• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 14
Всички имаме коли, нали ?
puh4 - специалист
За дизелова кола слагам бензин 10-15% и малко спирт за горене, а за бензинова само спирт.
ditronix - специалист
puh4 написа:
За дизелова кола слагам бензин 10-15% и малко спирт за горене, а за бензинова само спирт.


Спирта е абсолютно грешка! И казвам защо- де отива тая вода? Заедно със спирта и всички останали болклуци от дъното на резервоара минава през двигателя! И после започва едно хленчене "Дюзите.....Инжекцията.....Помпата....." И каква е файдата? Ами като има вода в резервоара- чистиш го. Не се прави всеки ден това. Да кажем на 5-6 години веднъж. За дизела- керосин. 5-10 mL на литър гориво. Само че не си мислете, че това, което сега се предлага като газ за осветление е керосин! Наложи се преди 2-3 години да купя за нещо газ. Още като отворих бутилката ми замириса на някаква гадост. Сипах малко на един парцал и се опитах да паля. Мноооого трудна работа се оказа това. Когато накрая нещото се запали, се изви такъв пушек, все едно бях запалил автомобилна гума. Това аз в колата си не бих го сипал!
puh4 - специалист
Само да се уточня, че спирта не е полезен за дизелов мотор, но го слагам да се свърже с водата и така не замръзва и не образува тапи по маркучите. Отделянето на спирта и остатъците от горивната система става чрез вадене на филтъра и изцеждане и промивка с бензин. Бензина наливам защото се свързва най добре с парафина и нафтата, при студено време придобива гъстота като нормално загряла нафта (някои марки автомобили го препоръчват). Газ за осветление или така наречения филтриран керосин слагам само ако усетя неравномерна работа на дизела (сполучливо чисти нагар и налепи по дюзите). Бензиновия двигател не се влияе от спирта и от водата, малко ще хълца при наличие на вода или смеска на вода и спирт и се оправя. Никога не съм чистил резервоари нито дюзи на дизелова кола, само на бензинова кола съм чистил веднъж резервоар според изисквания от доставчик на нова бензинова помпа (да важи гаранция стара гушна букета). Имал съм ядове зима да не паля, но все били свързани с кофти батерия или реотани с гориво не съм имал проблеми.
kozl - майстор
Ей що мнения, а някой виждал ли е примерно замръзнала нафта. Когато температурите се понижават оставената в покой нафта се разслоява. Отгоре като най-леки изплуват кристали вероятно нафталин. От мен проверено, тези кристали не са причината за запушването на филтъра и те са по-малко 1/10 от общия обем. Под кристалите е бистра течност, а под нея е кашата. Според температурата и кашата може да се оприличи както лойта от течно към желирано и та до пача. И понеже като престои автомобила на студа зареден с такава нафта и на сутринта сондата засмуква от кашата, пачата или квото там се е отложило на дъното, филтъра се запечатва и горивото секва, а двигателя без гориво не работи. Проблем наричан лоша нафта.
Още по време на редовната служба като танкист имаше зимна и лятна нафта. Изрази като лоша нафта са неподходящи, защото тогава леда ще е лоша вода.
Израз "замръзнала" нафта е общо понятие, което се ползва почити навсякъде, където има проблеми с нафтата.
Аз имах доста премеждия с моето пежо 305, защото фабрично нямаше подгрев на нафтата............
Илчо Илиев - майстор
hidrazin написа:
Дори и на моя кошник има подгряване на филтъра за нафтата. Нагревателя е във вид на плочка между филтъра и стойката.
На самата стойка се намира и датчика за температура дето включва нагревателя. На него май пишеше на колко включва и изключва. :?
В тази връзка - май отдавна не съм проверявал дали работи като хората. Ама вчера сутринта при -14 си запали от първия път.
Прикачен файл:
Подгряване.jpg
:partyman:
Хидра, аве твоя кошник да не е с десен волан или си ползвал снимка от нета?
А за замръзнала нафта може да се напишат няколко романа....
Аз карам дизели от 25 г и доста ядове съм си имал с горивата,но най-сигурния начин за безпроблемно палене на минус е газ за горене в съотношение поне 10%, друг е въпроса колко е газ и на каква цена е...
Друг''спасител'' е ....спирачна течност...
От доста години бензиностанциите слагат инжект, добавка против замръзване на нафтата и не се налага да се слагат добавки, но някои тарикати пропускат да слагат и стават аварии..
Последните 2-3 г не съм слагал газ, макар тук зимите да са доста гадни и хладни и курника пали,е има отопление като на Хидрата,но за сега не е имало проблеми..
hidrazin - майстор
Илчо Илиев написа:
...Хидра, аве твоя кошник да не е с десен волан или си ползвал снимка от нета?...
Аааа не. С ляв волан е. Снимката е от нета ама другото си е така. Ся за един филтър няма да ходя до колата да снимам като го има е нета.
Пък и сигурно щеше да трябва да я измия от прахоляка за снимката. :-D Я глей тая ква е чисичка.
:partyman:
DundyTheCroc - майстор
Както са казали колегите всичко е от лоша нафта, омесена с какво ли не. Вземали сме на черно от зимната за танковете, една бяла и бистра, дъртия дизел палеше на -20 и надолу. В Плевен докато бях кемаф МТЛБ-то на -10 и надолу палеше без подгрев, там подгрева е печка и никой не му се занимаваше да ги пали, а и повечето не работеха. Станала на каша нафта се лекува само с бензин в отношение 1:10 и чистене или смяна на филтъра преди палене. Утайката както е описал колега по-горе става на нещо като гел или направо като свинска мас, не се ли махне палене няма. Най-фрапиращия ми случай е бил нафтата да е толкова зле, че да блокира помпата и да прескочат 2 зъба на ремъка при паленето. Миналата пролет съживявахме един дизел, стоял цяла зима на паркинга, съответно филтъра така беше замръзвал, че се беше сцепил. От 10 години карам само бензинови коли и нямам намерението да помириша дизел повече :-D
ZMeyGorianin - майстор
Кога се сипва бензина в резервоара - преди или след зареждане с дизел?
Junak - майстор
Първо бензина, не повече от 30% и задължително обикновен.
DundyTheCroc - майстор
30 процента според мен е много, не бих сипал повече от 10.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 14

Тема "Замръзнала нафта,какво да правим ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: