• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Всички имаме коли, нали ?
toolegittoquit - майстор
Мери напрежението на клемите при запалена кола под товар - включени крушки, радио, парно. Всичко под 13V= проблем. Ако има проблем, мери директно на алтернатора, Ако пак има проблем - рециклиране или ремонт на алтернатора, иначе - гледаш си хубаво кабелите. Има и алтернатори втора ръка за по без пари.
koveslav написа:
Комплект алтернатор неоригинално производство или рециклаж се търгува на около 400-500лв в различните вериги.
Около 100лв работещ алтернатор втора ръка. [-X
nikolov333 - майстор
Мерих напрежението на празен ход без консуматори 14.56, а с товар пада под 12в. На средни обороти вдига около 14в.и с консуматорите..май пак диодния блок ще излезе.. Какво производство да търся?
Последна промяна от nikolov333 на пон фев 22, 2016 12:42 pm, променено общо 1 път.
Andri01 - майстор
По скоро е регулатора на напрежение. Но като отвориш,ако можеш провери диодите,на повечето плочки това не става-монтирани са към платката .
koveslav - майстор
Мери напрежението на изхода на алтернатора,при теб той е достъпен.Мери със и без товар.Ако там е нормално,а при акумулатора кляка,търси слаби връзки и кербовки.Виж и шпилката М8-извод на алтернатора дали грее по време на работа,може при смяната на дидодите да не са доогледали нещата.Ако грее,свали кабела,достегни подложната гайка внимателно и монтирай пак кабела и горната гайка обратно.
Огледай през ребрата и за вътрешно омасляване на алтернатора.Ако е тръгнал семеринга,маслото бързо разтваря четките и дертовете започват много скоро.
Иначе дори и за най-дребната интервенция или измервания,алтернатора ти трябва да се разглоби напълно.
По отношение на частите- най-скъп е диодния блок на CARGO,но на кутията си пишеше MADE IN KOREA,поне до миналата есен това доставяха.Другите части едва ли ще намериш оригинални,аз съм доволен от електрониката на Mobiletron.Откъдето и да ги купиш те са средно ценово ниво,не са ми създавали проблеми.Четките с които оборудват техните регулатори и четкодържателчета имат малко по-къс живот,това съм забелязал като проблем,но пък не повреждат колекторите.
Kirilpm - специалист
toolegittoquit написа:
koveslav написа:
Комплект алтернатор неоригинално производство или рециклаж се търгува на около 400-500лв в различните вериги.
Около 100лв работещ алтернатор втора ръка. [-X
Човеко,защо не си спазваш подписа и не спреш да пишеш глупости в автомобилния раздел.Това не е твоята кошница и алтернатора си струва да се ремонтира,части втора ръка не се намират под път и над път,а рециклиран алтернатор няма НИЩО общо с такъв взет от морга.
А за частите на Mobiletron още един глас от мен и качеството е добро и цените са приемливи.
nikolov333 - майстор
koveslav написа:
Мери напрежението на изхода на алтернатора,при теб той е достъпен.Мери със 12.4V и без товар 13.5V ..
13.4в без товар на празен ход..с товар под 12.5в..Даже и да форсирам двигателя пак лампата на таблото примигва..сякаш не зарежда постоянно а с прекъсване.. :?
koveslav - майстор
nikolov333 написа:
koveslav написа:
Мери напрежението на изхода на алтернатора,при теб той е достъпен.Мери със 12.4V и без товар 13.5V ..
13.4в без товар на празен ход..с товар под 12.5в..Даже и да форсирам двигателя пак лампата на таблото примигва..сякаш не зарежда постоянно а с прекъсване.. :?
Това с лампата не е на добре. Не разбрах това напрежение върху алтернатора ли е мерено или върху акумулатора?Ако и при алтернатора е такова,провери за всеки случай и задвижването-недай си боже скъсан и буксуващ демпфер в шайбата на коляновия вал(всъщност ако е нещо такова,то би трябвало да се чувства и в хидравликата на волана) или въобще някаква нередност по ремъците.Ако всичко е наред,май наистина трябва да сваляш алтернатора.....
Hoвoceлckи - майстор
Kirilpm написа:
алтернатора си струва да се ремонтира,части втора ръка не се намират под път и над път,а рециклиран алтернатор няма НИЩО общо с такъв взет от морга.
Не бих подкрепил тази позиция. Поне при мен се получи обратен ефект :) Беше прецакан регулатора. Направих пълно обслужване, но в последствие се оказа, че имам пробив и между навивките. Накрая реших проблема с втора употреба. Вярно, че там има доза шанс, но ако зарежда нормално, винаги може да му се спретна и една профилактика, ако се прецени, че е уместна. Смяна на лагери и дори колекторни пръстени си е направо "тънко" пред навиване + "РР" + диоден блок + ... В крайна сметка всеки рещава сам как де се (не се) прецака :-D Успех!
Kirilpm - специалист
Е това много зависи от конкретния случай,но кола на 120 хиляди колко да е повреден алтернатора,а при него освен другото върти и помпа и втора ръка се продава винаги комплект,което го оскъпява.Не знам как стои въпроса със пробването на такива динама на стенд,пробвал съм подобно с мазане под налягане за по-малко от една минута,колкото да покаже осцилограмата,че беше навряно...Та ако на тази кола се сваля трудно добра идея е след като се сменят четките да се развърти отвън и да се пробва,почти всеки сервиз за динама има стенд за проба.За мен това непостоянно зареждане е от четките,но докато не се разглоби нищо не може да се каже.
koveslav - майстор
Kirilpm написа:
Е това много зависи от конкретния случай,но кола на 120 хиляди колко да е повреден алтернатора,а при него освен другото върти и помпа и втора ръка се продава винаги комплект,което го оскъпява.Не знам как стои въпроса със пробването на такива динама на стенд,пробвал съм подобно с мазане под налягане за по-малко от една минута,колкото да покаже осцилограмата,че беше навряно...Та ако на тази кола се сваля трудно добра идея е след като се сменят четките да се развърти отвън и да се пробва,почти всеки сервиз за динама има стенд за проба.За мен това непостоянно зареждане е от четките,но докато не се разглоби нищо не може да се каже.
Задължително се пробва преди качване.При сглобяването шийката на ротора и вътрешността на семеринга ги мажи с тънка грес,а вътре в помпата няколко капки масло.Така подготвен,тестово развъртане дори до 2-3 минути не е проблем и не прави бели....
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Тема "Алтернатора не зарежда.." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: