• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Всички имаме коли, нали ?
stivemaster - майстор
Карам един Форд Маверик 2.3 от 2005г. и гледам че маслото ми взе да изчезва.Отзад не пуши Маслото беше 5W30 ,сега сложих 10W40.От щеката не духа, нито от капачката на маслото.По интересния номер е че чета в англоезичните форуми и първото нещо което пишат е проверете си и ако трябва сменете PCV клапана,който може да е запушен.
Да ама, аз вадя пластмасовата тръба, от отдушника на картера откъм двигателя и гледам че духа, макар и едва забележимо.Какво става обаче, когато запуша са няколко секунди отвора на двигателя ? Ами като извадя тапата, се чува ..... засмукване . И сега съм в шах - как по дяволите в мотора, се образува вакуум ?
Гледам че някои от хората с такъв проблем просто затапват отвора в смукателния колектор и оставят пластмасовата тръба отворена о тази страна. И аз направих така и сега тествам.
Някой има ли идея за вакуума ?
Gadnyara - специалист
Подозирам, че забравяш "горната" вентилация свързана, тази над капака на клапаните. Двете са свързани през каналите за отичане на маслото. При ПХ, свързаната вентилация е под вакуум и на другата се усеща. Отвори дросела докрай и вакуумът ще изчезне. :wink: Или изолирай и другата тръба.

Обаче това са забавления - маслото се губи по друга причина. Нарича се прегрели и отвърнали се маслообирателни сегменти. Пушек трудно ще видиш, особено, ако е там катализатора. Едва при 1 литър на 1000км ще запуши.
Най-бързо се харчи, когато се държи продължително в средни или високи обороти - на дълъг път.
ivanovbg - майстор
Като е спукан клапана доста по силно смуче отколкото трябва на празен ход и засмуква пръски масло. Затова се увеличава разхода. Сменяй го!
stoianov_n - специалист
stivemaster написа:
Карам един Форд.....
:-"
Делян - специалист
При този двигател не съм запознат с устройството на отдушника.
При Опелите (туинпорт двигателя) вакуум се получава при спукана мембрана на отдушника. Маслото се засмуква от двигателя и се изгаря. Дори на един такъв, двигателя не издържа и строши биела, няма кой да вдига щеката.

Прикачен файл

otdushnik2.jpg
stivemaster - майстор
Май не се рaзбрахме.Този мотор има само един отдушник и той е горе, на капака на клапаните и оттам отива на всмукателния колектор. Именно откъм двигателя прави вакуум ,когато го запушиш замалко.Обяснението с издухани клапани ..... малко издиша .Хайде да сме имали издухани коли, дето повдигаха щеката направо, при големи изръчквания на двигателя. А този смучи бре .... И защо на тези дето са извадили, по този начин тази тръба, спира да им пипа маслото ? Оправят им се сегментите ли ?
ivanovbg - майстор
Много добре се разбрахме. Като си лаик слушай професионалистите или въобще не питай. На Тинки ли се правиш? Радвай се че твоя въобще пали,за разлика от неговия :wink:

Ако много ти се иска да видиш и другото място - свали смукателния колектор.
:partyman:

Изображение

и по голям размер пластмасовата кукуда със синята пишка:

Изображение
Последна промяна от ivanovbg на нед фев 14, 2016 11:59 pm, променено общо 1 път.
stivemaster - майстор
Добре приемаме че съм лаик.Опитай да се вадееш и тъй като си професионалист, ми дай логичен отговор на въпроса, защо двигателя а не само всмукателния колектор смучи.
ivanovbg - майстор
stivemaster написа:
Добре приемаме че съм лаик.Опитай да се вадееш и тъй като си професионалист, ми дай логичен отговор на въпроса, защо двигателя а не само всмукателния колектор смучи.
Тук вече навлизаме в платена информация. Като се разберем за цената и метода на плащане ще ти напиша подробна лекция със снимки. Само съвета за ремонта е безплатен като колега по форум.Учебниците са с пари.
Сменяй черната кукуда със синята пишка и ще си ок!

:partyman:
toolegittoquit - майстор
Не може от картерната вентилация да не духа въобще. Има си норма за духнато масло, след която двигателят е за ремонт. Картерната вентилация не се пипа въобще, в смисъл да се затапва нещо, да не станат фалове. От там нататъка - Гадняра го е споменал.
...Мене ако питаш, не слушай необосновани съвети. Този човек(Иванов), за да подкарам газова ме накара да правя едни работи...и не друго, ами оспорва дори документацията на производител на газовата уредба. Дори производител ми пише едни работи, той продължава да ми дълбае други.
п.п До Иванов хитрецов - колата ми пали. Не че не стана друг фал, ама нейсе. Пали.
ivanovbg написа:
Тук вече навлизаме в платена информация. Като се разберем за цената и метода на плащане...
Като е платена, защо тогава правеше теми във форума да просиш помощ как да "оправиш" батерия, че ти се свиди за нова? И един безплатен съвет - Закон на Ом.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Тема "Защо се получава следния ефект ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: