• 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 42
Всички имаме коли, нали ?
kozl - майстор
Тия автоматични и още по "умни" зарядни ги претъркалях отдавна в тая тема. Ма явно не си чел или си забравил. Точно с едно такова умно лидълско зарядно презаредих (по отчет на гъстотата на електролита) друг акумулатор, като седя за към седмица закачен на заряд. Дни, седмица и още, но през това време с ко шъ търкалям колата :?
montoya - майстор
Слагаш му една лампа да се разреди, после на зарядното на 2 ампера докато се зареди, ако можеш да регулираш зарядния ток, ако не можеш, с колтото ти зарежда зарядно, делиш на ампеража на акумулатора и толкова време зареждаш.
infomar
kozl написа:
Тия автоматични и още по "умни" зарядни ги претъркалях отдавна в тая тема. Ма явно не си чел или си забравил. Точно с едно такова умно лидълско зарядно презаредих (по отчет на гъстотата на електролита) друг акумулатор, като седя за към седмица закачен на заряд. Дни, седмица и още, но през това време с ко шъ търкалям колата :?
Сигурно съм пропуснал, не съм чел цялата тема, но моето за 6-7 часа "обработва" акумулатора и преминава в режим на поддържане. Не ползвам китайски зарядни правени в домашни работилници, но всеки сам за себе си решава каква марка и качество уреди купува. Има различни марки... за другите не знам как се държат. Имам две китайски... страх ме е да ги ползвам при тази електроника на колата, без да свалям акумулатора. .. а и "умрял" акумулатор няма/трудно е как за съживиш в домашни условия само със зареждане.
Доволен съм от него и забележки нямам до момента... само към цената му, но евтини хубави неща няма...
kozl - майстор
montoya написа:
Слагаш му една лампа да се разреди, после на зарядното на 2 ампера докато се зареди, ако можеш да регулираш зарядния ток, ако не можеш, с колтото ти зарежда зарядно, делиш на ампеража на акумулатора и толкова време зареждаш.
Съгласих се.
Да пресметна приблизително времето на разряд. Ще ползвам лампа за фар 55 вата. Тока е към 4,6А за 12 волта.
Да приемем акумулатора за 50% зареден. За 70Аh - 7 - 8 часа до пълно разреждане.
Заряд до 70Аh s 2 A=35 часа.
35+7 часа=42 часа минимум Два дена без акумулатор. Ще пробвам само да ми се отвори дупка.
Пък и да имах устройство дето да мое да отчете времето на разряд, щях да мога да се ориентирам колко е бил зареден "разредения" акумулатор.

Към infomar 0 твоето у-во такова ли е - разрежда и после зарежда или по напрежението следи за състоянието на акумулатора.
За да премери капацитет на акумулатора у-вото трябва да има ф-я товарна вилка. Може твоето да е с такова у-во, но дали е китайско или не в случая и вече няма значение. Защото китайско и китайско вече не е едно и също.
montoya - майстор
Разреждането може и по бързо да стане, "забравяш" го на фарове докато е на колата и бързо ще се разреди с всичките лампи, които светят там :-D
jojovr - специалист
Акумулаторът трябва да го разреждаш докато напрежението му падне до 10,5V. Под 10,5V започва разрушаване на плочите с активната маса! Така, че внимавайте с разреждането и не правете "криви" сметки с токове и часове!
За да има ефект от разрядно-зарядни цикли, трябва да се направят поне 3 до 5, а това отнема доста време...
kozl - майстор
montoya написа:
Разреждането може и по бързо да стане, "забравяш" го на фарове докато е на колата и бързо ще се разреди с всичките лампи, които светят там :-D
Тъжен съм, защото изоставам. Новите технологии са ми недостижими. Ей за тва си пазих толкоз дълго дъртата кола, щото и поназнайвах. Сега колите га че ли станали по умни от мене. Ей на на пежото твоя съвет е неприложим. Нема как да си забравя фаровете. Компутеро се грижи за мен, ама аз не мога да се грижа за него оти изоставам. В мачовския форум е пълно със съвети да не се зарежда акумулатора подключен към инсталацията на возилото. И аз изпълнявам така и за пасата, че вагинския форум много рядко го чета. Оти на дъртото ми бе пределно ясно де кво има, но на новото :? То и двигателя на партнера половината му е заврен навътре, та обслужването да е по-гадно. А акумулатора се вади като чекмедже. Оле.
nautilus33 - майстор
Ще зареждам акумулатора за пръв път, и има една зарядно, което още не съм позлвал. Води се Trickle Charger. Понеже доколкото знам, се зарежда около 12 часа, обаче няма да имам възможност да го изключа по-рано от 20 часа след пускане, та да питам, може ли да му навредя. Доколкото прочетох, зарядното зарежда до пълен заряд, след което спира, и след като заряда в акумулатора падне под определен минимум, пак тръгва. Но дали е така.
plamen6703 - майстор
Ще зареждаш ли акумулатора или ще го дозареждаш? Чсто нов незареждан акумулатор ли е, или е употребяван и се нуждае от дозаряд?
Значи принципно зарядният ток трябва да ти бъде около 1/10 от капацитета на акумулатора. За зарядно, което още не си ползвал и не знаеш как работи е по-добре да се следи акумулатора как се зарежда, да се измери ток, напрежение и да се види какаво се случва със зарядното и акумулатора. Не оставяй акумулатора на "самотек" 20 часа... Разбери какво се случва със зарядното, какво е положението с акумулатора и си прецени действията.
nautilus33 - майстор
Употребяван е, но до сега не е зареждан. В упътването(на английски е) пише, че щом се зареди напълно, спира да зарежда, като зарядното следи капацитета, и щом падне под определен праг, почва да зарежда пак. Иначе странното е, че на зарядното пише, че на изхода тока е 1,5А. Което е доста под 1/10 от капацитета на акумулатора.
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 42

Тема "Обслужва ли се "необслужваемия" акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: