• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
shotik - майстор
SMITH 357 написа:
Имам фабрично монтирани преден и заден парктроник. Задният се знае кога се включва, а предният е постоянно включен. Даже на светофар, когато някой пешеходец мине прекалено близо устройството пищи.

Не е така !
Когато си на скорост "напред" парктроника не работи и предните датчици не се задействат,но ако си употребил спирачка ,парктроника се задейства за 15 сек ,през което време работи.Затова има една жица ,която се връзва към жица за стоповете.
Задните сензори работят при включване на задна скорост,като захранването е от светлините за заден ход.
SMITH 357 - специалист
Подписът в профила ти е много добър и много показателен. Но аз не бих се изказвал неподготвен за нещо, което не знам. Та на въпроса: Предният ми парктроник пищи на светофар (или при спряла кола): а)когато скоростният лост е в положение "напред"; в)когато е на "неутрална". Не винаги кракът ми е на спирачката, но винаги пищи. Така е с моята кола, която е серийно производство. За другите не знам и не коментирам. [-X
shotik - майстор
Аз ползвам парктроник с два предни и четири задни сензора и е така ,както съм го описал.Допускам ,че има има и такива ,за които пишеш, и няма правя спор.
Johny - майстор
При заводските изпълнения е лесно. И моята е автомат, но къде да ги открия кабелите свързани със скоростите. Трябва много четене и надали си струва. А като си представя махането на постелки, кори и какво ли още не, ми става зле. Но като знам че искат 50 лв. за монтаж, си казвам, че въобще не е сложно. И наистина сложното е само окабеляването. Има и вариант с безжична връзка, но го намирам замо за 4 сензора /логично/.
Аз го виждам така: назад работи със задна скорост, напред се включва с допълнително ключе.
SMITH 357 - специалист
shotik написа:
Аз ползвам парктроник с два предни и четири задни сензора и е така ,както съм го описал.Допускам ,че има има и такива ,за които пишеш, и няма правя спор.
Моя е с четири задни и шест предни (????) сензора. Сега ги преброих, фабрично са монтирани. На времето щях да си монтирам допълнително парктроник на друга кола и тогава ми казаха, че за предния трябва някакво по-специално свързване, но вече не помня.
Johny - майстор
Предполагам, че специалното свързване е при автоматичните скоростни кутии. Но като си представя колко време ще ми отнеме откриването на нужният проводник, по-добре с ключе. Пък и трябва да има описание за начина на свързване, макар че то е само за захранването. За сензорите си има определени гнезда.
Johny - майстор
Всички сте прави! Задните датчици работят със задна скорост, предните сработват при натисната спирачка в продължение на 10-12сек. Приоритет имат задните, т.е. при движение назад, дори и след натисната спирачка, предните не се включват.
velev-klima - специалист
А на някои да му е останал излишен датчик за продаване, че моя модел е с два и единия ми го откраднаха.
Wishmaster-ruse - специалист
Привет на всички.
Моето питане е такова! Имам Сеат Алтея 2009 и заводският парктроник (заден) работи когато си иска прави ми впечатление, че лампата за задна скорост свети винаги при включване на съответната скорост.
Въпросът е: От къде е захранен партроника? Предполагам, че кутията под лявата кора в багажника е точно той и зумера е там до вратата под кората.
Търсих в нета и нищо ще се радвам някой да помогне.
Duke_BG - специалист
По принцип има всякакви "афтър маркет" парктроници, но по-интелигентните взимат инфо от датчика за скоростта, кайто на по-новите модели е в скоростната кутия а на по-старите е в километража а до него е жило от скоростната кутия. Така когато се движите със скорост под 20 км/ч (примерно) предните датчици са активни.
А по въпроса за първа скорост - винаги можеш да сложиш една рид ампула до 1-ва скорост и един магнит на скоростния лост (ако си с ръчни скорости)
  • 1
  • 2

Тема "Въпрос за парктроник" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: