• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 72
Всички имаме коли, нали ?
toolegittoquit - майстор
Взех си един Ford 1.8D(Fiesta) и се появи някакъв странен проблем. Колата й ревизирах стартер, всичко. Пали като я бутна, на стартер студена въобще не може да запали, колкото и да въртиш. Единствено се чува като въртиш как от време на време ха да запали и не успява. Като се бутне и запали, колата работи без да губи обороти, без никакви проблеми. Като загрее, примерно я покараш - 4-5 километра я гасиш и пали на стартер.
Не мога да й хвана спатиите. Изглежда, че една от подгряващите свещи е за смяна, между другото.
Дайте малко акъл, че нямам намерение да я бутам, докато стане топло.
MrMurdjo - майстор
Спокойно, ако продължаваш да я палиш по този начин, по някое време ще спре да пали въобще. А може и мотора да спре да се върти въобще.

Днес оставих моята кола в сервиз със съвсем аналогично поведение. Установени са изгорели две подгревни свещи, стана точно преди празниците. Така и така е там, ще премерим и компресия.
toolegittoquit - майстор
MrMurdjo написа:
Спокойно, ако продължаваш да я палиш по този начин, по някое време ще спре да пали въобще.
Добре, как предлагаш да я придвижа до сервиза, като не мога да я запаля? Казват, че на 3 свещи би трябвало да може да запали, мисля че имам 1 изгоряла.
п.п Я ми кажи каква е разликата дали ще завъртиш коляновият вал през маховика чрез стартера или чрез скоростната кутия? Може да има някакъв риск при рязко пускане на съединителя.
MrMurdjo - майстор
Имам предвид, че постоянно и редовно палене с дърпане и сецане, най-вероятно ще произведе като краен резултат отрязани зъби на ангренажния ремък и мазало в мотора.
Прави се само в краен случай, на по-висока предавка и с мно-ого плавно пускане на съединител. При тази гъста нафта, първоначалното усилие за развъртане на помпата е много голямо и съответно риск от горната случка. Свещите, дори и да се мерят на място една по една, все още не означава, че ако дава верига, нагревателният елемент вътре се напича където трябва. Само сваляне и проба на живо може да го покаже.
Аварийното палене е именно да се добереш до сервиза.

Колкото до разликата между въртене на стартер и въртене при дърпаве/бутане на скорост, отговори си сам. Вече нямам нерви да го обяснявам.
toolegittoquit - майстор
MrMurdjo написа:
Аварийното палене е именно да се добереш до сервиза.
Ще ме извиняваш, но ако е дребно и мога да си го оправя сам, предпочитам така и да бъде. В момента достатъчно неща ми тежат финансово, след фала със старата кола. Има причина сам да си ревизирам и сложа стартера. А тя е, че така ми излезе общо 35лв, а в сервиза за предната кола дадох 125лв.
А свещите явно не си наясно, че ако се скъсат в главата, ще береш големи ядове. А това се случва дори и в сервиз. Ако стане, имам приятели, които си платиха след това 300-400лв ремонт със сваляне на главата и т.н И тоя ремонт не ти го покриват, развиват на твой риск. Поне на места, където знам. За останалите - не мога да кажа нищо. Сваляй свещи ей така, счупи някоя и после ще разбереш приказката "Да бе мирно седяло, не би чудо видяло"
toolegittoquit - майстор
Благодаря за последните съдържателни мнения. Подадох доклад темата да бъде изтрита. Успехи!
tysonlkr - специалист
toolegittoquit ти си интересен човек. Питаш от какво е проблема отговарят ти и ти предлагат решение с посещение в сервиз. След което казваш, че предпочиташ сам да си оправяш колата, но не можеш да смениш свещите. Знаеш ли какво искаш :?
И според мен проблемът е в свещите за подгряване, щом при топла кола пали без проблем :wink:
petkomz - специалист
Преди да правиш каквото и да било си смени подгревните свещи (желателно е с 4 еднакви, нови) и ако пак не пали, премери компресията. Каква нафта наливаш?
toolegittoquit - майстор
tysonlkr написа:
След което казваш, че предпочиташ сам да си оправяш колата, но не можеш да смениш свещите са. Знаешли какво искаш И според мен проблемът е в свещите за подгряване, щом при топла кола пали без проблем
Мога да си сменя свещите. Казах, че съм ги мерил с омметър. Имам 3 свещи по под 1 Ом и 1 свещ, която е дала фира. Понеже бяха празници, нямаше от къде да си купя. И да, също както мога, знам че ако ги скъсам, ще ям дървото. Понеже ме затрупа снега и моят човек утре няма да го има, най-рано вдругиден ще мога да закарам колата да я погледнат. Което не означава, че междувременно не бих желал да направя нещо, с което да спестя пари. Остава чуденката дали при 3 подгряващи от 4 общо колата действително не би могла въобще да запали на стартер. Не познавам особеностите на дизелите, особено па тоя двигател.
Тани - модератор
Форда иска голям стартов ток за да запали зимно време. Преди години и аз имах същия проблем с една Сиера 2,3D. След 3-4 акумулатора Монбат 100Ah включително и някакъв усилен, при поредното фиаско нямах кабели и свалих акумулатора на буса - Бош силвър около 80Аh , но вероятно с по-голям РЕАЛЕН стартов ток и О, ЧУДО! Форда взе че запали още с първото завъртане, а преди това бях го въртял няколко пъти по десетина секунди! Размених акумулаторите и вече имах нов Форд! Тази кола не беше палила нормално през студовете 5-6 години, а сега когато вече почти не я карах си палеше! Чак ме хвана яд на себе си, че не съм и купил подходящ акумулатор, а съм се мъчил толкова години и съм съсипал толкова акумулатори!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 72

Тема "Дизел Ford 1.8D пали само на бутане, когато е студен." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: