• 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 42
Всички имаме коли, нали ?
muhala - майстор
DMN написа:
muhala написа:
зареждам с около 4-6А, обаче няма зареждане. Плътността на всяка от клетките е около 1.15~1.20 g/cm3. Неуспява да я покачи. Напрежението при зареждане не минава повече от 14В. В покой акумулатора показва между 12 и 12.4В.
Колко време го зарежда с този ток? Колко амперчаса е акумулатора? Колко годишен е? Какво е зарядното и какво напрежение дава без товар? Досега зареждал ли си го и друг път на зарядно? След колко време, след като си го изключил от зарядното ти показва 12.4V в покой? По време на зареждането и достигане на 14V, забелязва ли се някакво "кипене"(отделяне на малки мехурчета газ) на електролита? Само на къси разстояния ли караш? Измервал ли си напрежението на акумулатора при работещ двигател, включени фарове и други консуматори? Виждам, че си измервал плътността на електролита - 1.15~1.20 g/cm3, това 1.15 само на една клетка ли е, има ли и други такива? След като му наля вода и го "зареди", пробва ли го дали пали колата?
Според мен засега има симптоми на незареден.
Весела Коледа.
Зареждам около 8 часа. Акуто е 77Ач Искра/700А стартов ток. Тази зима щеше да му е 5а.При заряд не напрежението не минава 14 волта. Напрежение в покой както написах е около 12 и 12.4В. мерено поне един ден след заряд. Преди това съм го зареждал на зарядно докато беше още в движение в колата. Много слаби мехурчета се наблюдават. Карах до средно с два старта на ден общо около 30 км градско. Напрежението на акуто в колата е точно 14.00 волта без значение фарове и т.н. - генератора работи много добре. Плътността на разлитните клетки е различна. Но дори след общо около 30 часа зареждане акумулатора не се зареди. Не съм пробвал да паля колата повече с него, защото купих хов - същия :)
Този се опитвам да го посъживя и да го използвам за нещо друго в дома.

:?
infomar
Включи една крушка от фар (на дълги), към него и виж след малко колко ще му е волтажа...
Според мен е заминал при този волтаж, всички клетки еднакво ли показват или има някоя която показва мнооого по-малко?
ESPACE - майстор
Виж сега, работата е много проста. Щом зареждаш с 6А 30 часа и не се зарежда акумулатора значи нещо не е наред. При положение че не вдига над 14V а влиза в него тази енергия то тя явно не се преобразува в химическа такава а в топлина. Сега ако кажеш и че акумулатора е студен значи със сигурност нещо послъгваш, неволно естествено. Позволи ми да съм подозрителен към обяснения, защото аз всеки ден се занимавам с повреди и аварии от различно естество и може би не повече от 5% клиенти или обслужващ персонал могат адекватно да опишат естество на проблем.
muhala - майстор
ESPACE написа:
Виж сега, работата е много проста. Щом зареждаш с 6А 30 часа и не се зарежда акумулатора значи нещо не е наред. При положение че не вдига над 14V а влиза в него тази енергия то тя явно не се преобразува в химическа такава а в топлина. Сега ако кажеш и че акумулатора е студен значи със сигурност нещо послъгваш, неволно естествено. Позволи ми да съм подозрителен към обяснения, защото аз всеки ден се занимавам с повреди и аварии от различно естество и може би не повече от 5% клиенти или обслужващ персонал могат адекватно да опишат естество на проблем.
Топлят 3 от клетките от към плюсовия им край. Когато го зареждах вътре у нас грееше и се налагаше да спирам заряда. После го зареждах на терасата, а тези дни температурите са под и около нулата.
infomar
muhala написа:
ESPACE написа:
Виж сега, работата е много проста. Щом зареждаш с 6А 30 часа и не се зарежда акумулатора значи нещо не е наред. При положение че не вдига над 14V а влиза в него тази енергия то тя явно не се преобразува в химическа такава а в топлина. Сега ако кажеш и че акумулатора е студен значи със сигурност нещо послъгваш, неволно естествено. Позволи ми да съм подозрителен към обяснения, защото аз всеки ден се занимавам с повреди и аварии от различно естество и може би не повече от 5% клиенти или обслужващ персонал могат адекватно да опишат естество на проблем.
Топлят 3 от клетките от към плюсовия им край. Когато го зареждах вътре у нас грееше и се налагаше да спирам заряда. После го зареждах на терасата, а тези дни температурите са под и около нулата.
Колко волта показват всяка клетка по отделно?
muhala - майстор
infomar написа:
muhala написа:
ESPACE написа:
Виж сега, работата е много проста. Щом зареждаш с 6А 30 часа и не се зарежда акумулатора значи нещо не е наред. При положение че не вдига над 14V а влиза в него тази енергия то тя явно не се преобразува в химическа такава а в топлина. Сега ако кажеш и че акумулатора е студен значи със сигурност нещо послъгваш, неволно естествено. Позволи ми да съм подозрителен към обяснения, защото аз всеки ден се занимавам с повреди и аварии от различно естество и може би не повече от 5% клиенти или обслужващ персонал могат адекватно да опишат естество на проблем.
Топлят 3 от клетките от към плюсовия им край. Когато го зареждах вътре у нас грееше и се налагаше да спирам заряда. После го зареждах на терасата, а тези дни температурите са под и около нулата.
Колко волта показват всяка клетка по отделно?
Няма как да измеря напрежението на отделните клетки.
Neno Er - специалист
Що не си карате празника, ами се занимавате с наука в която не сте майстори?
Наздраве и честита Коледа. :partyman:
jojovr - специалист
Мерил ли си тока на заряд?
Това, че на зарядното пише 6А не означава, че зарежда с 6А.
При сравнително здрав и изтощен акумулатор - да!
Но при стар и сулфатизирал акумулатор, зарядният ток ще е по-малък. Може дори да е 0,5А.
Зависи от акумулатора!
Ако има "мъртва" клетка, нищо не може да помогне! Отива за скраб.
Мъртвата клетка се познава по това, че след 2-3 часа заряд, в нея не се отделят никакви мехурчета!
Ако имаш такава - носи го на вторични суровини. Дават 1,40лв. на килограм.

Весели празници!
Neno Er - специалист
jojovr написа:
...носи го на вторични суровини. Дават 1,40лв. на килограм.
Някои търговци на акумулатори правят отстъпка десетина лева от цената на нов ако върнеш стар. А той струва сигурно двойно.
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 42

Тема "Обслужва ли се "необслужваемия" акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: