• 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
Всички имаме коли, нали ?
kozl - майстор
Не знам. Във всичко може да се съмнявам. Но ареометъра май ми е най-показателния уред. А на касиото за успокоение на неговото бдение може да добавя, че го бях оставил лидълското зарядно да зарежда повече от седмица, щото първите два дни докото следих гъстотата и немаше ефект.
И lov на мен намекваш да не вярвам на ареометъра, а виж касиото как верва на лидълското зарядно:
casio написа:
В момента е на 12 волта, зарядното пуска ток 3,8 А и когато достигне 80% от капацитета на батерията намалява силата на тока.
На кое мое да се верва повече, на лидълското зарядно или на гъстотомера :?
Аз залагам на гъстотомера (ареометъра).
shotik - майстор
На моята кола , акумулатора е VARTA, необслужваем, според фактура от сервиз е монтиран 24.3. 2014 г . , свалял съм го два пъти , когато мих моторния отсек, но не съм се сетил да гледам дали се вижда ниво на електролита.
След като прочетох и писах по темата , реших да видя , но се оказа ,че капака не може да се махне , залепен е, а и болта на планката , която укрепва акумулатора е с еврейска звезда и колкото и да опитвах с такъв бит и дръжка за сменяеми битове, не можах да го развия.
В скоро време ще опитам пак , че след три месеца ще е на 4 години , поне за сега не съм имал проблем за стартиране на мотора .
shotik - майстор
Вчера акумулаторът стана на 4 години.
Гледах разни клипове и видях ,какво се прави за да се провери електролитът.

Махнах лепенката, маркирах над всяка клетка с маркер и със свредло Ф10 разпробих.
Премерих с пластмасова тръбичка новото на електролита в клетките и на всякъде беше към 20 мм .
После от баукит направих топченца и с тях запуших отворите и върнах лепенката на място.
Така моят необслужваем акумулатор , ще мога да го контролирам и обслужвам , ако трябва .

В предишния пост съм сбъркал месеца , вярната дата по фактура е 24.10.2014 г
nikolov333 - майстор
И аз имам една Varta 95АН която е към 4-та година, но нивото в двете крайни клетки, до +и- е намаляло до ръба на елементите, ако не е и под тях, понеже ги гледах с фенерче пролетта и от миналата зима не държи, ако не карам редовно да се зарежда.. Та май ще им пробивам и аз по-една дупка да ги долетя, ако не е късно вече за китка, но съм взел и нов на изчакване, а този ще го ползвам на язовира..
kuger - майстор
Признавам си, не бих се занимавал с "гимнастики" по необслужваем акумулатор. Следя заряда, чистотата на клемите и кабелните връзки, колкото, толкова.
kozl написа:
Не знам. Във всичко може да се съмнявам. Но ареометъра май ми е най-показателния уред. .....
...Аз залагам на гъстотомера (ареометъра).
И аз! Това е уредът. За съжаление не мога да го ползвам, а е профи. Само контрол на напрежението.
Автоматичните зарядни тип ЛИДЛ зареждат точно толкова, колкото и алтернатора на колата. Дори и на колата същият си позволява и повече, че е "ентелигентен" заряда.
kozl - майстор
И какво е "ентелигентното" зарядно. Програмиран цикъл на заряда с обратна връзка по напрежение, но......
Обаче едва ли има "товарна вилка" в схемата, с която да измери скоростта на спада на напрежение след цикъл заряд по ток и по това да съди за капацитета и в последствие да решава ще зарежда ли със следващ цикъл още или не.
Други разни "ентелигентни" зарядни са некакъв компромис. Очото също е на принципа на аерометъра. И примерно моя недозареден акумулатор го установих по очото, без да съм достигнал момента на проблеми при палене, а напреженията показваха изправност.
Дори с този акумулатор правиха тест с професионални уреди в магазин за акумулатори. Товарната вилка не видях какво отчете, Боша измери 600А стартов ток вместо 900А по етикета. Първоначалната констатация на специалистите бе, че акумулатора е в ред, а очото не. И много от акумулаторите като нови не давали стартов ток по ТТ данни и т.н. ..... Докато не ги помолих да проверят гъстотата. И тогава си промениха първоначалното мнение. След зареждане по ток и контрол на гъстотата очото пак стана зелено.
Ся на Очото ли да вервам или на профи уредите :?
Кики - специалист
А би ли обяснил кво значи "затреждане по ток" на оловен акумулатор?
plamen6703 - майстор
пет окт 26, 2018 8:24 pmКики написа:
А би ли обяснил кво значи "затреждане по ток" на оловен акумулатор?
Това трябва ти да обясниш "кво" значи :wink: ! :partyman:
Кики - специалист
Не мога да обясня нечия чужда формулировка, концепция, идея или дори само грешка. А моята правописна грешка е съвсем умишлена.
Между другото учудвам се че не ме пращаш на майстор.
nikolov333 - майстор
Оказа се, че моята необслужваема Varta, май не е виновна толкова, колкото алтернатора. Днеска почна да "мъжди"и се оказа, че не зарежда.. Лошото е, че в "наше село"утре(събота) няма майстори, които да работят, та от понеделник съм "на трупчета", неясно до кога..надявам се, че е диоден блок, ама с моя късмет си е е..ало фара ..
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41

Тема "Обслужва ли се "необслужваемия" акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: