Привет, колеги. Едно приятелче има Опел Астра 94 г., 1.4 пълна инжекция, с обикновена газова уредба, изпар. е Ловато, вакуумен. Ремонтирах му изпарителя /почистване и смяна на мембрани и клапанчета/. Нищо особено в тази манипулация, на още двама съм им правил същия модел изпарител, включително и моя Ланди Рензо /вакуумен, монтиран на Лада Самара/. Проблеми след като правих тия изпарители не съм имал никакви, всеки е бил доволен и от вървеж и от разход. С тоз опел обаче нещата за зле ! Не мога да я накарам за гори нормално ГАЗ. Двигателят си работи много тихо и добре. На 1000 км. е след ремонт /смяна на гарнитура, клапани, лагери и сегменти/. Държи си стабилен празен ход, работи си добре. Дебита на газта към мотора се регулира с една пластмасова врътка. След ремонта на изпарителя, я загрях на бензин. Отидох на летището в моето село и започнах пробите за реглажа. Отвих врътката на дебелия маркуч за мотора почти докрай. Почнах да потеглям и ускорявам - забива нос, дави се, не ще ... Много газ... Почнах да слизам през 50 м. и да завивам по 1/4 об. И това 10-на пъти, докато последно завих доста и при потегляне заби нос и кихна. Реших, че е вече много бедна сместа и отвих 1/4 об. При това, с пълна газ, колата си правеше 5500 об. Няма забиване, стабилен празен ход /естествено го регулирах от самия изпарител/. За смесено каране /долу горе половината километри до близкия град Русе и обратно и останалата половина из село и из града/ опела дава разход 11 - 11,5 на 100. За 1.4 мотора и нормалното каране на това момче е много. Максималната скорост при това беше едвам 120 км/ч. Реших да опитам с друга методика. При загрял мотор, застопорих педала на газта на 3000 об. От доста отвито положение на крана почнах да завивам лека полека. В един момент започна спад на обор. на мотора и глъхнене. От този граничен момент или т.нар. праг на изменение на обор. отвих 1/2 об. Пак кара и я засича - пак даде 11.5 разход. Започнахме да завиваме през 2-3 дена /когато му свършваше газта/ по 1/4 об. И пак висок разход. Забравих да кажа, че възд. филтър, свещи и кабели са нови. Колата иначе си бачка супер, без никакви прекъсвания. Газовото филтърче в клапана също смених... Тази вечер след поредния висок разход - завих още 1/4 об. крана. При което, момчето каза, че вече се е влошил малко вървежа... Иска да я засече така и да видим. Въпросът ми към вас е да споделите опит и знания и да ме насочите къде бъркаме. Тая методика със средните обороти и въртенето на крана я прилагам на Самарата ми - еми доволен съм и от вървеж и от разход. Защо тука не работи методиката ? Вярно, че от кола до кола има огромна разлика. Възможно ли е да е бедна като цяло сместа и това да води до увеличен разход ? Вече си мисля да започнем да отвиваме, да отвиваме и да видим какво ще покаже засичането. Четох за методика с мерене на сигнала на ламбда сондата. За тоз модел някой знае ли къде се намира и как точно се мери? Мерси предварително на отзовалите се.
"Скенера още не е свършил но да ви опиша как става настройката.
Взема се един мултицепт *аз използвам цифров* и се свързва към кабела за сигнала на ламбда сондата а другия край на маса. Уреда се пуска на обхват 2в. и се следи показанията. Като се знае че на колите с ламбда сонда на 1в. нормалната горивна смес е 0.45/0.50в. Се настройва по следния начин.
Колата се запалва и се остава да загрее е до нормална температура.
След като е загряла колата се превключва на газ и се настройват тихите обороти като се следи показания та на уреда *и като се знае че на тихи колата работи най добре с леко богата смес* се настройва да роботи на показания някъде около 0.7/0.75в. *в този диапазон двигателя работи най добре.
След това един човек вдига оборотите на около 3000 и се настройва от винта за сместа *тройника* на показания от 0.3в. до 0.45в. за нормално *за добра динамика може и още малко до 0.6в.* и за икономично показания 0.05 до 0.20в.
След това се проверяват пак тихите и ако се регулира изпарителя само с един винт и са се променили ги нагласяте но после пак на високите че се променя чуствителноста на изпарителя. Ако изпарителя е с два винта за регулиране няма нужда да ги регулирате на високи пак."
Успех!
