Всички имаме коли, нали ?
mar80 - специалист
Здравейте и за много години! Смених акумулатора след дълга експлоатация на стария от 9 години. За гаранцията трябваше да замеря зареждането и се оказа, че с малко алтернатора презарежда. При стартиране на двигателя зареждането е 14,6 в.,и после пада до 14,5 волта с пуснати фарове. Правил съм замерване с четири различни мултицета и резултата е 3:1 за презареждане. Въпроса ми е фатално ли е това презареждане? Колата е Меган 1.9 ДТИ 2000 година.
SEV - специалист
На моята кола е 14.5,пада до 14.3,когато си иска :-D
zz_stefanov - майстор
Бих ти казал че не презарежда, но попаднах на нещо което ме смути, щото май и моите стойности са като при теб.
http://www.zxz-battery.eu/bg/index.php/polezno.html
mar80 - специалист
Според мен за да са зададени граници от 13,8 до 14,4 волта трябва да се спазват. Може да е с малко, но има презареждане. Няма да е проблем да се кара на къси разстояния, но ако се пътува дълго.
iliya_i - майстор
Тя грашката на уреда с който мерят едва ли е по-малка от 1% от обхвата, което си е 0.2V. Така, че карай и си свиркай (с клаксона). Особено след като предният акумулатор е изкарал така 9 години.
mar80 - специалист
Последно бях мерил зареждането преди 2-3 години, като сменях четките и тогава беше 14,10 волта. Презареждането може да е от скоро. Не мисля, че трите уреда бъркат, след като показанията им са едни и същи.
ESPACE - майстор
При тези температури навън си е идеално 14,6. Има алтернатори на които релето за заряд има вградена температурна компенсация. С две думи при -20° за пълно зареждане на акумулатор за достигане гъстота на електролита 1,28 са нужни 15V, а при +35° - 13,8V.
iliya_i - майстор
mar80 написа:
Последно бях мерил зареждането преди 2-3 години, като сменях четките и тогава беше 14,10 волта. Презареждането може да е от скоро. Не мисля, че трите уреда бъркат, след като показанията им са едни и същи.
Всеки измервателен уред си има клас на точност. Това зависи от точността на елементите, с които е изпълнен. За това на всеки се дава клас на точност. По-малко отклонение от този клас на точност е случайно. Още повече, че при тези температури елементите на уреда също си променят стойностите. Замерванията в гараж ли са правени или на улицата? 1% е точността на добрите уреди. На отклонение по-малко от +/- 0.2V недей да вярваш! И самия казваш, че измервнията са 3:1. Каква е причината да не вярваш точно на този единия, а на другите 3?
mar80 - специалист
Измерванията са правени на различни места и едно от тези три измерания е с импулсна немска зарядна.
iliya_i - майстор
mar80 написа:
Измерванията са правени на различни места и едно от тези три измерания е с импулсна немска зарядна.
Виж, Fluke е мерцедеса на измервателната техника и там дават:
http://www.fluke.com/fluke/uken/digital ... ?PID=55993
DC volts: Accuracy: ± ([% of reading] + [counts]): 0.5% + 2
Което значи ± (0.5% х 14.5 V + 0.2V) = ± 0.27V
А това за точността на измерването на немската зарядна станция въобще трябва ли да го коментираме? Значи станаха 2:1

Тема "Презарежда ли?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: