• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Всички имаме коли, нали ?
petromaniq66 - специалист
Я си измери зарядния ток в (А), който ти дава алтернатора. Стандартните напрежения важат при изправен(зареден) акумулатор, останалото досега е хвърляне на боб.
koveslav - майстор
Всичко под 12,6V си е работа на акумулатор. Това е алтернатор с малки диоди в диодния блок.Лампата е вързана + при контакт в таблото и във веригата на плюс четката и през ротора и през замасената минус четка свети. Изгасва,когато регулатора подаде напрежение на + четката-между два плюса тя изгасва.В случая докато лампата свети нормално,това със сигурност означава две неща-че веригата четки ротор е ок(иначе при тази схема лампата съвсем изчезва),но в този момент няма и напрежение към ротора.В тази ситуация лтернатора няма как да произведе какъвто и да е ток.Ако тръгва и работи с вамалена мощност,лампата най-често не гасне напълно,а остава леко да свети.Има една много малка вероятност след изтезания със стар акумулатор да няма остатъчен магнетизъм в ротора,за да тръгне алтернатора първоначално сам.С една крушка от типа на 21W по време на работа на двигателя трябва да се подаде напрежение от +(кl 30) на алтернатора към извода лампа (L). Този алтернатор е с изводи на шпилки,които са 30,L и W (+,лампа и оборотомер) и тези два извода са по-дебелата крайна шпилка и средната шпилка.Тръгне ли веднъж е възможно проблема да изчезне,ако кумулатора е добър и не се саморазрежда при престой.
Алтернаторите с помпа на транзита са само два вида-Лукас и Митсубиши.На външен вид Лукаса е с външна перка,а японеца е с вградени перки вътре на ротора.Описаното по-горе със сигурност е валидно за Лукас.Нямам точен спомен по коя схема работеше японския,но в онези години трябва и той да е с малки диоди.Абе пробвай това което ти описах,то не може да навреди на алтернатор и пиши,колега.Ако се наложи да се продължи нататък и двата алтернатора се разглобяват с определени трикове,добре е да го правиш стъпка по стъпка,ще помагаме.На Лукаса релето е външно и може да се смени само то и през отвора да се види и колектора,ако се наложи,а на японския всичко е вградено и за всяка дреболия или ревизия се отваря.
При предварителните огледи за всеки случай провери и кабела на лампата за замасяване,това става като откачиш кабела на средната шпилка и пак подадеш контакт.Лампата трябва да изгасне,а като я закачиш да свети.Ако откачена от алтернатора продължава да свети,значи кабела към нея опира някъде на маса.В такава ситуация пак няма да тръгва алтернатора.
Chefo77 - майстор
На Темпрата сума време мъждукаше лампата, като я изфорсирах - гаснеше. В един момент не издържах и свалихме алтернатора - диоден блок смяна и всичко си стана ОК
ZMeyGorianin - майстор
Благодаря на всички за наставленията! Ще проверя всичко описано - само проклетия дъжд да спре!
За сега алтернатора отново започна да зарежда, след един ден престой с новия акумулатор - пак след форсиране.
Намерих калпава снадка с гилза на минусовия кабел от алтернатора. Първо него ще оправя.
koveslav - майстор
Четирипистовото му ремъче също прави номера-снклонно е да буксува без да свири и алтернатора пак трудно възбужда при ниски.....Провери си и обтягането.
ZMeyGorianin - майстор
Да докладвам до къде я докарах:
Алтернатора беше свален и разглобен. Вътре беше учудващо за годините си /освен ако не е подменян/ запазен.
Без мръсотии, чисти намотки и изолации, здрави лагери, четки около 2см. дължина, чист и без вкопаване колектор. "О" ринга на вакумната помпа беше прищипан при стар монтаж и част от него откъсната /сменен с нов/. Нямаше теч на масло от него под двигатела.
При работата ползвах клип на един руснак - доста подробен:https://youtu.be/n2SxFkTnK_g
Всички проверки и замервания по клипа бяха направени и в нормите, освен отделянето на диодния блок /слаб ми е поялника и не можах да го разпоя/. Него го мерих на място /не знам дали е правилно/ и също не даде отклонения.
Последва монтаж с почистване на всички клеми и букси, както и мостови кабели до които се докопах. Пистовия ремък натегнат по предписанията. При теста данните бяха следните:

В+; D+ - изводи от Алтернатора /АЛ/
Акумулатор /АК/


Замерване между:

При включен контакт /лампата свети/
В+ и АК- 12.9 V
D+ и АК+ 11.4 V
D+ и корпус /на двигатела/ 1.5V

Работещ двигател без форсаж /лампата свети/:
В+ и АК- 12.85V
D+ и АК+ 11.4V
D+ и корпус 1.47V

След форсиране на двигатела / лампата угасва/
В+ и АК- 14.3V
D+ и АК+ 200mV
D+ и корпус 14.2V
на клемите на АК 14.5V

Съпротивление между корпус АЛ и корпус ДВГ 0.4Ом

Замерих и напрежението при натоварване /включени дълги/:
на празни обороти падна на 13.6V
след форсиране се вдигна на 14.3V


Всъщност от цялото упражнение нищо не се промени. Знам, че това не е нормалното поведение за правилна работа на алтернатора, но ако при тази експлоатация няма да има по-големи поражения за него не ми пречи да го ползвам по този начин.
nikolov333 - майстор
Биваше да го занесеш на майстор да го замери.. Свалянето и монтажа са по-трудната работа..
kozl - майстор
пон май 18, 2020 6:36 pmZMeyGorianin написа:
Всички проверки и замервания по клипа бяха направени и в нормите, освен отделянето на диодния блок /слаб ми е поялника и не можах да го разпоя/. Него го мерих на място /не знам дали е правилно/ и също не даде отклонения.
Е това как направи без да разкачиш от намотките на генератора?
Ако има прекъснал 1 диод то другия в същата посока се явява паралено свързан през намотката при измерване без откачена намотка.
Сега се сещам, че комшия с Нисан имаше проблеми с алтернатора и беше сменил някполко дидни блока. Даде един с прекъснали диоди и като го разчовърках се оказа, че диодите са здрави, но разпоени - явно са се нагрявали яко до разтапяне на калая :roll:
MamaMy - майстор
Забравил си, че освен между корпуса на генератора и двигателя, трябва да измериш и връзката между купето и корпуса на двигателя. Най-добре при работещ двигател и незареждащ генератор да измериш напрежението между купето и корпуса на генератора. Тези съпротивления дето си ги мерил лъжат много и въобще не са верни.
ZMeyGorianin - майстор
Не можах да разпоя диодния блок - поялника 100 вата уж :sad:
Утре ще направя замерванията.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "Алтернатора не зарежда.." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: