Всички имаме коли, нали ?
tyrnokop - специалист
Здравейте колеги,
Накратко:
Има ли шанс да направя икономия на гориво, впръсквайки паралелно с горивото и капчици вода във всеки цилиндър на ДВГ?

Надълго:
Нека имаме един буркан вода (в агрегатно състояние течност). Водата от буркана (вече в агрегатно състояние водни пари) ще заема обем, който многогократно превишава обема на буркана. Ето това разширение искам да използвам. Искам то да спомага за тласкането на буталото.

Съмненията:
Колко точно се разширява обема на водните пари спрямо обема на водата като течност?
Абзацът по-долу е взет от статия на английски, която се надявам ще бъде разбираема за всички ни.
----------------------
Теорията гласи, че
PV=nRT, където
P - налягане
V - обем
n - молекулярна маса
R - Константа на идеалния газ
Т - температура
Нека изведем обема V = nRT / P.

Моларната маса на водата е 18 gr/mol. Водород (2)+ Кислород (16).
Нека примерът с парата бъде разглеждан при атмосферно налягане P = 101325 Pa(1 atm) и при точка на кипене на водата 373 ̊ Kelvin (100 ̊̊ C).
R = 8.3144 J/K/mol.

Обемът на 1 mol пара е равен на
1 mol * 8.3144 J/K/mol * 373 K / 101325 Pa = 0.0306 m^3.

В нашия случай 1 mol тежи 18 gr => 18 gr / 0.0306 m^3 = 588.2 g/m^3.

Плътносттана на течната вода при стайна температура е 1 g / cm^3 или 1000000 g/m^3.

Разделяйки 1000000/588.2 = 1700.
Получаваме че парата при 373 ̊ K (100 ̊̊ C) има 1700 пъти по-малка плътност, отколкото водата при стайна температура, което означава, че за едно и също тегло парата ще заема 1700 пъти по-голям обем.
----------------
Цялата тази работа се отнася за ИДЕАЛЕН ГАЗ и за атмосферно налягане. И все пак... 1700 пъти.

Фантазиите:
1. Нека си представим, че имаме бензинов автомобил - пълен инжекцион.
2. Намираме си рейка с инжектори от инсталация за газов инжекцион.
3. Всеки от газовите инжектори го връзваме електрически паралелно към съответния му бензинов.
4. Разпробиваме в близост до бензиновите инжектори нови 4 дупки за щуцерите на газовите инжектори и ги навиваме.
5. Поставяме туба с вода в багажника.
6. Правим връзка между газовата рейка и тубата с медна тръбичка ф10.
7. Предварително прекарваме медната тръбичка през изпускателния колектор, ауспуховите тръби и гърнетата, така че да се получи нещо като кожухотръбен топлообменник (тръба в тръба)

Принцип на действие:
1. При добре загряла кола температурата на изгорелите газовев ауспуха и гърнетата е висока и загрява обема вода в малката тръбичка.
2. Водата завира и се покачва към рейката.
3. С едно ключе подавам сигнал на газовите инжектори и те започват да "тракат" в синхрон с бензиновите.
4. Всяко "тракане" води до впръскване на капчица вода в съответния цилиндър
5. В момента, в който стане експлозията на горивото в цилиндъра, водата мигновенно се превръща в пара. Разширява се и спомага за тласкането на буталото към долна мъртва точка.

Проблемите:
1. Трябва да разпробия изпускателния колектор и да прекарам тръбичката. Навярно заварката трябва да е много прецизна. Възможно ли е ?
2. Температурата в изпускателния колектор има ли вероятност да разтопи медната тръба? Вместо медна тръба да се ползва ли неръждаема?
3. Прекарването на тръба през гърнетата как ще стане.
4. Не е ясно дали газовите инжектори ще пръскат капчици вода или пара.
5. Не е ясно високата температура дали няма да повреди газовите инжектори.
6. Нагретият обем вода в тръбичката дали ще се върне обратно към тубата с вода и там да си клокочи.
7. Има ли възможност да се ползват инжектори за течна фаза гориво? И отново дали няма да се повредят от високата температура.
8. Дали няма да се получи корозия по гърнетата и ауспуха?

Коментарите:
Те са от вас, колеги.

Благодаря.
zmiori - специалист
Леко в страни от темата. Преди няколко месеца в един авто форум четох за "къпане на клапани и сегменти с вода". Реших че старата ми карбураторна самара е подхобяща за такова "къпане" Свалих въздушния филтър повиших и оборотите / от изпарителя на газ е/ и започнах с пулвелизатор да пръскам вода в карбуратора, изпръсках сигурно 250-300 грама года и не забелязах някаква промяна в състоянието на двигателя като че ли се повишиха мако оборотите ама не съм сигурен. Колата си я карам и сега без всякакви проблеми /не и навреди "пиенето на вода"/. Идвало мие на акъл да потърся от тия " машинки дето разпрашават вода имитират мъгла /студена пара/. Ама не съм открил или поне не търся както трябва. Ако се подава тая "пара" /студена пара/ след въздушния филтър все ще докара малко повечко кислород в горивния процес.
ivanovbg - майстор
Става, но като си се заел със сметките, сметни колко топлина ще отнема от сместа, като се има в предвид че температурата на горене е около 2000С и как ще се отрази на налягането в цилиндъра.
tyrnokop - специалист
ivanovbg написа:
Става, но като си се заел със сметките, сметни колко топлина ще отнема от сместа, като се има в предвид че температурата на горене е около 2000С и как ще се отрази на налягането в цилиндъра.
Е да де :). Ей това са вълнуващите неща. А това е въпросът - как? Нямам никаква представа. Въпросите се увеличават, отговори няма. Не вярвам това да е първата тема на тази тематика в БГ.
VLADO66 - майстор
В тубата има доста опити за подаване на вода ултразвуково разпрашена след въздушния филтър.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gYRz_Np7yfk[/youtube]
ivanovbg - майстор
Влез в тунингбг и там потърси водна инжекция. Виж как се ползва и какъв е ефекта. Писал съм там и не ми се повтаря.
MamaMy - майстор
Не се притеснявайте за водата в горивото ни. Служителите по бензиностанциите много ни помагат в това отношение за да не се затрудняваме ние. Те добавят в необходимите проценти и вода и разни други добавки за да може да сме по екологични и икономични. :razz:

ПП като стигнете до пръскането на метанол, заповядайте във WRC :-D
tsenkov - специалист
И от тая трънка няма да излезе заек.. Единствените данни относно ползването на вода като добавка към бензина със сериозен произход са от 60те години на миналия век от тогавашна Чехословакия. Постановката е следната-на състезателен мотоциклетен двигател е поставен допълнителен карбуратор през които двигателя смуче водно-въздушна смес. Целта е била да се форсира двигателя.Идеята е следната/обяснявам по наи-разбираем начин/ :един двигател със степен на сгъстяване 6 работи на бензин А66. ако повишим степента на сгъстяване до 8 ще вдигнем мощноста. но възниква проблем-детонационно горене или чукане на аванса. Та идеята била чрез вкарване на вода да се отнеме част от енергията и да не се стига до детонационното горене и да има по голяма мошност.Дали се е получило нещо не знам, но не съм чувал за състезателни мотоциклети с впръскване на вода. Сега вече с тия ЕКУта и инжекции сме на светлинни години от тогава. Пък ако ти се трошат пари мога да ти направя всичко това което го мислиш та дори и гаранция ще ти дам-нищо няма да стане.
MamaMy - майстор
Иванов, язък за писането. Пак са правили промени по сайта и форума. Търсачката не дава нищо.

Тема "Газов инжекцион на ... вода" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: