Всички имаме коли, нали ?
kretio74 - специалист
Колеги хайде да поразискаме темата дизел на преработено масло. Имам една W124 250Д и мисля тия дни да я понауча да гори преработено масло вместо нафта. Пуснал съм и в форума на мерцедес една тема за това, но мисля че и тук може да я поразръчкаме таз тема. За и против дизел на преработено масло.
:cool:
joro39 - специалист
слагай и нафта да стане по рядко горивото поне.
torbalan - Дървен философ
Толкоз често ли им се сменя маслото на мерцедесите, че да остава и за гориво?
colyo - специалист
Според мен няма причина да не стане. Задължително трябва да е подгрято и много добре филтрирано маслото и поне 20% бензин за по-добро иницииране на горенето, иначе ще пуши като кебапчийница и ще ти затлачи кюнците за нула време. Аз лично съм пробвал на Форд Транзит 10% прясно масло М10Д и 15% бензин. Летеше като ракета.
Друго, което се сещам е как ще го палиш сутрин зимно време при условие, че маслото има консистенция на мармалад. На автобуса (Сетра 218 HD) бях направил тройник със спринцовка пълна с бензин след филтъра и преди палене я изпразвах в горивопровода. Палеше много лесно, но трябваше да внимавам 2-3 минути докато позагрее.
Така, че......дерзай и сподели челен опит.
kretio74 - специалист
torbalan написа:
Толкоз често ли им се сменя маслото на мерцедесите, че да остава и за гориво?
На мерцедесите като и на всичките крошни маслото се сменя както е указано в дебелите книги, НО в сервизите има бол масло за по 60-70 ст./литър. При 2.50 нафта .......
kretio74 - специалист
Към манипулацията ме подтикна едно приятелче с 190Д. Изгорил е 2 тона преработено масло за около година и половина. Той прави пропорцийте 100/30/20 масло/нафта/ бензин. Крошнята и досега ходи без ядове. Исках да чуя мнението на други хора и евентуално да споделите опит.
Един приятел които е механик на океански кораб ми каза че там като сменят маслото го горят, ма нали буталото на оня кораб е колкото моя двигател така ,че не е удачен примера. Може ли да се повреди помпа или дюзи ако маслото се цеди най щателно да кажем през 2 микрона филтър. И дали карането с преработено масло е по опасно от карането с употребявано олио?
torbalan - Дървен философ
Примера с кораба не е удачен... Те като цяло са проектирани за по-гъсти и по-ниско пречистени горива...

Ако го цедиш достатъчно добре - ще минава и ще гори, за това спор няма... Ще хвърляш обаче гадни изгорели газове в атмосферата, които щеш не щеш ще дишаш...

Ако не е прецедено добре обаче - дюзите може да заминат... На помпата няма какво да и стане.
kretio74 - специалист
Мисля да цедя през 2 микрона филтер ( от тия за цедене на боя).
Утре ще направя система с 3 горивни филтърчета (еднократни )преди горивния филтер, и предварително прецедено масло смешано с 30% нафта и20% бензин.
Двигателите на Бенца по принцип са дуракоустойчиви и мисля, че ще стане без да прецаквам мотора.
torbalan - Дървен философ
Запали първо на нафта и виж цвета на пушека от ауспуха...

После мини на гърмящата смес и пак виж цвета... Ако има съществена разлика (на нафта би трябвало да е съвсем бял или невидим) и пуши сиво, черно или нещо друго - със сигурност не е на добре...

За друго нещо, по което да се ориентираш визуално без прибори, не се сещам...
kretio74 - специалист
torbalan написа:
Запали първо на нафта и виж цвета на пушека от ауспуха...

После мини на гърмящата смес и пак виж цвета... Ако има съществена разлика (на нафта би трябвало да е съвсем бял или невидим) и пуши сиво, черно или нещо друго - със сигурност не е на добре...

За друго нещо, по което да се ориентираш визуално без прибори, не се сещам...
НА нафта няма грам пушек, а на космическото гориво утре ще споделя.

Тема "Направи Си Сам Масларка." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: