• 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 60
Всички имаме коли, нали ?
MamaMy - майстор
Ако имаш желание, като идваш до Плевен звънни по телефона и ще те заведа до моите доставчици на части. Не е само един магазин, а за различни неща са различни. Ще те заведа и до една нова масларница която сега тепърва се опитва да пробие на пазара и цените са като за нас, а маслата са свестни. Не ти говоря въобще за ментета. Гарантирам също, че не работя в бранша и не получавам никакви комисионни. :)
SEV - специалист
Ако зимните ти гуми са нови на няколко хиляди километра,няма смисъл да ги съсипваш.Купи си летни,за зимата ще си ОК,имаш ги вече.
infomar
DundyTheCroc написа:
10W40 не е за твоя двигател, трябва да караш с пълна синтетика 5W30 или 5W40, от Форд препоръчват първото. Щом обаче маслото е сменяно скоро го карай до есента и тогава сложи каквото трябва, за лятото не е проблем и по-гъсто да е при ниски температури. Спирачната течност се сменя на 2 години понеже поема вода, препоръчвам ти да сложиш DOT 5.1 от реномиран производител като и дойде времето. Предполагам скоростната ти кутия е MTX75, за която маслото е 75W90 пълна синтетика и не дават да се сменя. Можеш да провериш нивото и дали е бистро, чак тогава да мислиш за смяна. Маслото на хидравликата е специално на Форд, трябва да е тънко, бистро и леко зеленикаво. Не дават да се сменя, стига да не е потъмняло.
Благодаря колега, ще ползвам само 5W30/40 дори и да е по-скъпо, защото вече летните температури стават доста високи, а ниските не падат под 20-25 гр. у нас.
За атифриза (при мен е розов) ще постъпя както казваш - есента ще го сменя заедно със спирачната течност.
Относно маслата не знам как "генерално" да постъпя - понеже годишно не навъртам повече от 2-3К километри, а гледам, че на маслата пише 10-15к или една година, та се чудя - от една страна е добре маслата да са качествени, респективно са скъпи, от друга страна за една година ще им навъртя 1/3 от ресурса. Приемлив ли е риска да сменям маслото на 2 години ако ползвам скъпи (60-80 лв)- така поне ще се приближа до средата на ресурса му, разбира се това време трябва да влиза в срока на годност на маслото. :? Или по-евтини (30-50 лв) и на една година :?
Разбрах, че първата цифра е гъстотата на маслото при околна температура 20 градуса Целзий,буквата W оказва че маслото е подходящо за зимни условия - (обикновено -35гр.),а втората цифра е гъстотата на маслото при загрят двигател 90 градуса.Колкото са по-малки цифрите-толкова е по-рядко маслото при горните условия. Според някой, маслото 5w40 запазва свойствата си при по-широк температурен диапазон При горещо време,задръстване или изкачване на наклони кадето двигателя загрява до 100 градуса горната температурна граница на двигателното масло т.е стабилността при висока температура е от голямо значение... така, че все още се колебая 30 или 40 да е маслото.
MamaMy написа:
Ако имаш желание, като идваш до Плевен звънни по телефона и ще те заведа до моите доставчици на части. Не е само един магазин, а за различни неща са различни. Ще те заведа и до една нова масларница която сега тепърва се опитва да пробие на пазара и цените са като за нас, а маслата са свестни. Не ти говоря въобще за ментета. Гарантирам също, че не работя в бранша и не получавам никакви комисионни. :)
Благодаря за предложението и ще се възползвам от него. Ще се свържа с вас на ЛС 1-2 дена предварително за да видя кога е удобното за вас време. Предложението ви ще ми помогне, защото Плевен не ми е познат много, освен основните комуникации и магазини по централните улици. По тази причина ползвам основно интернет за пазаруване.

За гумите - вече намерих 2 метални джанти за летните, търся още две и ще ги сменя четирите, че ми казаха, че не е препоръчително само предните...

Дайте едно мнение за :ВиА Интеркар"ООД Плевен жк. Дружба 1. http://bmw-viaintercar.bg/bg/bg/
Някой ползвал ли е услугите им - похвалиха ги с нормални цени и добри професионалисти.
mitko414 - специалист
infomar написа:
Относно маслата не знам как "генерално" да постъпя - понеже годишно не навъртам повече от 2-3К километри, а гледам, че на маслата пише 10-15к или една година, та се чудя - от една страна е добре маслата да са качествени, респективно са скъпи, от друга страна за една година ще им навъртя 1/3 от ресурса. Приемлив ли е риска да сменям маслото на 2 години ако ползвам скъпи (60-80 лв)- така поне ще се приближа до средата на ресурса му, разбира се това време трябва да влиза в срока на годност на маслото.
Имам познат, който прави точно това, засега не е имал проблем, но изчакай да се чуе и мнението на специалистите в тази област.
infomar
mitko414 написа:
infomar написа:
Относно маслата не знам как "генерално" да постъпя - понеже годишно не навъртам повече от 2-3К километри, а гледам, че на маслата пише 10-15к или една година, та се чудя - от една страна е добре маслата да са качествени, респективно са скъпи, от друга страна за една година ще им навъртя 1/3 от ресурса. Приемлив ли е риска да сменям маслото на 2 години ако ползвам скъпи (60-80 лв)- така поне ще се приближа до средата на ресурса му, разбира се това време трябва да влиза в срока на годност на маслото.
Имам познат, който прави точно това, засега не е имал проблем, но изчакай да се чуе и мнението на специалистите в тази област.
Разбирам, че по-евтиното няма да има качествата на по-скъпото.... и дали си струва риска и толкова много ли се променят качествата на скъпото, ако проседи в картера две години и стигне до средата на километрите си :?





Извадки от интересни мнения от форум за масла на фордови коли:

В немския форум на Форд са на съвсем различно мнение. Темата за маслото са обсъждали в продължение на 4 години и са стигнали до следното:
Цитат:
"Für die Benzinmotoren im Ford ist das geeignetste Öl ein 5W40 nach ACEA-A3/B4 mit Freigabe nach MB229.3 oder MB229.5"
Превод:
За бензиновите двигатели на Форд най-подходящото масло е 5W40 според ACEA-A3/B4 с одобрение от Мерцедес MB229.3 или MB229.5
Модераторът на подфорума за Форд Фокус е дипломиран химик. Работи в изпитателна лаборатория на фабрика за смазочни материали в Германия. В продължение на 4 години (по време на дискусията) е правел химически анализи на няколко вида отработени масла (след средно изминати 10 000 км). Най-зле е била фордовската Формула, а също и маслата на други производители, които отговарят на спецификацията на Форд WSS-M2C913-A/В/С - SAE 5W30 A1/B1. Тези масла са със силно понижен HTHS-вискозитет, а спецификацията на ACEA A1/B1 е с най-ниските изисквания. Та въпросният химик е голям фен на Фокус 1 и след като минала гаранцията на колата, от 2005 г. насам, налива само масло по ACEA A3/B4 SAE 5W40. Препоръката му е да се кара с такова масло на някой от известните производители, а още по-добре ако маслото е одобрено от Мерцедес (MB Approval 229.3/229.5). Ако някой все пак иска да остане с масло 5W30, то поне да потърси такова, което отговаря на ACEA A3/B4.
VLADO66 - майстор
Заводската препоръка за колата ми е 5/30. От няколко смени карам с 10/40 и бих казал че е по-добре, още повече че е над 100 000 км. и смятам че за нашият климатичен пояс е по-подходящо.Не съм ими дистрибутор на тези - виж и това масло http://shop.yacco-bulgaria.com/index.ph ... uct_id=598
Принципно фирмените масла са евтинджос производство на близка рафинерия.Опелското ми е производство на Мобил и хич не съм доволен-при топло време и загрята кола, повдигачите ми тракат като шевна машина.
DundyTheCroc - майстор
Маслата са много дълга тема без еднозначен отговор. Аз също съм на мнението, че 5-40 е по-добре за нашия климат, имам предвид жегите лятото. Досега винаги съм карал с такова масло колите си, включително и първата смяна на Мондеото, с което изкарах към 3к километра за промивка, тъй като преди мен я бяха оставили с някакво вехто масло. 5-30 на Форд ми изпадна на тънка цена и реших да го пробвам как е, разлика при сегашните температури няма никаква. Интересно ми беше как се държи при ниските температури и сложих малко във фризера заедно със Total Quartz 9000 5-40. Фордовското очевидно остава доста течно за разлика от другото, което се точи като гъст мед. Това нищо не значи, понеже на пазара има толкова ментета, няма гаранция кое е истинско и кое не. За следваща смяна съм решил да съм с RAVENOL VSI SAE 5W-40, според данните на една руска лаборатория едно от малкото истински синтетични на тази цена.
Относно интервалите на смяна винаги се придържам към правилото 1 година/10 000 километра, нищо, че на много синтетични масла им дават да карат повече. В случая на колегата ще е една година, но не бих рискувал с евтини масла предвид това, че идеята на колата е да служи дълго. Под евтини разбирам боклуци по хипермаккетите, а не нормалните масла на реномирани марки.
п.п. Владо, километрите на колата нямат никакво значение, това, че над 100к се кара с по-гъсто масло е останало още от времето на руските коли, които караха мах 150к до основен ремонт. Ако двигателя е добре ще си кара с пълна синтетика без да я пипа дори ако е на 300к километра. 10W40 при препоръчано 5W30 не бих сложил...
ivanovbg - майстор
Я се замислете - маслото на тубата колко години трайност му пише? - 5 години. Та дали ще седи в тубата или в картера е се тая.На дъртата ми Астра сменям маслото с ангренажа. Вече трети ангренаж изкара и нищичко и няма. Близо 200к километра съм и навъртял само аз. Много повече се ебава двигателя от това , че маслото хубаво се е отцедило в картера поради рядкото каране.

:partyman:
DundyTheCroc - майстор
Иванов, в момента, в който маслото влезе в двигателя почват едни необратими процеси, не е като да стои в тубата ;)
ivanovbg - майстор
То ясно, но не е фатално. А и никъде не съм видял да пише, че трябва да се сменя ежегодно. Дори самите коли го засичат на километри. Другото са измислици.
:partyman:
  • 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 60

Тема "Избор на "пенсионерска" кола." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: