Всички имаме коли, нали ?
kr1100 - майстор
пон сеп 12, 2022 10:57 amMamaMy написа:
За мъгла нарочно са единични за да се различава от далеко, че е точно такава. Не ги сдвоявайте!
:? Ай сега пък нарочно единични. А парктониците са отдавна на пазара. А от Али- то са има няма 20 лв.

@ "За единичните задни за мъгла - имало е някакъв регламент поне навремето че трябва да са единични." Кога пред 1960 /70 г ли ?
Има ги двойни отпреди 1995 г.
Писах му На Андрю - да не вързва 2 ра лампа. Колата е с протокол Canbus и при 2 ра ламБа ще спре и щатната да свети / приема го като по-голям товар./
MamaMy - майстор
пон сеп 12, 2022 8:41 pmkr1100 написа:
А парктониците са отдавна на пазара. А от Али- то са има няма 20 лв.
Историята е от преди 3-4 години, но то когато се обърне каруцата пътища много. :roll:
Lutchezar - майстор
пон сеп 12, 2022 8:41 pmkr1100 написа:
Кога пред 1960 /70 г ли ?
От ровене из нета на английски, в UK задната светлина за мъгла тряба да е една от страната на шофьора, по изключение в средата. Може да са и две, някои модели си идват с 2.
На вносните коли им я местят.
0т 01.01.1980.
Ако тръгна да търся ще намеря от кое европейско правило е заимствано, ама е хубаво да е на немски търсенето например, а не ми е лесен този език.
пон сеп 12, 2022 10:57 amMamaMy написа:
За мъгла нарочно са единични за да се различава от далеко, че е точно такава. Не ги сдвоявайте!
В Щатите пък били забранени двойните задни светлини за мъгла. Бъркали се били със стоп светлина от задните шофьори. Също така няма изискване за задължителна задна светлина за мъгла изобщо.
Chefo77 - майстор
пон сеп 12, 2022 10:57 amMamaMy написа:
За мъгла нарочно са единични за да се различава от далеко, че е точно такава. Не ги сдвоявайте! Те не ви светят и това няма да ви помогне на вас. Ако задната обаче е единична, хубаво е да я сдвоите. Аз така направих беля с една единична. Понеже светеше само от шофьорската страна и от другата не се вижда нищо карах и гледах само лявото огледало. Разбрах, че греша чак когато спрях на комшията в колата #-o . Уличката е тясна без изход и аз съм последна къща. Вкарвам около 100м на заден всяка вечер. Зимата като се изпотят стъкла и огледала е ужас.
Светлината за задната скорост ако е единична, то тя е зад пътника. Защото светлината за мъгла ако е единична, тя задължително е от страната на шофьора. Има и изключения, разбира се - централна. Няма такава простотия. И не, не е направена единична, за да се различава че е за мъгла - направена е задължително по-силна от габарита.- няма значение дали се различава от него, дали е една или две - въпросът е да се вижда по-добре :wink: Задължителна е за европейския пазар, за разлика от предните светлини за мъгла.
Аз пък като имам лоша видимост назад, използвам точно светлините за мъгла. Отзад става доста светло.

Много са ми смешни онези тарикат - икономични инженери, които вързват предни и задни светлини за мъгла. Голяма икономия от няколко метра кабел, един бутон и едно реле. В резултат на това, на такива коли като Пежо 206 например, ако караш зад него а той е с включени халогени, ти се разказва играта. Централно на бронята и свети ужасно. А ако преди това са го чукнали накъде отзад и червения капак е паднал или счупен, виждаш крушката. 15 вата, право в очите ... мечта :D
Lutchezar - майстор
21 вата е за мъгла, вади очите, а габарита е 5 вата. И това го имаше някъде. Не напразно са отделено предни от задни и по цял свят псуват онези които карат с включени всички светлини като коледни елхички, но ги глобяват, при нас няма такова нещо.
Последна промяна от Lutchezar на вт сеп 13, 2022 11:31 pm, променено общо 1 път.
schuldiner - майстор
Това за задните за мъгла си е вярно - много дразни и не е чак толкова важно да са две. Обаче за вързването на допълнителен фар за задна е спорно. Като му трябва на човек, няма да се пребива я! Моите съмнения са единствено дали инсталация на 16 години може смело да се преправя. Имам известен горчив опит как уж нищо общо няма, обаче правиш крушки, а ти изчезва круизконтролът или падат ниските обороти на двигателя...
Lutchezar - майстор
Японските коли са с точно измерена за консумацията инсталация. Аудиоманиаците страдат най-много. Европейски и американски търпят повече издевателства.
Chefo77 - майстор
вт сеп 13, 2022 2:27 amLutchezar написа:
21 вата е за мъгла, вади очите, а габарита е 5 вата. И това го имаше някъде. Не напразно са отделеномпрвдни от задни и по цял свят псуват онези които карат с включени всички светлини като коледни елхички, но ги глобяват, при нас няма такова нещо.
Може, извинявай - защо съм запомнил 15 вата, нямам идея :D
Lutchezar - майстор
Чак пък да се извиняваш, няма нужда. И 15 не са малко, просто се порових в нета и го забелязах. Все пак всички тези норми и ватове са от времената на крушките с нажежаема жичка, сега всичко е LED, очакваме скоро нормите да включат и лумени, всъщност предполагам че вече ги има някъде, иначе всеки производител ще си прави каквото си иска. Още офтопик, тенденцията била да отпаднат предните светлини за мъгла, съвременните фарове се били справяли с мъглата... Тук не съм компетентен.
kr1100 - майстор
вт сеп 13, 2022 11:35 pmLutchezar написа:
Още офтопик, тенденцията била да отпаднат предните светлини за мъгла, съвременните фарове се били справяли с мъглата...
По-добре да отпадне тъпотията да ги слагат във фаровете - високо. Светлините за мъгла отпред трябва да са ниско долу.

Тема "Проблем със ел инсталацията на фолцваген поло" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: