Аз си мислех, че проумявам нещо от акумулатори и зарядни, но след днешната случка
От известно време престана индикатора (очото) да е зелено и вече е постоянно черно. Акумулатора по книжка е в гаранция. Закупен на 07.07.2013 с 24 месеца гаранция. Полски AUTOPART 100Ah/900A. С колата отивам в сервиза-магазин, премериха напрежение при работещ двигател беше 14.14 по техния уред. Премериха ток на утечка в покой = 0,06А. Отвиха капачката на индикатора и премериха гъстотата 1,22, даже са я записали. Техните изводи, понеже колата се кара изключително градско - недозареден акумулатор. Препоръчаха да го дозаредя. И така оставих я цяла нощ на автоматичното зарядно. На сутринта направих проверка на работата му. При достигане на 14,5 V изключва. При спадане на напрежението до 13,4 - включва. Една особеност на зарядното. Максимален ток 6А. При повишаване на напрежението на зареждания акумулатор зарядния ток намалява до 1 А. Очото продължава да е черно и съответно днес съм пак в сервиза-магазин. Следва същата операция по замерите и същата констатация, че акумулатора е недозареден. Обвиниха зарядното, че не работи, но аз пък го носех и помолих да ми покажат как не работи. Еми сложиха го на един ужким разреден акумулатор и замериха зарядния ток - 1 А напрежението в този момент 14,3 V и след малко зарядното изключи. Обади се вещата госпожица, че зарядно с такъв ток не може да зареди акумулатора и тока на заряд е 1/10 от капацитета и трябва да го оставя при тях на дозаряд срещу 12 лв. Един от служителите пък изръси, че акумулатора се зарежда с ток, а 1А не е ток. Е аз не му останах длъжен и го попитах колко трябва да е максималното напрежение на заряд и нека да ми демонстрират как ще зареждат с 1/10 от капацитета без да надвишават максималното зарядно напрежение акумулатор, който при заряд с 1А е достигнал 14,5V.
Общо взето аз останах с вЧепетление, че тази точно клетка е пътник, а гарания - Франция. И понеже си позволих да разговарям с тях на ти, това много ги обиди и рекоха, че по принцип давали акумулатор в 30 дневния срок на дозареждане, но на мен няма да дадат.
Отскочих и до друг сервиз. Закачиха уред с р-р около 30/30/40 см и отчетоха,че акумулатора е супер и зареден. Премериха и зарядния ток, който излезе 600А с 33% по малко от каталожния.
В крайна сметка гъстотата не излиза, напрежението излиза - що е то
От известно време престана индикатора (очото) да е зелено и вече е постоянно черно. Акумулатора по книжка е в гаранция. Закупен на 07.07.2013 с 24 месеца гаранция. Полски AUTOPART 100Ah/900A. С колата отивам в сервиза-магазин, премериха напрежение при работещ двигател беше 14.14 по техния уред. Премериха ток на утечка в покой = 0,06А. Отвиха капачката на индикатора и премериха гъстотата 1,22, даже са я записали. Техните изводи, понеже колата се кара изключително градско - недозареден акумулатор. Препоръчаха да го дозаредя. И така оставих я цяла нощ на автоматичното зарядно. На сутринта направих проверка на работата му. При достигане на 14,5 V изключва. При спадане на напрежението до 13,4 - включва. Една особеност на зарядното. Максимален ток 6А. При повишаване на напрежението на зареждания акумулатор зарядния ток намалява до 1 А. Очото продължава да е черно и съответно днес съм пак в сервиза-магазин. Следва същата операция по замерите и същата констатация, че акумулатора е недозареден. Обвиниха зарядното, че не работи, но аз пък го носех и помолих да ми покажат как не работи. Еми сложиха го на един ужким разреден акумулатор и замериха зарядния ток - 1 А напрежението в този момент 14,3 V и след малко зарядното изключи. Обади се вещата госпожица, че зарядно с такъв ток не може да зареди акумулатора и тока на заряд е 1/10 от капацитета и трябва да го оставя при тях на дозаряд срещу 12 лв. Един от служителите пък изръси, че акумулатора се зарежда с ток, а 1А не е ток. Е аз не му останах длъжен и го попитах колко трябва да е максималното напрежение на заряд и нека да ми демонстрират как ще зареждат с 1/10 от капацитета без да надвишават максималното зарядно напрежение акумулатор, който при заряд с 1А е достигнал 14,5V.
Общо взето аз останах с вЧепетление, че тази точно клетка е пътник, а гарания - Франция. И понеже си позволих да разговарям с тях на ти, това много ги обиди и рекоха, че по принцип давали акумулатор в 30 дневния срок на дозареждане, но на мен няма да дадат.
Отскочих и до друг сервиз. Закачиха уред с р-р около 30/30/40 см и отчетоха,че акумулатора е супер и зареден. Премериха и зарядния ток, който излезе 600А с 33% по малко от каталожния.
В крайна сметка гъстотата не излиза, напрежението излиза - що е то