Здравейте колеги,
Накратко:
Има ли шанс да направя икономия на гориво, впръсквайки паралелно с горивото и капчици вода във всеки цилиндър на ДВГ?
Надълго:
Нека имаме един буркан вода (в агрегатно състояние течност). Водата от буркана (вече в агрегатно състояние водни пари) ще заема обем, който многогократно превишава обема на буркана. Ето това разширение искам да използвам. Искам то да спомага за тласкането на буталото.
Съмненията:
Колко точно се разширява обема на водните пари спрямо обема на водата като течност?
Абзацът по-долу е взет от статия на английски, която се надявам ще бъде разбираема за всички ни.
----------------------
Теорията гласи, че
PV=nRT, където
P - налягане
V - обем
n - молекулярна маса
R - Константа на идеалния газ
Т - температура
Нека изведем обема V = nRT / P.
Моларната маса на водата е 18 gr/mol. Водород (2)+ Кислород (16).
Нека примерът с парата бъде разглеждан при атмосферно налягане P = 101325 Pa(1 atm) и при точка на кипене на водата 373 ̊ Kelvin (100 ̊̊ C).
R = 8.3144 J/K/mol.
Обемът на 1 mol пара е равен на
1 mol * 8.3144 J/K/mol * 373 K / 101325 Pa = 0.0306 m^3.
В нашия случай 1 mol тежи 18 gr => 18 gr / 0.0306 m^3 = 588.2 g/m^3.
Плътносттана на течната вода при стайна температура е 1 g / cm^3 или 1000000 g/m^3.
Разделяйки 1000000/588.2 = 1700.
Получаваме че парата при 373 ̊ K (100 ̊̊ C) има 1700 пъти по-малка плътност, отколкото водата при стайна температура, което означава, че за едно и също тегло парата ще заема 1700 пъти по-голям обем.
----------------
Цялата тази работа се отнася за ИДЕАЛЕН ГАЗ и за атмосферно налягане. И все пак... 1700 пъти.
Фантазиите:
1. Нека си представим, че имаме бензинов автомобил - пълен инжекцион.
2. Намираме си рейка с инжектори от инсталация за газов инжекцион.
3. Всеки от газовите инжектори го връзваме електрически паралелно към съответния му бензинов.
4. Разпробиваме в близост до бензиновите инжектори нови 4 дупки за щуцерите на газовите инжектори и ги навиваме.
5. Поставяме туба с вода в багажника.
6. Правим връзка между газовата рейка и тубата с медна тръбичка ф10.
7. Предварително прекарваме медната тръбичка през изпускателния колектор, ауспуховите тръби и гърнетата, така че да се получи нещо като кожухотръбен топлообменник (тръба в тръба)
Принцип на действие:
1. При добре загряла кола температурата на изгорелите газовев ауспуха и гърнетата е висока и загрява обема вода в малката тръбичка.
2. Водата завира и се покачва към рейката.
3. С едно ключе подавам сигнал на газовите инжектори и те започват да "тракат" в синхрон с бензиновите.
4. Всяко "тракане" води до впръскване на капчица вода в съответния цилиндър
5. В момента, в който стане експлозията на горивото в цилиндъра, водата мигновенно се превръща в пара. Разширява се и спомага за тласкането на буталото към долна мъртва точка.
Проблемите:
1. Трябва да разпробия изпускателния колектор и да прекарам тръбичката. Навярно заварката трябва да е много прецизна. Възможно ли е ?
2. Температурата в изпускателния колектор има ли вероятност да разтопи медната тръба? Вместо медна тръба да се ползва ли неръждаема?
3. Прекарването на тръба през гърнетата как ще стане.
4. Не е ясно дали газовите инжектори ще пръскат капчици вода или пара.
5. Не е ясно високата температура дали няма да повреди газовите инжектори.
6. Нагретият обем вода в тръбичката дали ще се върне обратно към тубата с вода и там да си клокочи.
7. Има ли възможност да се ползват инжектори за течна фаза гориво? И отново дали няма да се повредят от високата температура.
8. Дали няма да се получи корозия по гърнетата и ауспуха?
Коментарите:
Те са от вас, колеги.
Благодаря.
Накратко:
Има ли шанс да направя икономия на гориво, впръсквайки паралелно с горивото и капчици вода във всеки цилиндър на ДВГ?
Надълго:
Нека имаме един буркан вода (в агрегатно състояние течност). Водата от буркана (вече в агрегатно състояние водни пари) ще заема обем, който многогократно превишава обема на буркана. Ето това разширение искам да използвам. Искам то да спомага за тласкането на буталото.
Съмненията:
Колко точно се разширява обема на водните пари спрямо обема на водата като течност?
Абзацът по-долу е взет от статия на английски, която се надявам ще бъде разбираема за всички ни.
----------------------
Теорията гласи, че
PV=nRT, където
P - налягане
V - обем
n - молекулярна маса
R - Константа на идеалния газ
Т - температура
Нека изведем обема V = nRT / P.
Моларната маса на водата е 18 gr/mol. Водород (2)+ Кислород (16).
Нека примерът с парата бъде разглеждан при атмосферно налягане P = 101325 Pa(1 atm) и при точка на кипене на водата 373 ̊ Kelvin (100 ̊̊ C).
R = 8.3144 J/K/mol.
Обемът на 1 mol пара е равен на
1 mol * 8.3144 J/K/mol * 373 K / 101325 Pa = 0.0306 m^3.
В нашия случай 1 mol тежи 18 gr => 18 gr / 0.0306 m^3 = 588.2 g/m^3.
Плътносттана на течната вода при стайна температура е 1 g / cm^3 или 1000000 g/m^3.
Разделяйки 1000000/588.2 = 1700.
Получаваме че парата при 373 ̊ K (100 ̊̊ C) има 1700 пъти по-малка плътност, отколкото водата при стайна температура, което означава, че за едно и също тегло парата ще заема 1700 пъти по-голям обем.
----------------
Цялата тази работа се отнася за ИДЕАЛЕН ГАЗ и за атмосферно налягане. И все пак... 1700 пъти.
Фантазиите:
1. Нека си представим, че имаме бензинов автомобил - пълен инжекцион.
2. Намираме си рейка с инжектори от инсталация за газов инжекцион.
3. Всеки от газовите инжектори го връзваме електрически паралелно към съответния му бензинов.
4. Разпробиваме в близост до бензиновите инжектори нови 4 дупки за щуцерите на газовите инжектори и ги навиваме.
5. Поставяме туба с вода в багажника.
6. Правим връзка между газовата рейка и тубата с медна тръбичка ф10.
7. Предварително прекарваме медната тръбичка през изпускателния колектор, ауспуховите тръби и гърнетата, така че да се получи нещо като кожухотръбен топлообменник (тръба в тръба)
Принцип на действие:
1. При добре загряла кола температурата на изгорелите газовев ауспуха и гърнетата е висока и загрява обема вода в малката тръбичка.
2. Водата завира и се покачва към рейката.
3. С едно ключе подавам сигнал на газовите инжектори и те започват да "тракат" в синхрон с бензиновите.
4. Всяко "тракане" води до впръскване на капчица вода в съответния цилиндър
5. В момента, в който стане експлозията на горивото в цилиндъра, водата мигновенно се превръща в пара. Разширява се и спомага за тласкането на буталото към долна мъртва точка.
Проблемите:
1. Трябва да разпробия изпускателния колектор и да прекарам тръбичката. Навярно заварката трябва да е много прецизна. Възможно ли е ?
2. Температурата в изпускателния колектор има ли вероятност да разтопи медната тръба? Вместо медна тръба да се ползва ли неръждаема?
3. Прекарването на тръба през гърнетата как ще стане.
4. Не е ясно дали газовите инжектори ще пръскат капчици вода или пара.
5. Не е ясно високата температура дали няма да повреди газовите инжектори.
6. Нагретият обем вода в тръбичката дали ще се върне обратно към тубата с вода и там да си клокочи.
7. Има ли възможност да се ползват инжектори за течна фаза гориво? И отново дали няма да се повредят от високата температура.
8. Дали няма да се получи корозия по гърнетата и ауспуха?
Коментарите:
Те са от вас, колеги.
Благодаря.