• 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
Всички имаме коли, нали ?
plamen6703 - майстор
nautilus33 написа:Ами аз знам, че е така :), но не знам защо реших да прочета как работят този тип зарядни(това от снимката, и това, което ти каза, че имаш на вилата и държиш акумулатора постоянно свързан към него). И така пишеше. Даже пишеше в никакъв случай да не се свърва - на зарядното към - на акумулатора, понеже акумулатора ще гръмне.
Иначе го има и това с педалите :-D и събота си го задвижвам.

Ето и цитата от сайта, но е на английски
"Connect the negative cable to a ground source
The negative cable of the charger must be connected to an appropriate ground source. Ideally, the engine block or any bolt attached to the car's chassis is a suitable option for this purpose. Under no condition should the negative cable be attached to the battery because it could lead to an explosion."


Според мен всичко е написано както си трябва да бъде! Ако ще зареждаш акумулатора директно на автомобила, ще трябва да разкачиш масата на автомобила от акумулатора и тогава да включваш зарядното, така пише по-горе... :) Сиреч, както казва ББ, едната клема на автомобила за свързване към акумулатора да е разкачиш, за да избегнеш нежелани ефекти :) Ти като интелигентен мъж ще свалиш акумулатора от автомобила и ще го заредиш без да те е страх от "експлозия" :)
casio - специалист
Имам такъв акумулатор, като от линка:
http://12v.bg/product/98/akumulator-exide-premium-64-ah-r.html
Въпроса ми е трябва ли отнякъде да го отварям за да доливам дейонизирана вода ако се налага или не, въпреки, че пише че е необслужваем? И има ли проблем да го зареждам със зарядно за автомобил?
kozl - майстор
Най-вероятно е предвиден да не се отваря (капсулован).
А кво ти е зарядното? Това че е за автомобил, първо е грешно написано и второ нищо не подсказва.
А "очото" как е?
casio - специалист
Зарядното е на Лидъл, а очото е черно, демек има нужда от зареждане според мен.
plamen6703 - майстор
Според теб може и да е за боклука, но като се провери със съответните уреди може да се окаже, че на акумулатора му няма нищо, въпреки, че "окото" е черно. Ако прочетеш цялата тема ще се окаже, че в нея е отговорено вече на въпросите ти, но пък няма да има какво да пишеш и ще останеш без раздумка по празниците :drinkers: :partyman:
casio - специалист
Никъде не съм казал, че е за боклука, колата до онзи ден палеше перфектно с него при минус 5 градуса, свалих го защото няма да се кара в студените дни и да не пада още повече, акумулатора е премерен и показва точно 12 волта, в момента може и да е паднал още малко не знам. А искам да го заредя, защото досега за 6 години експлоатация е зареждан 1 път преди три години и най-вече заради черното око, което може и с времето да е почерняло а реално да си е зелено, но 12 волта идва леко слаб, това на откачени клеми от него. А няма как да изчета 37 страници тема за да намеря в кое мнение точно от еди си коя страница е написано, че се отваря или не се отваря точно този акумулатор. Пък и писането в темата И ПО темата е пожелателно, но не задължително. Така, че не си ми полезен с твоя коментар. Иначе по празниците пък и през останалото време имам доста по-интересни теми за разговор.
plamen6703 - майстор
Желателно е темите да се четат, така се придобиват знания /не винаги/ и научаваш покрай твоя въпрос и други неща свързани с акумулаторите. Това може да го знаеш /може и да не го знаеш/ но помага на хора, които наистина търсят информация и искат да знаят :wink:
Акумулатора като си го свалил винаги можеш да го включиш към "прочутото" Лидълско зарядно за акумулатори и да го оставиш на съответният режим да се дозареди. Може дори да не го разкачваш от зарядното като го оставиш на съответният режим и така да го държиш докато ти потрябва отново да го поставиш на автомобила си :-D Весели празници ти желая :partyman:
casio - специалист
Благодаря за пожеланията, това вече е отговор, ако някой каже дали и по време на зареждането трябва да се "отвори" отнякъде точно този акумулатор или е нужно да му се долива вода бих се радвал, ако не весели празници на всички.
kozl - майстор
Ако беше прочел мненията щеще да намериш отговори на въпросите си.
Но понеже ние тука в тоя форум сме мноо повече писатели, отколе читатели.........
Точно този акумулатор аз не мога да информирам дали може да се отвори или треба да се разлепи, отцепи или разкапселова :? за достъп до клетките. За зарядното ти писаха. То в ЛИДЛ предлагаха 2 вида - със и без дисплей. Има инструкция как да се включва зарядното. А дали ще се зареди :? и дали очото ще позеленее от яд :?
Очото и то е загадка. Реално си е черно, а дали трябва да е черно, ако беше чел щеше да намериш съвет да провериш акумулатора в сервиз, защото там имат уреди за измерване на капацитета по метода на товарна вилка без достъп до електролита в клетките.
Ако успеш да достигнеш до електролита на клетките може да измериш гъстотата на електролита при темпериран акумулатор на 20 градуса. Така също ще разбереш колко е зареден, пък и дали нивото на електролита е достатъчно.
shotik - майстор
[quote="casio"]Имам такъв акумулатор, като от линка:
http://12v.bg/product/98/akumulator-exide-premium-64-ah-r.html
Въпроса ми е трябва ли отнякъде да го отварям за да доливам дейонизирана вода ако се налага или не, въпреки, че пише че е необслужваем? И има ли проблем да го зареждам със зарядно за автомобил?[/quote

Подобен, но без око, съм отварял, като точно до надписа EXIDE , от двете страни се виждат канали ,като оформяне на капак из цяло, рязах ги , мисля че с ножовка , и това като цял капак го вдигнах. Отдолу са оформени форми като тапи за всяка клетка. През отворите налях дестилирана вода на ниво 15 мм над сепараторите и го ползвах до продаване на колата ,поне две години до февруари 2017 г , а беше купен 2009 година , когато купих фелиция и ми я удариха челно 2012 г ,след това на сеата.
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39

Тема "Обслужва ли се "необслужваемия" акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: