• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Всички имаме коли, нали ?
bulhomes2 - майстор
Я да видим дали ще мога да оправя началото. Темата е извадена като развило се отклонение в друга дискусия. Някой твърдеше, че напълно безплатно е да се спазват ограниченията за скоростта. Не казвам, че не трябва да се спазват, а че не е напълно безплатно. И от тук тръгна:

Ми не е вярно.
В частта за безплатното. Максималното КПД на бензиновия двигател е около 3-3300 оборота в минута. Това на най-високата скорост от предавките отговаря на 100-120 км/час. ЧУвал съм, но не го твърдя със сигурност, че най-икономичната скорост на даден автомобил е тази, при която стрелката на скоростомера е вертикална.
Това означава, че всяка по-ниска скорост от тази е в преразход. Ясно е, че няма как да се кара винаги на най-висока предавка с 3-3300 оборота. Но и е ясно, че карането със скорост под тази е по-скъпо.
Туй за да оборя, че не е съвсем безплатно. А ако се замислиш, че всички ограничения на скоростта са избирани така, че посочената скорост да е допустима при екстремални условия (нощем, мъгла, мокро, сняг, ...), а ти караш в сух летен ден на околовръстното на Ловеч, което на вид си е магистрала с 4 ленти. Няма никаква логика защо точно там не са заобиколени правилата за градско шофиране (както на Цариградско шосе в София). Но точно тоя участък са най-често позиционирани патрулки, а наскоро бащата получи честитка и от мобилна камера.
Последна промяна от bulhomes2 на пон мар 03, 2014 8:53 am, променено общо 1 път.
Subsa - специалист
На мен вертикалното ми е 9000 оборота.
Subsa - специалист
Оборотомера не е 280-300 геометрични градуса, ами към 90-100...

6800-7000 ми е вертикалното :)
ge6aaaa3 - специалист
bulhomes2 написа:
Ми не е вярно.
В частта за безплатното. Максималното КПД на бензиновия двигател е около 3-3300 оборота в минута. Това на най-високата скорост от предавките отговаря на 100-120 км/час. ЧУвал съм, но не го твърдя със сигурност, че най-икономичната скорост на даден автомобил е тази, при която стрелката на скоростомера е вертикална.
Това означава, че всяка по-ниска скорост от тази е в преразход. Ясно е, че няма как да се кара винаги на най-висока предавка с 3-3300 оборота. Но и е ясно, че карането със скорост под тази е по-скъпо.
Туй за да оборя, че не е съвсем безплатно. А ако се замислиш, че всички ограничения на скоростта са избирани така, че посочената скорост да е допустима при екстремални условия (нощем, мъгла, мокро, сняг, ...), а ти караш в сух летен ден на околовръстното на Ловеч, което на вид си е магистрала с 4 ленти. Няма никаква логика защо точно там не са заобиколени правилата за градско шофиране (както на Цариградско шосе в София). Но точно тоя участък са най-често позиционирани патрулки, а наскоро бащата получи честитка и от мобилна камера.
хаха, ама ти можеш да си караш с 3К об/мин и на втора, бе... Или само при 3К об/мин на пета се постига високото КПД? Да не говорим, че това е КПД на двигателя, а това, че купето ти, с аеродинамика на тухла, трябва пори въздуха? Едно е това да става с 50км/ч, друго е със 150...
Не, тази скорост е, защото по всяко едно време може да ти се излети дете на улицата. Независимо 2 или 8 ленти, независимо сухо или мокро е, независимо лято или зима е... В снега как ти се струват 50 в града?
ама то малко акъл...
bulhomes2 - майстор
bulhomes2 написа:
...на скоростомера е вертикална...
Subsa написа:
Оборотомера не е ..
Ся, ако тия работи ги имате за едно и също - за к'во да си арчим клавиатурите???
bulhomes2 - майстор
Ми та, ти ако не знаеш, че при шофиране на най-висока предавка с оптималните обороти за двигателя, е възможно най-икономичното шофиране... Най-добре се свържи с учебници по механика.
ge6aaaa3 - специалист
bulhomes2 написа:
Ми та, ти ако не знаеш, че при шофиране на най-висока предавка с оптималните обороти за двигателя, е възможно най-икономичното шофиране... Най-добре се свържи с учебници по механика.
Да, апък ти се позамисли малко какво се случва с въздуха около колата, щото ти не караш във вакум, както и с триенето на гумите, щото колата ти не левитира...
И, я ми обясни на какво се дължи тази икономия? На това, че си държиш двигателя в оптимални обороти? Да, ама ти можеш да го държиш в тези обороти и на втора, натискайки газта с кутрето...
bulhomes2 - майстор
ge6aaaa3 написа:
Да, апък ти се позамисли малко какво се случва с въздуха около колата, щото ти не караш във вакум, както и с триенето на гумите, щото колата ти не левитира...
И, я ми обясни на какво се дължи тази икономия? На това, че си държиш двигателя в оптимални обороти? Да, ама ти можеш да го държиш в тези обороти и на втора, натискайки газта с кутрето...
Ся кат' ми каза - верно - прав си! По-добре е да се кара на втора предавка, щото въздуха нема и да разбере, че минаваш през него. Ако па и намериш някой да те бута - хептен ще ти е икономично.
jekasus - майстор
bulhomes2 написа:
Ако па и намериш някой да те бута - хептен ще ти е икономично.
Или да дърпа :-D
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eJ-OlEPD5wE[/youtube]
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Тема "За икономичното шофиране" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: