• 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 42
Всички имаме коли, нали ?
kozl - майстор
Аз си мислех, че проумявам нещо от акумулатори и зарядни, но след днешната случка :?
От известно време престана индикатора (очото) да е зелено и вече е постоянно черно. Акумулатора по книжка е в гаранция. Закупен на 07.07.2013 с 24 месеца гаранция. Полски AUTOPART 100Ah/900A. С колата отивам в сервиза-магазин, премериха напрежение при работещ двигател беше 14.14 по техния уред. Премериха ток на утечка в покой = 0,06А. Отвиха капачката на индикатора и премериха гъстотата 1,22, даже са я записали. Техните изводи, понеже колата се кара изключително градско - недозареден акумулатор. Препоръчаха да го дозаредя. И така оставих я цяла нощ на автоматичното зарядно. На сутринта направих проверка на работата му. При достигане на 14,5 V изключва. При спадане на напрежението до 13,4 - включва. Една особеност на зарядното. Максимален ток 6А. При повишаване на напрежението на зареждания акумулатор зарядния ток намалява до 1 А. Очото продължава да е черно и съответно днес съм пак в сервиза-магазин. Следва същата операция по замерите и същата констатация, че акумулатора е недозареден. Обвиниха зарядното, че не работи, но аз пък го носех и помолих да ми покажат как не работи. Еми сложиха го на един ужким разреден акумулатор и замериха зарядния ток - 1 А напрежението в този момент 14,3 V и след малко зарядното изключи. Обади се вещата госпожица, че зарядно с такъв ток не може да зареди акумулатора и тока на заряд е 1/10 от капацитета и трябва да го оставя при тях на дозаряд срещу 12 лв. Един от служителите пък изръси, че акумулатора се зарежда с ток, а 1А не е ток. Е аз не му останах длъжен и го попитах колко трябва да е максималното напрежение на заряд и нека да ми демонстрират как ще зареждат с 1/10 от капацитета без да надвишават максималното зарядно напрежение акумулатор, който при заряд с 1А е достигнал 14,5V.
Общо взето аз останах с вЧепетление, че тази точно клетка е пътник, а гарания - Франция. И понеже си позволих да разговарям с тях на ти, това много ги обиди и рекоха, че по принцип давали акумулатор в 30 дневния срок на дозареждане, но на мен няма да дадат.
Отскочих и до друг сервиз. Закачиха уред с р-р около 30/30/40 см и отчетоха,че акумулатора е супер и зареден. Премериха и зарядния ток, който излезе 600А с 33% по малко от каталожния.
В крайна сметка гъстотата не излиза, напрежението излиза - що е то :?
Прикачен файл:
Гар карта Autopart_11 стр_2015-03-13.jpg
montoya - майстор
На товарна вилка какво показва, че с тая гъстота си е направо умрял, особено на по студено време
kozl - майстор
На товарна вилка във втория пункт дето посетих, но не ми показаха, а само отчетоха, че е отличен акумулатора. След това ми показаха как замерват стартовия ток с уред Бош.
От мой опит с обслужваем акумулатор. Автоматично зарядно Бош изключва и не го зарежда. Започнах с ръчно зарядно и като задържа напрежение >12 V, включих автоматичното и го оставих докато автоматичното изключи.
Акумулатора палеше и така до пренощуване и на другия ден пак паднал под 12V. И тогава проверка на електролита показа в една клетка всички топчета бяха долу (гъстотомера е с 5 топчета), другите клетки бяха добре.
DMN - майстор
Аз съм с нов акумулатор 60 амперчаса на около 5 месеца. Взех го нарочно да е обслужваем, не държах толкова на марката(румънски), колкото на това. Също има на едната клетка "око", което като го купих светеше в зелено. Преди да го сложа в колата му премерих плътността и на тази клетка беше 1.27. Понеже не карам всеки ден, когато след известно време погледнах окото, то беше черно. Измерих плътността на тази клетка и тя беше 1.24. Смъкнах го да го зареждам. Имам си правено зарядно, което съм нагласил да изключва при 14.5V и ръчно регулиране на тока. Обикновено си зареждам с по-малък ток не повече от 2А и като изключи го намалям тока на 1А и пак го включвам дакато изключи. Пак така направих и сега, но окото не стана зелено. Измерих плътността и тя беше около 1.26. Направил съм си опция на зарядното да не следи напрежение и така то не изключва никога. Оставих го така да зарежда с 1-2А, напрежението достигна и надмина 15.5V, следях само плътността и така докато стана 1.28-1.29. И да видиш не стана ли окото зелено :-D (а то при мен става при плътност над 1.26) . Аз и отпреди си знам(на стария ми акумулатор), че с автоматично зарядно, което изключва при 14.4V акумулатора не може да се зареди напълно. Може би ще се зареди напълно, но ако това напрежение се поддържа докато тока стане някакви милиампери, ама това ще стане след седмица зареждане сигурно.
kozl - майстор
DMM какъв е твоя акумулатор, каква технология. Ето снимка на моя:
Прикачен файл:
Autopart 100Ah_900A.jpg
Тези Ca-Ca технологии са на път да ми обърнат представите за акумулатори. Какъв им е електролита пак ли H2SO4? Този акумулатор е обслужваем на практика, защото много лесно му се развиват капачките. Но за момента са запечатани с лепенката в-у тях. Единствено капачката "очо" може да се развива без да се маха лепенката и от там го провериха в сервиза.
На предишния монбатски очото загасна след гаранцията т.е. след 18 месец. На настоящияна 20-тия месец.
Е как 20 месеца го карам по един и същи начин и очото зелено, а изведнъж хоп престана да е зелено и акумулатора не може да се зарежда от инсталацията на колата :shock:
И няма и да може на колата. Оставих колата 2 часа с включени фарове. Напрежението на акумулатора падна на 11,6 волта при светещи фарове. И включих автоматичното зарядно. Изключи на 14,6V. Гъстотата на електролита ме срина всичките топчета потънаха :shock: при зареждане с автоматично зарядно. След този неуспех го вързах към един токоизправител 0-15V и с ограничение на тока 1,5А. В началото заработи ограничението и напрежението плавно расте към 14,6V (това съм настроил на токоиправителя). По някое време напрежението закова 14,6V и почна тока да намалява. Така след 3 часа заряд тока беше 0,75А. Днес ще проверя тока след 12 часа заряд.
Проверката показа 0,5А. С аерометъра плътността е на едно изплувало топче от общо 5, според описанието на аерометъра това е 25% зареден акумулатор. Или с това темпо на зареждане ако приема че до 100% са 75Ah, при 1/2 ампера са 150 часа заряд :shock:
Кики - специалист
Знаеш ли кога ще имаш успех с тези 14,4 волта? точно никога, или след най-малко 60-70 часа заряд. Както сам си се убедил тока ти пада до 0,5А, с този ток може и 100 часа да се вдига гъстота. Тези зарядни, с такова изходно напрежение ги правят по скоро за поддържащ заряд, няма как с 14,4 волта да заредиш пълноценно акумулатора. Включи си едно старо зарядно на 15,5- 16,5 волта, отвий капачките и го следи тоя заряд най-вече по ток, не повече от 1/10 а по-добре 1/15. Ще следиш да не кипи много и да не загрее някоя от клетките много (над 40 градуса), ще видиш как за няколко часа ще вдигне гъстота ( ако е 1.22 в началото на заряда ще стигне 1.28 за около 10 часа при 1/20 ток).
DMN - майстор
kozl написа:
DMM какъв е твоя акумулатор, каква технология. Ето снимка на моя:
Ето такъв - съвсем обикновен.
http://www.bizoo.ro/firma/danelys3/vanz ... 12-v-60-ah
Споделям мнението на Кики, ако говорим за 100%-во зареждане на акумулатор.
profesionalist_wood - майстор
kozl написа:
DMM какъв е твоя акумулатор, каква технология. Ето снимка на моя:
Прикачен файл:
Autopart 100Ah_900A.jpg
Тези Ca-Ca технологии са на път да ми обърнат представите за акумулатори. Какъв им е електролита пак ли H2SO4? Този акумулатор е обслужваем на практика, защото много лесно му се развиват капачките. Но за момента са запечатани с лепенката в-у тях. Единствено капачката "очо" може да се развива без да се маха лепенката и от там го провериха в сервиза.
На предишния монбатски очото загасна след гаранцията т.е. след 18 месец. На настоящияна 20-тия месец.
Е как 20 месеца го карам по един и същи начин и очото зелено, а изведнъж хоп престана да е зелено и акумулатора не може да се зарежда от инсталацията на колата :shock:
И няма и да може на колата. Оставих колата 2 часа с включени фарове. Напрежението на акумулатора падна на 11,6 волта при светещи фарове. И включих автоматичното зарядно. Изключи на 14,6V. Гъстотата на електролита ме срина всичките топчета потънаха :shock: при зареждане с автоматично зарядно. След този неуспех го вързах към един токоизправител 0-15V и с ограничение на тока 1,5А. В началото заработи ограничението и напрежението плавно расте към 14,6V (това съм настроил на токоиправителя). По някое време напрежението закова 14,6V и почна тока да намалява. Така след 3 часа заряд тока беше 0,75А. Днес ще проверя тока след 12 часа заряд.
Проверката показа 0,5А. С аерометъра плътността е на едно изплувало топче от общо 5, според описанието на аерометъра това е 25% зареден акумулатор. Или с това темпо на зареждане ако приема че до 100% са 75Ah, при 1/2 ампера са 150 часа заряд :shock:
Доволен ли си от твоя акумулатор? Моят е някъв монбатски и е 75 амперчаса и няма ток при студено време и не мога да запаля дизелака си. Твоя бачка ли при студено време? моят го обявих за мъртъв,лека му пръст...
kozl - майстор
На студено палеше, но започна лампата на таблото да гасне бавно след запалване и зеленото "очо" почерня. В това състояние изкара 600А стартов ток. Еми ще пали с тоя стартов ток, но гъстотата на електролита се срина.
Понеже е в гаранция си я потърсих безуспешно и сега откривам, че този акумулатор не може да се зарежда на колата, не може да се зарежда с автоматичо зарядно. За мен това не е нормално, така че не съм доволен.
Акумулаторите, които съм ползвал до този се зареждаха на колата в ход. Много рядко ми се налагаше да използвам зарядното. И като настанеше нужда от зарядно значи батерията е за подмяна.
DMN дребен шрифта, слаба резолюция, нищо не прочетох от снимката. И този ли е калциева технология?
DMN - майстор
Не е Са-Са или поне не пише да е такъв.
За тази калциева технология знам, че се прави с цел акумулатора почти да не губи вода от електролита си и да няма нужда от доливане през експлоатационния си период. Но също са оловни акумулатори, само сплавта на плочите(олово) съдържа и калций. Електролита е също разредена сярна к-на(освен ако няма някои тайни добавки от производителя :-D ).
А иначе акумулатора си се зарежда и от автомобила и от автоматично зарядно - но не успява напълно. От автомобила зареждането зависи от изправността на реле-регулатора, продължителността на каране най-вече(часове) и от самия акумулатор(ако е сулфатизирал пак не вдига плътност на електролита). Автоматичното зарядно...там зависи какво е зарядното. Ако прекъсва(изключва напълно) зареждането при достигане на 14.4V, много зависи какъв е и тока на зареждане, защото има коренна разлика, когато акумулатора го зареждаме с 10А и достигне 14.4V и когато го зареждаме с 1А до достигане на 14.4V. В първия случай зарядното ще изключи много по-рано и акумулатора ще остане недозареден. Дадох ти пример с моя акумулатор, окото не стана зелено дори и при зареждане с 1А и изключване на зарядното при достигане на 14.5V. Затова зареждането го продължих до над 15.5V и така успях да му вдигна плътността отговаряща на напълно зареден. Пробвай да го заредиш до по-високо напрежение(може би с друго зарядно) и да следиш плътността на електролита дали ще се покачи. Измервай го във всички клетки.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 42

Тема "Обслужва ли се "необслужваемия" акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: