• 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 42
Всички имаме коли, нали ?
casio - специалист
kozl, имах само 2 въпроса - който има желание отговаря, който не здраве да е, нито за окото съм питал, нито дали ми е ОК зарядното. Просто 2 елементарни въпроса. Въобще не ме интересува черно ли е или пембяно - аз искам да си заредя акумулатора и толкова и във връзка с това двата въпроса. Заряднот ми е Лидълско без дисплей, но мисля че това няма никакво значение, важното е да не изкарва ток повече от 6,4А в моя случай. За режими как да го ползвам и т.н. не съм питал и не това е идеята на въпросите ми, пък кой писател, кой читател................................
shotik - много благодаря за точния отговор и подробното инфо. Аз няма да се занимавам с ножовки и други инструменти, няма и да го отварям, дано да няма нужда от доливане а и да има най-много да го съсипя, но той и без това си изкара службата много вярно и перфектно.
Само ще го заредя за 24 часа и толкова.
Благодаря на всички отзовали се.
shotik - само за протокола,този "капак" , който си го рязал с ножовката после как го върна в първоначалното му състояние или си го лепил с нещо, невярвам да си го остааил така?
plamen6703 - майстор
casio написа:
Благодаря за пожеланията, това вече е отговор, ако някой каже дали и по време на зареждането трябва да се "отвори" отнякъде точно този акумулатор или е нужно да му се долива вода бих се радвал, ако не весели празници на всички.
Остави го само и единствено да се дозареди и си се весели по празниците :-D Другото е алабалистика, която ще продължи в темата по празниците и след празниците, ако не ми вярваш проверявай темата и ще се убедиш :wink: :partyman:
shotik - майстор
shotik - само за протокола,този "капак" , който си го рязал с ножовката после как го върна в първоначалното му състояние или си го лепил с нещо, невярвам да си го остааил така?[/quote]

Формите ,които са като тапи влизаха в отворите и "захапваха " и така си остава. Целта е , да няма преливане на електролит от една към друга клетка , а да изтече от страничните отвори, ако се наложи , но дали ще с е стигне до там ,не знам .Вероятно само при презареждане от високо напрежение или при повредена клетка да стигне до такова затопляне, че електролита да се разшири и изтече от клетката .
Нищо не пречи да се сложи по една лепенка от двата края на "капака" , няма да влиза прах и ще е сигурно закрепването на капака
stoianov_n - специалист
Ползвам само такива акумулатори, щот са много яки, честно. :wink:
Нищо не се реже, само махаш лепенката и ще видиш капака.С една или две отвертки се маха.Много здраво захапва и трябва повече сила.
Точно както казва shotik.
След като слагаш капака провери дали всички капачки са на мястото си!
Ся има и друго, по мое наблюдение при тия акумулатори окото почернява още на втората година, ама си карат без проблем още....поне 5...ако имаш късмет де. :-D
:partyman:
kozl - майстор
casio написа:
kozl, имах само 2 въпроса - който има желание отговаря, който не здраве да е, нито за окото съм питал, нито дали ми е ОК зарядното. Просто 2 елементарни въпроса. Въобще не ме интересува черно ли е или пембяно - аз искам да си заредя акумулатора и толкова и във връзка с това двата въпроса. Заряднот ми е Лидълско без дисплей, но мисля че това няма никакво значение, важното е да не изкарва ток повече от 6,4А в моя случай. За режими как да го ползвам и т.н. не съм питал и не това е идеята на въпросите ми, пък кой писател, кой читател................................
shotik - много благодаря за точния отговор и подробното инфо. Аз няма да се занимавам с ножовки и други инструменти, няма и да го отварям, дано да няма нужда от доливане а и да има най-много да го съсипя, но той и без това си изкара службата много вярно и перфектно.
Само ще го заредя за 24 часа и толкова.
Благодаря на всички отзовали се.
shotik - само за протокола,този "капак" , който си го рязал с ножовката после как го върна в първоначалното му състояние или си го лепил с нещо, невярвам да си го остааил така?
Ети въпросите:
casio написа:
Въпроса ми е трябва ли отнякъде да го отварям за да доливам дейонизирана вода ако се налага или не, въпреки, че пише че е необслужваем? И има ли проблем да го зареждам със зарядно за автомобил?
На първия ти отговориха.
На втория ще ти отговоря така:
Лидълското зарядно е автоматично зарядно и следи напрежението на акумулатора. По принцип, не би трябвало да допуска презареждане, но от мой личен опит описан в тази тема в предишните постове, точно с лидълско зарядно си презаредих акумулатора. Това показа ареометъра - проблем. А това, че може да не го заредиш с лидълско зарядно, буквално отговорено на твоя въпрос - не е проблем. Ще го зареждаш, па дали ще се зареди........
Последна промяна от kozl на съб дек 23, 2017 8:13 am, променено общо 1 път.
casio - специалист
stoianov_n написа:
Ползвам само такива акумулатори, щот са много яки, честно. :wink:
Нищо не се реже, само махаш лепенката и ще видиш капака.С една или две отвертки се маха.Много здраво захапва и трябва повече сила.
Точно както казва shotik.
След като слагаш капака провери дали всички капачки са на мястото си!
Сега отивам да махна капака, няма проблем ако се наложи доливане с дестилирана вода нали? Новото трябва да е 1-1,5см над плочите доколкото знам.
kozl - това вече е друго, ще го следя изкъсо това зарядно тогава.
П.П Пробвах да махна капачката (вярно има такова нещо обособено като капак) напъвах яко с две отвертки но резултатат беше, че в мястото където са отвертките пластмасата се деформира грозно и се отказах, дано над клетките да има вода.
kozl - майстор
Нивото на електролита в някои акумулатори според зависи от прозрачносста, може да се провери с прожектор и осветяване от задната страна и леко разклащане та да се разколебае нивото.
Не ти се чете темата, а и акумулатора ти е дърт, та едва ли си заслужава грижите, но аз имах проблем с гаранционен акумулатор, с който автоматичните зарядни не се справяха така както са замислени. Обаче то има автоматични и хиперавтоматични зарядни. Лидълските са малко по-интелегентни автоматични, но явно имат пропуски. Но пък ръчното зарядно и гъстотомера го върнаха в службата.
И това, което най много ме впечатли в този полски акумулатор бе, че всъщност си бе напълно обслужваем с капачки, но гаранционно запечатан. Но този акумулатор замина със старото пежо и нямам инфо за него. И понеже му усвоих "магариите" пак бих си взел такъв.
casio - специалист
Благодаря за инфото, това с фенера не се бях сетил, но пък и да липсва електролит няма как да му долея, не мога да отворя този капак. В момента е на 12 волта, зарядното пуска ток 3,8 А и когато достигне 80% от капацитета на батерията намалява силата на тока. Грубо след 5-тия час е хубаво да го следя да не започне да завира акумулатора след пускането му в зарядното.
chapara - майстор
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Чудя се, защо не си купувате обслужваеми акумулатори, за да не си създавате главоболия по Коледа, а и въобще :? :cool: :lol: :-D
lov - майстор
Някой път не си заслужава напъването да се отворят капачките. Случвал съм и на залепени. Пробиваш с една карфица и после наливаш със спринцовката. Отворчето го лепиш с термо силикон а може и с поялника. То така или иначе те това ще му е за последно. :-D
kozl. Не бъди сигурен че се е презаредил. От къде знаеш точната гъстота на електролита с която е бил зареден акум. Пък и вярваш ли му на този аерометър също че мери вярно. То по принцип колкото и да го напъваш един акум. Няма да вдигне койзнае колко повече гъстотата от нормалната си. А за тръгнал да умирга пък посмъртно няма как да стане.
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 42

Тема "Обслужва ли се "необслужваемия" акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: