Я си измери зарядния ток в (А), който ти дава алтернатора. Стандартните напрежения важат при изправен(зареден) акумулатор, останалото досега е хвърляне на боб.
Всичко под 12,6V си е работа на акумулатор. Това е алтернатор с малки диоди в диодния блок.Лампата е вързана + при контакт в таблото и във веригата на плюс четката и през ротора и през замасената минус четка свети. Изгасва,когато регулатора подаде напрежение на + четката-между два плюса тя изгасва.В случая докато лампата свети нормално,това със сигурност означава две неща-че веригата четки ротор е ок(иначе при тази схема лампата съвсем изчезва),но в този момент няма и напрежение към ротора.В тази ситуация лтернатора няма как да произведе какъвто и да е ток.Ако тръгва и работи с вамалена мощност,лампата най-често не гасне напълно,а остава леко да свети.Има една много малка вероятност след изтезания със стар акумулатор да няма остатъчен магнетизъм в ротора,за да тръгне алтернатора първоначално сам.С една крушка от типа на 21W по време на работа на двигателя трябва да се подаде напрежение от +(кl 30) на алтернатора към извода лампа (L). Този алтернатор е с изводи на шпилки,които са 30,L и W (+,лампа и оборотомер) и тези два извода са по-дебелата крайна шпилка и средната шпилка.Тръгне ли веднъж е възможно проблема да изчезне,ако кумулатора е добър и не се саморазрежда при престой.
Алтернаторите с помпа на транзита са само два вида-Лукас и Митсубиши.На външен вид Лукаса е с външна перка,а японеца е с вградени перки вътре на ротора.Описаното по-горе със сигурност е валидно за Лукас.Нямам точен спомен по коя схема работеше японския,но в онези години трябва и той да е с малки диоди.Абе пробвай това което ти описах,то не може да навреди на алтернатор и пиши,колега.Ако се наложи да се продължи нататък и двата алтернатора се разглобяват с определени трикове,добре е да го правиш стъпка по стъпка,ще помагаме.На Лукаса релето е външно и може да се смени само то и през отвора да се види и колектора,ако се наложи,а на японския всичко е вградено и за всяка дреболия или ревизия се отваря.
При предварителните огледи за всеки случай провери и кабела на лампата за замасяване,това става като откачиш кабела на средната шпилка и пак подадеш контакт.Лампата трябва да изгасне,а като я закачиш да свети.Ако откачена от алтернатора продължава да свети,значи кабела към нея опира някъде на маса.В такава ситуация пак няма да тръгва алтернатора.