запали лампата, компютърът си записва какво не му харесва. По тези "записки "може да се разбере какво е станало. За мен или твоят човек не разполага с нужния четец да се свърже към компютъра на помпата или просто го е мързяло. Или не разбира съобщенията за прочетените грешки.

Тема "Да видим има ли спецове по дизелите - Изи не ще да пали" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: