пон окт 28, 2019 8:24 pmhidrazin написа:
пон окт 28, 2019 9:21 amkozl написа:
От доста време не съм се занимавал с акумулатори и миналата седмица Бош с 0V напрежение на колата. Колата е седяла към година без да се ползва ...
И какво толкова очакваш? Пък и в момента цените на вторични са прилични.
Разреждал съм акумулатор до да не може да отключи колата или поне да зачерви фаровете.
Това за една вечер. Е, зареди се но не изкара и два месеца.
Плюс това два пъти съм виждал акумулатор зареден ... наобратно.
Всеки акумулатор на който плочите не са изгнили, механично повредени и не е укасил може да се възстанови. Сулфатизацията е обратим процес - чист електрохимичен процес. Разбира се това не става с автоматични зарядни, хипер интелигентни, дилърски и прочие шитни. Всичко що пише "зарядно за акумулатор" на него става единствено и само за дозаряд на изправен, несулфатизиран нов акумулатор и трябва редовно да дозареждаш с него. Отделно 99,9% от новите акумулатори са седяли незнайно време в складове без да са дозареждани и трябва преди монтаж да им се направят неколко цикъла за да оживеят.
Та за съживеване на умрял акумулатор - умрял разбирай напрежение 5 волта си трябва лабораторно захранване с регулиране на ток и напрежение или зарядно за литиево йонни батерии (Imax B6 е в пъти по-добро от сякви бош, цетек, лидълски и прочие недоразумения), трябва ти и електронен товар за разряд с регулиране на разрядният ток и да следиш колко амперчаса реално отдава. Трябва си и тестер, аерометър.....и много-много време 3-4 денонощия, понякога и седмица. Правят се магии с обратен поляритет, високи напрежения (според митовете и легендите смъртоносни за акумулатора 15,7-16,3 та до 20волта), Без високо напрежение нито могат да се разтворят сулфатите нито да се изравнят клетките....... Не става с просто да боднеш авроматичната хуйня и да чакаш да стане