• 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
Всички имаме коли, нали ?
Кики - специалист
kozl написа:
Напрежението на заряд ли унищожава акумулатора или тока протичащ през него?
И ако акумулаторите по калциева технология се зареждат на 15,6 волта, то кои са автомобилите в които не са обречени на недозареждане?
Точно повишеното напрежение скапва акумулатора. А тока е толкоз колкото акумулатора иска да "поеме", това зависи от степента на разреждане както и от състоянието на плочите му. И точно състоянието на акумулатора променя условията на заряд в колата въпреки че на практика алтернатора предлага идеалния заряд 14,2-14,4V без ограничение по ток. Дълбоко сулфатизирали плочи (получава се от системно недозареждане) не искат да "поемат" заряд колкото и да ги "пържиш". За това не трябва да се допуска падане на акумулатора под 12,45V (измерено след поне 8 часов престой) за дълго време.
Калциевата технология я въведоха преди двайсетина години и отначало беше само Ca, като добавяха калций в оловния сулфат т.е. само на положителните плочи с цел забавяне и препятстване на дълбока сулфатизация. Това е дало някакъв резултат и са решили след това да добавят калций и на отрицателната плоча (защо ли като там не се получава сулфатизация? ама нейсе) където е чисто олово, та го кръщават Ca-Ca. След това обаче разбират че за де се получи качествен заряд (пълно насищане на оловните плочи) трябва да се достигнат 15,2-15,4V. Да ама не, алтернаторите на милиони коли няма как да се преправят, обаче и доста производители на акумулатори вече работят по новата технология и продължават да ги произвеждат щото струва много манги за преоборудване. Някой се опитаха да подобрят Ca-Ca други решиха директно да развиват AGM технологията. От 5 години поне всеки модернизиран завод се отказва от Ca-Ca (тук данните ми са съвсем косвени)
kozl - майстор
Вчера видях в метро тези обслужваеми/"необслужваеми" акумулатори.

Прикачен файл:
Stark_1.jpg
Прикачен файл:
Stark_2.jpg

Много приличат на бившия "поляк" GALAXY,
Изображение

но тапите на STARK не се види да са гаранционно запечатани.
lyubohar - майстор
"Затова не трябва да се допуска падане на акумулатора под 12,45V (измерено след поне 8 часов престой) за дълго време."

Това не го разбрах.Защо точно 12.45V
Не трябва ли да е 12V без включени консуматори?
nikolov333 - майстор
пон ное 26, 2018 5:56 pmkozl написа:
Вчера видях в метро тези обслужваеми/"необслужваеми" акумулатори.
А как са като цени?
Кики - специалист
вт дек 11, 2018 9:20 pmlyubohar написа:
"Затова не трябва да се допуска падане на акумулатора под 12,45V (измерено след поне 8 часов престой) за дълго време."

Това не го разбрах.Защо точно 12.45V
Не трябва ли да е 12V без включени консуматори?
за да е актуално измерването мериш сутрин преди да запалиш.
12,7 - 12,8 V - напълно зареден 100%
12,4 - 12,45 V- полуразреден 50% ако се остави в това състояние без дозареждане за месеж и половина ще спадне на долното състояние като започва да сулфатизира
12,0 - 12,05 V- разреден- 20% ако се остави в това състояние без дозареждане започва дълбока сулфатизация
допуска се рарqд до 11,5 V но за кратко време и веднага трябва да се включи на зареждане, в противен случай при нисkи температури може и да замръзне електролита.
kozl - майстор
ср дек 12, 2018 5:13 pmnikolov333 написа:
пон ное 26, 2018 5:56 pmkozl написа:
Вчера видях в метро тези обслужваеми/"необслужваеми" акумулатори.
А как са като цени?
Прикачен файл:
STARK GOLD 12V 65Ah 620A.jpg
STARK GOLD 12V 65Ah 620A.jpg (56.96 KиБ) Видяна 394 пъти
kozl - майстор
ср дек 12, 2018 11:52 pmКики написа:
за да е актуално измерването мериш сутрин преди да запалиш.
12,7 - 12,8 V - напълно зареден 100%
12,4 - 12,45 V- полуразреден 50% ако се остави в това състояние без дозареждане за месеж и половина ще спадне на долното състояние като започва да сулфатизира
12,0 - 12,05 V- разреден- 20% ако се остави в това състояние без дозареждане започва дълбока сулфатизация
допуска се рарqд до 11,5 V но за кратко време и веднага трябва да се включи на зареждане, в противен случай при нисkи температури може и да замръзне електролита.
А тази проверка колко е точна :?
Първо каква трябва да е температурата?
Второ съвременните коли още с натискане на дистанционното и акумулатора е с консумация и тогава ко мериш :? Та не трябва ли да е откачен?
Кики - специалист
Най-добре да е откачен разбира се, но дори и в колата не му пречи дори след отключването с централното, но без друга консумация като светещи плафони, работещо радио и т.н.. Той ако има пад да речем 0,2V след само едно отключване значи сериозно е тръгнал.
Температурата не е фактор при измерване на напрежението след продължителен престой, виж ако мериш гъстота там е друго.
Понеже става дума за необслужваем посочвам напрежението като ориентир за моментното състояние, и е добър ориентир ако се измерва правилно.
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41

Тема "Обслужва ли се "необслужваемия" акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: