• 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
Всички имаме коли, нали ?
hidrazin - майстор
пон окт 28, 2019 9:21 amkozl написа:
От доста време не съм се занимавал с акумулатори и миналата седмица Бош с 0V напрежение на колата. Колата е седяла към година без да се ползва ...
И какво толкова очакваш? Пък и в момента цените на вторични са прилични.
Разреждал съм акумулатор до да не може да отключи колата или поне да зачерви фаровете.
Това за една вечер. Е, зареди се но не изкара и два месеца.
Плюс това два пъти съм виждал акумулатор зареден ... наобратно. :-D
:partyman:
kozl - майстор
пон окт 28, 2019 8:24 pmhidrazin написа:
пон окт 28, 2019 9:21 amkozl написа:
От доста време не съм се занимавал с акумулатори и миналата седмица Бош с 0V напрежение на колата. Колата е седяла към година без да се ползва ...
И какво толкова очакваш? Пък и в момента цените на вторични са прилични.
Разреждал съм акумулатор до да не може да отключи колата или поне да зачерви фаровете.
Това за една вечер. Е, зареди се но не изкара и два месеца.
Плюс това два пъти съм виждал акумулатор зареден ... наобратно. :-D
:partyman:
Очаквах съпротива като от този полски акумулатор. Ама Боша бързо се предаде и пущи тока през потока :-D
Пък последния път като бях на тест с полския акумулатор уреда с товарна вилка показа зареден акумулатор, а гъстотомера не беше на това мнение, та дали си заслужава пак там да го тествам :?

А за обратно зареждане и аз съм виждал, стават грешки, особено откак ме налегнаха очилата, а често ги заборавям.
Alamo - помощник
пон окт 28, 2019 8:24 pmhidrazin написа:
пон окт 28, 2019 9:21 amkozl написа:
От доста време не съм се занимавал с акумулатори и миналата седмица Бош с 0V напрежение на колата. Колата е седяла към година без да се ползва ...
И какво толкова очакваш? Пък и в момента цените на вторични са прилични.
Разреждал съм акумулатор до да не може да отключи колата или поне да зачерви фаровете.
Това за една вечер. Е, зареди се но не изкара и два месеца.
Плюс това два пъти съм виждал акумулатор зареден ... наобратно. :-D
:partyman:
Всеки акумулатор на който плочите не са изгнили, механично повредени и не е укасил може да се възстанови. Сулфатизацията е обратим процес - чист електрохимичен процес. Разбира се това не става с автоматични зарядни, хипер интелигентни, дилърски и прочие шитни. Всичко що пише "зарядно за акумулатор" на него става единствено и само за дозаряд на изправен, несулфатизиран нов акумулатор и трябва редовно да дозареждаш с него. Отделно 99,9% от новите акумулатори са седяли незнайно време в складове без да са дозареждани и трябва преди монтаж да им се направят неколко цикъла за да оживеят.
Та за съживеване на умрял акумулатор - умрял разбирай напрежение 5 волта си трябва лабораторно захранване с регулиране на ток и напрежение или зарядно за литиево йонни батерии (Imax B6 е в пъти по-добро от сякви бош, цетек, лидълски и прочие недоразумения), трябва ти и електронен товар за разряд с регулиране на разрядният ток и да следиш колко амперчаса реално отдава. Трябва си и тестер, аерометър.....и много-много време 3-4 денонощия, понякога и седмица. Правят се магии с обратен поляритет, високи напрежения (според митовете и легендите смъртоносни за акумулатора 15,7-16,3 та до 20волта), Без високо напрежение нито могат да се разтворят сулфатите нито да се изравнят клетките....... Не става с просто да боднеш авроматичната хуйня и да чакаш да стане
hidrazin - майстор
нед апр 12, 2020 4:08 pmAlamo написа:
...Всеки акумулатор на който плочите не са изгнили, механично повредени и не е укасил може да се възстанови.
:? Това към мен ли беше? Нещо си се объркал.
ВСЕКИ акумулатор може да се възстанови стига поне кутията му да не е газена от танк.
Въпроса е дали си заслужава цирка. Покрай мен са минали няколко хиляди акумулатора.
Преди много години се сменяха даже отделните клетки и мостовете се възстановяваха.
Имаше и форми/матрици за отливане на нови полюсни изводи.
От доста години всичко това е отживелица. Поне у нас...



:partyman:
Alamo - помощник
нед апр 12, 2020 8:31 pmhidrazin написа:
нед апр 12, 2020 4:08 pmAlamo написа:
...Всеки акумулатор на който плочите не са изгнили, механично повредени и не е укасил може да се възстанови.
:? Това към мен ли беше? Нещо си се объркал.
ВСЕКИ акумулатор може да се възстанови стига поне кутията му да не е газена от танк.
Въпроса е дали си заслужава цирка. Покрай мен са минали няколко хиляди акумулатора.
Преди много години се сменяха даже отделните клетки и мостовете се възстановяваха.
Имаше и форми/матрици за отливане на нови полюсни изводи.
От доста години всичко това е отживелица. Поне у нас...



:partyman:
Да към теб беше. Колко от тези акумулатори си саживил без да им отваряш корпусите? Колко си продал ако си търговец? Реална ситуация: зима, въртиш стартера и цензура@ му. Бегаш до магазина, оня ти "умрел е, сулфатизиран земи нов". Ти викаш: ама няма ли некое зарядно? "ми има ей ти хуйне"
. Отиваш с хуйнята, пробваш и резултатът ти е известен - кръгом и пак в магазина. Значи иаш ново зарядно дето не става за нищо и нов акумулатор.Печели само магазина. Алтернативата е почваш да чешиш репата и да четеш и може да съживиш мъртвеца. Колко акумулаторджии познаваш, които ще се навият да ти баят на акомулатора 3-4 дена вместо да ти продадат нов? Колко зарядни си видял на които може да задаваш ток и напрежение + автоматично да ти разреждат?
Все пак форумът е направи си срам. Има и форуми "от къде да купя" "какво да купя"........

ПП Видеото е от "Монбат началото" :-D :-D :-D
Последна промяна от Alamo на пон апр 13, 2020 12:56 am, променено общо 1 път.
lov - майстор
Хидра разваляш дисциплината с предпазните мерки. Тия твоите що не са с намордници. :lol: :lol: :lol:
Купих и пуканки :-D
:partyman:
MamaMy - майстор
За да събудиш мъртвец от новите, трябва освен скелета да има и месо по плочите. За съжаление те нямат даже и скелет със света. Да не говорим, че май и оловото силно е намаляло. За сведение продадох на вторични няколко акумулатора по 74 Ач. Най-тежкия беше 21кг оригинален от Мерцедес 124. Най-лек беше Монбат. Нямаше и 19кг. Предполагам, че и кутиите може да са различни, но новия словенски който купих е 100Ач и тежи 21кг. Е, че той без кутия ли е дошъл? :?
Alamo - помощник
пон апр 13, 2020 1:25 amMamaMy написа:
За да събудиш мъртвец от новите, трябва освен скелета да има и месо по плочите. За съжаление те нямат даже и скелет със света. Да не говорим, че май и оловото силно е намаляло. За сведение продадох на вторични няколко акумулатора по 74 Ач. Най-тежкия беше 21кг оригинален от Мерцедес 124. Най-лек беше Монбат. Нямаше и 19кг. Предполагам, че и кутиите може да са различни, но новия словенски който купих е 100Ач и тежи 21кг. Е, че той без кутия ли е дошъл? :?
Варта-Мерцедес AGM 95Ач 26,5кг или около 2,8кг на 10ач и има по-малко електролит мисля, че не е зле. 21кг за 74Ач си е добро качество без нищо спестено.
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42

Тема "Обслужва ли се "необслужваемия" акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: